Szarpie na wolnych obrotach

Pytam, bo nie wiem jak coś zrobić

Szarpie na wolnych obrotach

Postprzez pioter59 piątek, 17 lutego 2006, 07:33

Witam.
Mam Kangoo 1,2 z roku 1999 - ostatnio coś sfiksował - zgasł synowi "z szarpnięciem", wjeżdżał na wzniesienie na zbyt małych obrotach - teraz szarpie na wolnych obrotach - silnik pracuje tak jakby 2 cylindry tylko pracowały - świece czyściutkie.
Przebieg bryczki 145 tys.km - rozrząd wymieniany był po 100 tys. - samochód "zagazowany" - nierównomierność pracy na wolnych obrotach jest gorsza przy gazie - na benzynie troszkę lepiej, ale też szarpie silnikiem.Może ktoś wie, jak się do tego zabrać??
Pozdrawiam
Piotr
Avatar użytkownika
pioter59
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 14
Dołączył(a): wtorek, 12 kwietnia 2005, 23:00

Postprzez branio piątek, 17 lutego 2006, 08:22

Jeśli 16V- cewki.
Jeśli 8V- silnik krokowy.
Can go. Kangoo
Zahaczony kłapacz z Junkersem
Avatar użytkownika
branio
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 3970
Dołączył(a): wtorek, 15 marca 2005, 00:00
Lokalizacja: Kraków

Szarpie na wolnych obrotach

Postprzez pioter59 piątek, 17 lutego 2006, 08:26

Dzięki za podpowiedź - silnik 8V
Czy jest jakiś"prosty" sposób na sprawdzenie silnika krokowego?
Ktoś ma może "niedrogo" do sprzedania?
Pozdrawiam
Pioter
Avatar użytkownika
pioter59
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 14
Dołączył(a): wtorek, 12 kwietnia 2005, 23:00

Szarpie na wolnych obrotach

Postprzez pioter59 piątek, 17 lutego 2006, 08:33

A- jeszcze jedno - jeśli to byłby silnik krokowy, to dlaczego "szarpie" bardziej na gazie??
Moze jednak sprawa cewki - ale z drugiej strony - świece czyściutkie
POzdrowionka
Avatar użytkownika
pioter59
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 14
Dołączył(a): wtorek, 12 kwietnia 2005, 23:00

Postprzez branio piątek, 17 lutego 2006, 09:57

Pomierz opór :idea:
Pytanie czy masz przykręcany czy wprasowany?
to dlaczego "szarpie" bardziej na gazie??

Na gazie przepuszcza mieszankę,na benzynie ,tylko powietrze. :idea:
Moze jednak sprawa cewki

Czy jest iskra na każdym cylindrze,szczególnie na pierwszym??
Can go. Kangoo
Zahaczony kłapacz z Junkersem
Avatar użytkownika
branio
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 3970
Dołączył(a): wtorek, 15 marca 2005, 00:00
Lokalizacja: Kraków

Szarpie na wolnych obrotach

Postprzez pioter59 piątek, 17 lutego 2006, 14:19

Dzięki za podpowiedzi, ale nie wiem gdzie mam mierzyć ten opór, nie miałem kłopotów do tej pory, więc nie mam żadnej literatury
Iskrę sprawdzę zaraz w domu, ale świece były czyściutkie - chyba bez iskry byłaby zabrudzona?
Bojęsięsprawdzać iskry "starymi" metodami "fiata 125p", żeby czego nie skopcić - podjadę na dizgnostykę
Jeszcze się odezwę - na razie dzięki
P.
Avatar użytkownika
pioter59
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 14
Dołączył(a): wtorek, 12 kwietnia 2005, 23:00

Postprzez PanKot piątek, 17 lutego 2006, 14:31

branio napisał(a):Jeśli 16V- cewki.
Jeśli 8V- silnik krokowy.


A nie sądzisz, że mógł przeskoczyć pasek o jeden ząbek?
Wszak nastąpiło to w momencie dużego przeciążenia na silniku.
Może był słabo dociśnięty napinaczami?
.
1,2;RN;60KM; żółty'98; tył-drzwi, CB-Alan-101, alu15", wersja sportowa (trampki w bagażniku).
MB 123 230CE 1984r.
Avatar użytkownika
PanKot
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 1650
Dołączył(a): niedziela, 4 lipca 2004, 23:00
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez branio piątek, 17 lutego 2006, 18:47

PanKot napisał(a):
branio napisał(a):Jeśli 16V- cewki.
Jeśli 8V- silnik krokowy.


A nie sądzisz, że mógł przeskoczyć pasek o jeden ząbek?


Nie sądzę,Rada Adwokacka nie dpouściła :lol:
To też należy wziąść pod uwagę.
Can go. Kangoo
Zahaczony kłapacz z Junkersem
Avatar użytkownika
branio
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 3970
Dołączył(a): wtorek, 15 marca 2005, 00:00
Lokalizacja: Kraków

Postprzez ziggy sobota, 18 lutego 2006, 11:09

Witam

Ja z podobnym problemem walcze w 1.4 od jakichs 2 miesiecy. Dodatkowo w tym przypadku zaraz po odpaleniu nie trzymal wolnych obrotow po ruszeniu gazem. Jak na razie podmienilem juz :

-map sensor
-IAC (silnik krokowy)
-TPS (czujnik polozenia przepustnicy
-czujniki temperatury
-lambda
-przewody nowe
-swiece nowe nowe


nic nie pomoglo

ostatni ruch to zrobiona glowica na cacy (wydechy byly nadpalone ssace wyklepane), wydechy nowe ssace szlif.


Jezdzi lepiej, ale na benzynie dalej szarpie, na gazie lepiej, na benzynie dalej kicha. Problem z obrotami zaraz po opaleni znikl.

Ogulnie sprawe biorac to jest sracz. Prace dalej w toku, jak beda jakies postepy dam Wam znac.

--
Pozdrawiam Ziggy
Avatar użytkownika
ziggy
Kangoojunior
Kangoojunior
 
Posty: 36
Dołączył(a): sobota, 4 lutego 2006, 00:00

szarpie nadal

Postprzez pioter59 sobota, 18 lutego 2006, 14:53

No - to mnie pocieszyleś

[color=cyan]ostatni ruch to zrobiona glowica na cacy (wydechy byly nadpalone ssace wyklepane), wydechy nowe ssace szlif. [/color]

Dzisiaj właśnie mechanik powiedział, że podejrzewa zawór - ale ciśnienie zmierzy dopiero w poniedziałek - hmmm - jak u doktora - trzeba czekać

Acha - miał alarm - " błąd w obwodzie sondy lambda" - ale po skasowaniu nic sięnie zmieniło


A pasek - brałem pod uwagęna samym początku i ... nadal podejrzewam, ale sprawdzimy przy ogólnej wizycie

POzdrawiam i dzięki
Avatar użytkownika
pioter59
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 14
Dołączył(a): wtorek, 12 kwietnia 2005, 23:00

Następna strona

Powrót do Pytam

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron