Niedogrzany silnik 1.6 16V

Pytam, bo nie wiem jak coś zrobić

Niedogrzany silnik 1.6 16V

Postprzez Podmiejski piątek, 6 listopada 2015, 14:33

Mam wrażenie że silnik nie osiąga właściwej temperatury.
Dwa symptomy: pierwszy oczywisty że wskaźnik pokazuje zawsze tempereturę poniżej tej która na środku i to sporo
Drugi to słabe ogrzewanie: niby dmucha ciepłym ale w końcu nie jest zimno - a tak naprawdę ciepłym dopiero pod sam koniec regulacji temperatury!
Najpierw myślałem że po prostu wskaźnik jest zwalony albo ktoś licznik rozbierał i źle nasadził - ale są dwa objawy..
Jakies pomysły?
Możeliwe że ktoś inny termostat wstawił?
Zużycie termostau?
Zapowietrzenie?
Bardzo prosze o radę a może ktoś miał tak?
KW0U Braun Mocca 1.6 16V "12 automat (LPG)
KC01 Privilleg 1.6 16V "02 (LPG) - "srebna szczała"
VW LT 28 '91 2.4D "home made camper"

Chcesz pomocy - uzupełnij profil o dane samochodu. Nie każdy ma czas na grzebanie po Twoich postach za modelem samochodu i silnika.
Avatar użytkownika
Podmiejski
Kangooekspert
Kangooekspert
 
Posty: 854
Dołączył(a): środa, 12 października 2011, 19:51
Lokalizacja: Wejherowo

Re: Niedogrzany silnik 1.6 16V

Postprzez skawina piątek, 6 listopada 2015, 16:11

Przysłoń na jakiś czas trochę chłodnicy i pojeździj ;)
1.4 99r
Paweł
Avatar użytkownika
skawina
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 1689
Dołączył(a): wtorek, 19 marca 2013, 21:20
Lokalizacja: Skawina-Kraków

Re: Niedogrzany silnik 1.6 16V

Postprzez Pawelpigo piątek, 6 listopada 2015, 17:35

Moim zdaniem najpierw termostat. Być może padł otwarty do końca i silnik nie jest w stanie się dogrzać. Chyba nie jest jeszcze tak zimno żeby osłaniać chłodnicę... 1.6 to nie aż tak malutki silnik żeby się sam z siebie nie dogrzewał.
Kangoo 1.9D `00
Avatar użytkownika
Pawelpigo
Kangoojunior
Kangoojunior
 
Posty: 58
Dołączył(a): piątek, 2 października 2015, 10:08
Lokalizacja: Siemiatycze

Re: Niedogrzany silnik 1.6 16V

Postprzez Podmiejski piątek, 6 listopada 2015, 19:08

Zasłanianie chłodnicy?
ale co mi to da?
Ja nie chcę usuwać skutku tylko przyczynę
Jesli wadą jest np termostat to nic nie zmieni...
KW0U Braun Mocca 1.6 16V "12 automat (LPG)
KC01 Privilleg 1.6 16V "02 (LPG) - "srebna szczała"
VW LT 28 '91 2.4D "home made camper"

Chcesz pomocy - uzupełnij profil o dane samochodu. Nie każdy ma czas na grzebanie po Twoich postach za modelem samochodu i silnika.
Avatar użytkownika
Podmiejski
Kangooekspert
Kangooekspert
 
Posty: 854
Dołączył(a): środa, 12 października 2011, 19:51
Lokalizacja: Wejherowo

Re: Niedogrzany silnik 1.6 16V

Postprzez Iglo piątek, 6 listopada 2015, 20:06

U mnie jest podobnie i miałem zakładać wątek. Jak się w korku rozgrzeje porządnie to pokazuje 5 kresek na wyświetlaczu. Wystarczy chwila spokojniej jazdy z prędkością 90km/h i spada na dwie kreski. Innych wskazań nie ma, albo całkiem zimny, albo dwie, albo 5 (latem trzymał, teraz raczej nie). Jak to jest w innych 1.6? Zapowietrzony nie jest, bo było podobnie przed wymianą rozrządu z pompą wody i odpowietrzaniem przy tym.
Problemów z ogrzewaniem wnętrza nie ma, czyżby termostat?
http://pomoczosi.jimdo.com/
Moja mała,wielka wojowniczka!
Torbacz I ph II, 2007 1.6 16V Privilege.
Avatar użytkownika
Iglo
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 178
Dołączył(a): sobota, 16 maja 2015, 21:07
Lokalizacja: Warszawa

Re: Niedogrzany silnik 1.6 16V

Postprzez Marek_Bielsko piątek, 6 listopada 2015, 20:13

Iglo napisał(a): pokazuje 5 kresek na wyświetlaczu.


Wiem, że trochę nie w temacie, ale skąd taki wypas w kangoo? W 2007 zrobili to lepiej? :o
Myślałem, że w kangoo działa to co 2 kreski (bo tak działa)...
Marek_Bielsko
Antykangoorowicz
Antykangoorowicz
 
Posty: 2018
Dołączył(a): niedziela, 2 listopada 2008, 13:20
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Niedogrzany silnik 1.6 16V

Postprzez Iglo piątek, 6 listopada 2015, 23:01

Heh, aż jutro spojrzę czy umiem do pięciu liczyć, ale to wskazanie to dokładnie połowa skali.

Wysłane z mojego Lenovo K50-t5 przy użyciu Tapatalka
http://pomoczosi.jimdo.com/
Moja mała,wielka wojowniczka!
Torbacz I ph II, 2007 1.6 16V Privilege.
Avatar użytkownika
Iglo
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 178
Dołączył(a): sobota, 16 maja 2015, 21:07
Lokalizacja: Warszawa

Re: Niedogrzany silnik 1.6 16V

Postprzez Iglo piątek, 6 listopada 2015, 23:22

Do głowy przyszły mi jeszcze nie działające wszystkie kreski na wyświetlaczu, jutro test zegarów.

Wysłane z mojego Lenovo K50-t5 przy użyciu Tapatalka
http://pomoczosi.jimdo.com/
Moja mała,wielka wojowniczka!
Torbacz I ph II, 2007 1.6 16V Privilege.
Avatar użytkownika
Iglo
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 178
Dołączył(a): sobota, 16 maja 2015, 21:07
Lokalizacja: Warszawa

Re: Niedogrzany silnik 1.6 16V

Postprzez Podmiejski sobota, 7 listopada 2015, 00:06

Igloo - no to mamy to samo.
W sensie tego co się dzieje.
Wskaźnik mam analogowy więc nie ma czegoś takiego że zapala mi kreski - widzę zmiany "o piczy kłak"
Generalnie - powinien być na środku - w lato jak się podgrzeje w korkach to o kreskę wyżej i wentylator katuje aż do schłodzenia.
Jest poniżej i to sporo i to budzi mój niepokój...
Jeżdże na gazie - wyższe temperatury pracy z natury - więc chyba termostat ze starości klęka?
No tyle lat ma w końcu ze może się po prostu wcześniej otwierać?
Pomyślę jak zmierzyć temperaturę jego otwarcia bez wyciagania z układu.
A co do grzania: masz punkt odniesienia czyli inne Kangoo?
Ja wiem że to co mam w tym egzemplazu może być uznawane za sprawnie działające ogrzewanie - ale w porównaniu do 1.2 które miałem miesiąc temu to słabo rokuje na silne mrozy!
może ktoś co ma 1.6 16V i normalne wskazania się zgłosi?
Czy - "ten typ już tak ma"?
KW0U Braun Mocca 1.6 16V "12 automat (LPG)
KC01 Privilleg 1.6 16V "02 (LPG) - "srebna szczała"
VW LT 28 '91 2.4D "home made camper"

Chcesz pomocy - uzupełnij profil o dane samochodu. Nie każdy ma czas na grzebanie po Twoich postach za modelem samochodu i silnika.
Avatar użytkownika
Podmiejski
Kangooekspert
Kangooekspert
 
Posty: 854
Dołączył(a): środa, 12 października 2011, 19:51
Lokalizacja: Wejherowo

Re: Niedogrzany silnik 1.6 16V

Postprzez Pawelpigo sobota, 7 listopada 2015, 02:07

Panowie nad czym tu się zastanawiać, termostat kosztuje 20-30 zł. Jak macie niedogrzany silnik to pewnie spalanie dużo wyższe. Nad termostatem się nie zastanawia tylko się wymienia :D Jest jeden sposób sprawdzenia czy otwiera za szybko: silnik chodzi, ale nie ma temp. roboczej, sprawdzamy przewody które dochodzą do chłodnicy. Jak są miekkie to termostat jest zamknięty. Jak twarde to termostat puszcza jak Białowieska ;) No i kolejna sprawa: chłodnica jak i przewody są zimne przed osiągnięciem połowy skali. Jak mają temp. to 100 % termostat zdechł.
Kangoo 1.9D `00
Avatar użytkownika
Pawelpigo
Kangoojunior
Kangoojunior
 
Posty: 58
Dołączył(a): piątek, 2 października 2015, 10:08
Lokalizacja: Siemiatycze

Następna strona

Powrót do Pytam

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

cron