zadławianie się silnika

Pytam, bo nie wiem jak coś zrobić

zadławianie się silnika

Postprzez sojerek9 czwartek, 21 lipca 2005, 15:59

Mój problem polega na tym:
Byłem już w nie jednym autoryzowanym serwisie Renault i w żadnym nie uzyskałem pomocy a posiadam Renault Kangoo z 1999 roku z silnikiem 1400 ccm, 55KW, i z instalacją gazową II generacji (jestem pierwszym właścicielem) i problemem jest zła praca silnika ( na gazie i na benzynie, z tym że na gazie jest to bardziej odczuwalne, ale problem pojawiał się już przed założeniem instalacji gazowej). Ta zła praca silnika to zadławianie się, najczęściej podczas ruszania, samochód troszkę rusza a za chwilę zadławia się i zwalnia, nieraz pomaga puszczenie gazu i wciśnięcie sprzęgła, no i tak jakby ponowne ruszanie. Nieraz jest tak, że wciskam pedał gazu delikatnie, tak ok. 5 mm (na sprzęgle przed samym ruszeniem) i silnik zaczyna nierówno pracować nie wkręcając się przy tym na obroty. Niekiedy jest też tak, że jak juz ruszę to on jest tak mocno zamulony, że nie ma znaczenia, czy mam wciśnięty pedał gazu do połowy, czy do końca, on bardzo powoli przyśpiesza a jego odgłos to głośne buczenie. Potrafię niekiedy przejechać tak ok. 100 m i dopiero po puszczeniu gazu i odczekaniu chwili zaczyna jakoś dalej normalnie jechać. Najgorzej jest wtedy, gdy wyjeżdżam z drogi podpożadkowanej i się zadławia a ja nic nie mogę zrobić- jest to bardzo niebezpieczne. Piszę cały czas, że niekiedy tak się robi, bo to jest nie zawsze i mechanicy nie trafili w tym czasie na tą awarię gdy testowali samochód. Komputer w ASO podpięty pod mój samochód nie pokazuje że jest jakaś usterka, to samo komputer w moim samochodzie nie zarejestrował żadnych błedów przynajmniej tak twierdzą fachowcy). To wszystko co piszę to nie jest odczucie subiektywne, bo jeżdzili tez moi koledzy i mówili, że czasami to nie da się jechać tym samochodem. Acha, jest nieraz tez problem z brakiem mocy. Czasami jest jej brak przy niskich obrotach, czasami nie chce się prawidłowo wkręcać na wysokie obroty, ale często jest tak, że po ok. pół godzinnej- godzinnej jeździe, gdy samochód się dobrze rozgrzeje, to wtedy najbardziej jest odczuwalny spadek mocy i silnik głośniej pracuje. Chciałem zaznaczyć, że mam wyregulowane zawory (dwa razy sprawdzane), wymienione świece, przewody, filtr powietrza. Zamieniłem sie nawet ze znajomym na kompletną przepustnicę, sondę lambda i cewki zapłonowe, ale bez zmian. Samochód ma przejechane 103 tys. km a dzieje sie to wszystko od czasu gdy miałem przejechane ok. 20 tys. km. Tylko na początku to zadławianie pojawiało się naprawdę rzadko , a teraz to juz b. często. Proszę pomózcie mi, bo nie wiem co mam już robić. Może znacie taki przypadek, albo znacie kogoś, kto potrafi taką usterkę usunąć. Podpowiadali mi znajomi, żebym go sprzedał, ale ja wiem, że on ma poważną usterkę i nie chcę ludzi oszukiwać, że to jest sprawny samochód. Bardzo gorąco proszę o pomoc. :cry:
Avatar użytkownika
sojerek9
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 1
Dołączył(a): środa, 20 lipca 2005, 23:00
Lokalizacja: puławy

Postprzez branio czwartek, 21 lipca 2005, 17:51

Wymień filtr paliwa PP 831/1 34zł i gazu 5zł.
Jak z ciśnieniem sprężania i oleju?
Can go. Kangoo
Zahaczony kłapacz z Junkersem
Avatar użytkownika
branio
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 3970
Dołączył(a): wtorek, 15 marca 2005, 00:00
Lokalizacja: Kraków

Postprzez czerja czwartek, 21 lipca 2005, 19:48

troszkę to wszystko dziwne?mówisz że usterka ta pojawia się coraz częściej a to znaczy że niedługo to coś wysiądzie i będzie pewne co wymieniać bo tak to tylko podwajasz koszty!mało to pocieszające ale niestety prawdziwe,tak to jest z podobnymi usterkami że raz są raz nie ma to trudno zlokalizować,oczywiście napisz co to było?
żółty 1.2RN oklejony klubowo!
przebieg 202546
Avatar użytkownika
czerja
Kangooekspert
Kangooekspert
 
Posty: 945
Dołączył(a): poniedziałek, 19 lipca 2004, 23:00
Lokalizacja: Boguszów Gorce

Postprzez Gość piątek, 22 lipca 2005, 07:44

Nie wiem jak z ci¶nieniem sprê¿ania i oleju, bo nie sprawdza³em, a co do filtrów, to wymieni³em od gazu i nie by³o ¿adnej poprawy :cry: .
Gość
 

Postprzez darecki piątek, 22 lipca 2005, 09:31

Moim zdaniem coś nie w porządku jest z pompą paliwa,może się chwilowo zawiesza,lub podaje za małe ciśnienie.Można to sprawdzić w serwisie. Bo chyba wszystko inne sprawdziłeś. A czy porócz tego że sie dławi to też strzela?
było:kangoo 1.4 lpg 2001
jest:kangoo 1.5 dci 2011
darecki
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 474
Dołączył(a): poniedziałek, 28 marca 2005, 23:00
Lokalizacja: Warszawa-Ursynów

Postprzez branio piątek, 22 lipca 2005, 09:54

Jeszce raz.Wymień filtr paliwa PP 831/1 34zł
Can go. Kangoo
Zahaczony kłapacz z Junkersem
Avatar użytkownika
branio
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 3970
Dołączył(a): wtorek, 15 marca 2005, 00:00
Lokalizacja: Kraków

Moze to to

Postprzez lugoshi czwartek, 28 lipca 2005, 10:11

Ja mialem podobnie silnik 1.4 rok 2000. Odebralem autko z salonu nowka ! Zatankowalem na stacji benzynowej pierwsze paliwko i pojechalem. Po kilkunastu kilometrach spadek mocy, gaz do dechy i mizerne 50 na godzine. Prawie furmanka. Serwis wymienil cewke, przewody, sprawdzal swiece, wymienili kompa. Okazalo sie sie to wtryskiwacz. Nastepne dwa tygodnie to podobne przejscia. Bylem zalamany, nowe auto, spadki mocy, serwis bezradny. Okazalo sie ze to drugi wtryskiwacz. Wymienili. Do tej pory bez problemu. Podejrzewam ze powodem byla fabryczna usterka, albo benzyna z tej nieszczesnej stacji ( nigdy tam wiecej nie tankowalem). Ojawy identyczne jak twoje.
Raz jezdzil, raz tracil moc, i zachowywal sie jak furmanka.
Avatar użytkownika
lugoshi
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 18
Dołączył(a): poniedziałek, 23 lutego 2004, 00:00
Lokalizacja: Kraków

Postprzez shoem czwartek, 18 sierpnia 2005, 10:39

...a ja bym sprawdził czujnik GMP przy kole zamachowym :)
Shoem (...obecnie niezakangoorzony...)
Kangoo 1,4 OCEAN LPG (...to była fura...)
Słupsk
Avatar użytkownika
shoem
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 217
Dołączył(a): środa, 11 lutego 2004, 00:00
Lokalizacja: Słupsk

Re: Moze to to

Postprzez dempsej wtorek, 27 czerwca 2006, 11:11

lugoshi napisał(a): Okazalo sie sie to wtryskiwacz. Nastepne dwa tygodnie to podobne przejscia. Bylem zalamany, nowe auto, spadki mocy, serwis bezradny. Okazalo sie ze to drugi wtryskiwacz. Wymienili. Do tej pory bez problemu. Podejrzewam ze powodem byla fabryczna usterka, albo benzyna z tej nieszczesnej stacji ( nigdy tam wiecej nie tankowalem). Ojawy identyczne jak twoje.
Raz jezdzil, raz tracil moc, i zachowywal sie jak furmanka.


To by bylo ok, gdyby nie to, ze dotyczyloby tylko benzyny, a sojerek9 pisze, ze usterka wystepuje i na benzynie i na gazie. Wtryski/komputer tu nie maja nic do gadania, ja bym raczej szukal gdzies w elektryce - swiece,kable, cewka itp. z tym ze to juz bylo wymieniane...
Moze czujnik obr. walu?
ObrazekObrazek
Był sobie zielony Kangur 1.5 dCi 80 KM + cośtam jeszcze, Privilege, klapa , ale pojechał w dobre ręce.
http://dempsej.deviantart.com, http://www.flickr.com/photos/dempsej/ - moje zdjęcia
Avatar użytkownika
dempsej
II Vice Kangoomistrz 2009
II Vice Kangoomistrz 2009
 
Posty: 789
Dołączył(a): czwartek, 24 listopada 2005, 00:00
Lokalizacja: Okolice Wawy

Re: Moze to to

Postprzez lam3r wtorek, 27 czerwca 2006, 12:40

lugoshi napisał(a): Podejrzewam ze powodem byla fabryczna usterka, albo benzyna z tej nieszczesnej stacji ( nigdy tam wiecej nie tankowalem).


Masz szczęście, że Ci nie powiedzieli "nie nasza wina, taki egzeplarz dostalismy z Francji i jako serwis nie mamy na to wpływu":-)"
Bye
--
lam3r - iphone 12 mini user last used Kangoo Privilege 1.5 DCi 105KM av ~6,6 L/100km -> now using Hyundai Kona Premium 1.6 177KM 7DCT 4WD av ~9,8 L/100km
"This is the French-est car on sale. It should come with chickens and garlic bulbs as standard equipment."
nie tankuję na PutOil
http://www.vigowroclaw.pl
Avatar użytkownika
lam3r
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 2489
Dołączył(a): piątek, 2 września 2005, 23:00
Lokalizacja: Wrocław

Następna strona

Powrót do Pytam

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron