Postraszył mnie dzisiaj oponiarz że indeks nośności opon musi się zgadzać z przeznaczeniem auta ( z dopuszczalnym naciskiem na osie ). Jeżeli tak nie będzie auto może nie przejść przeglądu lub w przypadku kontroli drogowej mieć zatrzymany dowód rejestracyjny. Do rozmowy z facetem nigdy o czymś takim nie słyszałem, ale mówił ze miał taki przypadek. Pewnie trzeba mieć niezłego pecha żeby tak trafić, ale sprawdzałem w przepisach i faktycznie potencjalnie jest takie niebezpieczeństwo

.
W "Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia" w Rozdziale 2 paragraf 11 jest zapis:
5. Pojazd powinien być wyposażony w ogumienie pneumatyczne, o nośności dostosowanej do nacisku koła, oraz dostosowane do maksymalnej prędkości pojazdu; ciśnienie w ogumieniu powinno być zgodne z zaleceniami wytwórni dla danej opony i obciążenia pojazdu.
Jeżeli to prawda to dla mojego 1.4RN naciski na osie są odpowiednio:
Przednia oś: 890kg
Tylna oś: 1080kg
Czyli w zasadzie powinny być opony o nośności >= 87
Pozostaje kwestia jakie są szanse trafić na kogoś kto się tego doczepi. Słyszeliście może o takiej sytuacji
