centralka - proste pytanie do praktyków

Pytam, bo nie wiem jak coś zrobić

centralka - proste pytanie do praktyków

Postprzez kudzu sobota, 25 kwietnia 2009, 23:16

Mobilki mobilki!
Doczytałem się już na forum gdzie umieszczono centralkę zamków. Jak najprościej dostać się do tej centralki? Odkręciłem lewy głośnik, ale w żaden sposób nie przybliżyło mnie to do rozwiązania problemu. A problem jest taki, że centralka reaguje na pilota (radiowy), bo przekaźniki pstrykają (dwa przekaźniki przy działaniu pilotem, jeden przekaźnik przy działaniu wewnętrznym włącznikiem), ale często (ostatnio coraz częściej) zdarza się, że zamki nie otwierają się. Doszedłem do tego, że gdzieś nie styka kabel na przekaźniku.
Jeśli ktoś z Was dostał się do centralki, to może przekazałby tą tajemną wiedzę, które śrubki od których elementów odkręcić, żeby uzyskać jako taki dostęp?
Pozdrawiam
RTA '98 1.4 + LANDI RENZO IGS
Avatar użytkownika
kudzu
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 13
Dołączył(a): środa, 24 grudnia 2008, 19:37

Re: centralka - proste pytanie do praktyków

Postprzez B-RAD niedziela, 26 kwietnia 2009, 02:17

W moim przypadku miałem zimne luty w centralce od scalaka i od kostki. Centralkę miałem pod zegarami, pod lewym głośnikiem. Lecz żeby wyciągnąć musiałem odkręcać i "odgiąć" pulpit.
Kangoo 1.9d D65 RTE
B-RAD
Kangoojunior
Kangoojunior
 
Posty: 44
Dołączył(a): wtorek, 1 lipca 2008, 20:17

Re: centralka - proste pytanie do praktyków

Postprzez dominik niedziela, 26 kwietnia 2009, 10:28

a siłowniki nie drgną nawet :?: :?:
F8Q 1,9/65/ 283 kkm, 1999r GRIS FJORD MET. 2CT (920) klima,relingi,zahaczony,CB,naklejki klubowe, Leichtmetallfelgen
Obrazek
Avatar użytkownika
dominik
Kangooekspert
Kangooekspert
 
Posty: 589
Dołączył(a): poniedziałek, 25 kwietnia 2005, 23:00
Lokalizacja: Góry Świętokrzyskie

Re: centralka - proste pytanie do praktyków

Postprzez kudzu niedziela, 26 kwietnia 2009, 11:42

B-RAD napisał(a):W moim przypadku miałem zimne luty w centralce od scalaka i od kostki. Centralkę miałem pod zegarami, pod lewym głośnikiem. Lecz żeby wyciągnąć musiałem odkręcać i "odgiąć" pulpit.


Czyli powiela się przypadłość z cytryny AX, ZX i pewnie wszystkich innych francuzów - beznadziejna elektryka. Tylko że w tamtych łatwiej dostać się gdziekolwiek, a tu, niby tak ubogo, a tygodniowego urlopu braknie żeby się gdziekolwiek dogrzebać:|

dominik napisał(a):a siłowniki nie drgną nawet :?: :?:


Dokładnie to wygląda tak, że są dwa przekaźniki (na słuch) - jeden od otwierania zdalnego - słychać go przy sterowaniu z pilota, drugi, który załącza się zaraz po tym pierwszym przy działaniu pilotem oraz działa samodzielnie przy sterowaniu z wewnątrz samochodu. Jeżeli wszystko działa, to odzywają się oba przy pilocie i jeden przy przycisku, jeżeli przestaje działać, to również słychać oba, ale serwa nie pracują. Podejrzewam właśnie, że gdzieś już za przekaźnikiem, może właśnie na kostce bądź wtykach (nie widziałem, nie wiem) coś nie kontaktuje jak trzeba. Kiedy wykręciłem głośnik i poruszałem palcem po tym, co wg mnie było tym przekaźnikiem, to chwilę działało. Ale jak to w życiu bywa poskładałem wszystko i przestało;)

Czyli podsumowując - które śruby odkręcić? Nie wiem jak w innych wersjach, ale ja mam same plastiki, jest pokrywa nad zegarami na 3 - 4 śrubach, są dwie śruby z boku, widoczne po otwarciu drzwi... Wolałbym nie rozbierać tego do gołej blachy:/

Pozdrawiam
RTA '98 1.4 + LANDI RENZO IGS
Avatar użytkownika
kudzu
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 13
Dołączył(a): środa, 24 grudnia 2008, 19:37

Re: centralka - proste pytanie do praktyków

Postprzez slay niedziela, 26 kwietnia 2009, 11:56

Musisz odkręcić osłonę licznika i wyciągnąć zegary.
Ostrożnie, ten moduł steruje zamkiem, immo, oświetleniem.

Obrazek
Był -"biedny"1.2 8V 1997
Jest-1.2 16V Privilege
Avatar użytkownika
slay
Kangoodetektyw
Kangoodetektyw
 
Posty: 1347
Dołączył(a): poniedziałek, 3 lipca 2006, 23:00
Lokalizacja: Rumia


Powrót do Pytam

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron