temperatura klimatyzacji

Pytam, bo nie wiem jak coś zrobić

temperatura klimatyzacji

Postprzez wolny środa, 20 czerwca 2007, 22:00

Byłem ostatnio na gratisowym sprawdzeniu klimy w moim czteroletnim kangurku.Niestety ale w porównaniu z rokiem ubiegłym temperatura mierzona w kratkach nawiewu wzrosła z 6 do 9.Czy orientujecie się jaka powinna byc prawidłowa?Zastanawiam się , czy przetrwam te wakacje bez serwisu ,czy będę musiał pojechać na gruntowny przegląd z uzupełnieniem czynnika , czyszczeniem ,odgrzybianiem itd.

Pozdrowionka WOLNY
Avatar użytkownika
wolny
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 17
Dołączył(a): poniedziałek, 10 listopada 2003, 00:00
Lokalizacja: WROCLAW

Postprzez a-kwiaty środa, 20 czerwca 2007, 22:38

odgrzybianie mozesz przeprowadzic sam kupujac odpowiedni srodek w spreyu. Co prawdwa w kangoorze jeszcze tego nie robilem ale w poprzednim aucie i bylo ok. Jedyna uwaga co do instrukcji to taka, ze podaja aby wprowadzic srodek tylko w otwory wentylacyjne. Ja wpuszczalem tez od strony filtra p.pylkowego (przy okazji mozna go obejrzec i ewentualnie wymienic). Co do temperatury to postaram sie sprawdzic u siebie i napisac. Z tego co pamietam to u mnie w poprzednim aucie temp wahala sie miedzy 10 a 14stC i ponoc zalezna jest tez od temp na zewnatrz oraz predkosci nawiewu - wiec mysle, ze u Ciebie jest wszystko ok. Jesli masz watpliwosci to jedz do jakiego punktu od klim i sprawdza to(we Wroclawiu teraz jest ich pelno).
Obrazek
......... berlingo xtr 1,6 - 2 szt........................... kiedyś były 3 szt Kangoo http://www.a-kwiaty.pl doręczamy kwiaty, Wrocław, Polska, świat...
Avatar użytkownika
a-kwiaty
Kangooekspert
Kangooekspert
 
Posty: 861
Dołączył(a): poniedziałek, 28 maja 2007, 23:00
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez MK czwartek, 21 czerwca 2007, 06:24

Byłem na serwisie na wiosnę, choc nic sie nie działo, ale nie wiedziałem kiedy poprzedni właściciel to robił.Wymiana czynnika + wym.oleju w sprężarce (czy my mamy w sprężarce olej?), + kontrola onstalacji = 150zł brutto.
Przy temp zewnętrznej 20oC przed serwisem na kratkach = około5-6oC, po serwisie 4-5oC.
Czynnik dobrze jest wymienić bo jest higroskopijny.
Pozdrowienia Marcin
CLIO 3 1,6 16v 128KM GORDINI 2012r. - LPG STAG
Kangoo II 1,5dCi 115KM PRIVILEGE+ TomTom Edition 31.XII.2010r. srebrny
Porzuciłem akordeon, a szkoda.
Focenie wciąga!!! Jestem szumofobem i maniakiem ostrości!!!
Nikon D7100 Nikon D50


CHEVROLET SPARK M300 LS 1,2 16v 85KM 2010r. - LPG STAG - BYŁ!!!!
Avatar użytkownika
MK
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 2004
Dołączył(a): poniedziałek, 24 maja 2004, 23:00
Lokalizacja: Cieszyn-Gród Trzech Braci

Postprzez a-kwiaty czwartek, 21 czerwca 2007, 06:31

z tego co wiem to sie uzupelnia i to wystarcza (reszta to naciaganie serwisu) - w lodowce wymieniasz?
Obrazek
......... berlingo xtr 1,6 - 2 szt........................... kiedyś były 3 szt Kangoo http://www.a-kwiaty.pl doręczamy kwiaty, Wrocław, Polska, świat...
Avatar użytkownika
a-kwiaty
Kangooekspert
Kangooekspert
 
Posty: 861
Dołączył(a): poniedziałek, 28 maja 2007, 23:00
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez MK czwartek, 21 czerwca 2007, 06:57

Nie naciąganie, bo szanujacy klienta i się serwis za 150 zł wymienia czynnik, osusza i ew.uszczelnia instalację, odgrzybia i wymienia olej.
A zwykły ew. uszczelnia instalację, odgrzybia i dobija czynnik - też za 150zł. :twisted:
Pozdrowienia Marcin
CLIO 3 1,6 16v 128KM GORDINI 2012r. - LPG STAG
Kangoo II 1,5dCi 115KM PRIVILEGE+ TomTom Edition 31.XII.2010r. srebrny
Porzuciłem akordeon, a szkoda.
Focenie wciąga!!! Jestem szumofobem i maniakiem ostrości!!!
Nikon D7100 Nikon D50


CHEVROLET SPARK M300 LS 1,2 16v 85KM 2010r. - LPG STAG - BYŁ!!!!
Avatar użytkownika
MK
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 2004
Dołączył(a): poniedziałek, 24 maja 2004, 23:00
Lokalizacja: Cieszyn-Gród Trzech Braci

Postprzez a-kwiaty czwartek, 21 czerwca 2007, 07:01

ok, tylko pytanie czy na pewno trzeba wymieniac caly czynnik - jak mozna uzupelnic :)
Obrazek
......... berlingo xtr 1,6 - 2 szt........................... kiedyś były 3 szt Kangoo http://www.a-kwiaty.pl doręczamy kwiaty, Wrocław, Polska, świat...
Avatar użytkownika
a-kwiaty
Kangooekspert
Kangooekspert
 
Posty: 861
Dołączył(a): poniedziałek, 28 maja 2007, 23:00
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez Saragossa czwartek, 21 czerwca 2007, 07:20

Wymiana czynnika polega na odessaniu starego, oczyszczeniu go, i wpuszczeniu odpowiedniej ilości oczyszczonego czynnika + uzupełnienie ubytków nowym i oleju. olej i czynnik to jedna mieszanka która jednak lubi się rozwarstwiac, dlatego dobrze niezaleznie od pory roku wlaczyc klime na 10 minut tak co dwa tygodnie. jesli tego nie robimy to po dluzszym czasie sprezarka klimy przez pare minut chodzi "na sucho"

Pozdrawiam

Saragossa
Avatar użytkownika
Saragossa
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 28
Dołączył(a): sobota, 21 kwietnia 2007, 23:00
Lokalizacja: Poznań

Postprzez wolny czwartek, 21 czerwca 2007, 09:08

Serdeczne dzięki za wasze przemyślenia.Jeśli mi się uda to podjadę do punktu i tak jak piszecie sprawdzę czynnik , a może i przy tej okazji resztę.Lepiej dmuchać na zimne , niż póżniej wywalić owiele większą kasę na naprawę układu.

Pozdrawiam WOLNY
Avatar użytkownika
wolny
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 17
Dołączył(a): poniedziałek, 10 listopada 2003, 00:00
Lokalizacja: WROCLAW

Postprzez andey czwartek, 21 czerwca 2007, 09:39

Z tego co pamiętam w instalacji klimy kangura prawidłowa wartość czynnika chłodzacego wynosi 640gr.Jeżeli masz mniej czynnika to powietrze nie schładza się do właściwej temp. (ok 5st.C).Olej w układzie też należy wymieniać (tak jak w silniku) najlepiej co 2 lata.
Avatar użytkownika
andey
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 11
Dołączył(a): piątek, 21 lipca 2006, 23:00
Lokalizacja: Gdynia

Postprzez morning sobota, 25 sierpnia 2007, 20:08

Co do wymiany czynnika, oleju i takie tam to najczęściej zwykłe naciągactwo niektórych serwisów samochodowych(czy wymieniacie co roku gaz w lodówkach? ;-) w większości lodówek jest ten sam R134a). Po pierwsze czynnik się nie "zużywa", tak samo jak olej. Mogą wystąpic jedynie albo niewielkie ubytki tzw. "naturalne" najczęściej czynnik ucieka szczególnie w starszych samochodach na dławicy wału sprężarki (to właśnie dlatego zaleca się włączać w zimie klimę - aby przesmarować dławicę), albo ubytki duże związane z uszkodzeniem elementu klimatyzacji (przetarty przewód itp.). w przypadku niewielkich ubytków nie ma również mowy o zawilgoceniu układu, bo cały czas panuje nadciśnienie w układzie(więc bajki o konieczności osuszania to zwykłe naciąganie), co innego przy całkowitym rozszczelnieniu klimatyzacji, wtedy wręcz zalecana a nawet konieczna(przy dłuższym okresie pustej i rozszczelnionej klimy) jest wymiana osuszacza(filtra).
Natomiast co do szybkiego sprawdzenia skuteczności działania klimatyzacji proponuję następującą metodę: włączyć klimę i po około 3-5 minutach sprawdzić rurkę ssącą (gruba rurka biegnąca pomiędzy kabiną a sprężarką) powinna być zimna i się rosić - wtedy mamy pewność że czynnika jest pod dostatkiem. Gdy rurka jest ciepła a klima jeszzce chłodzi to pierwsze oznaki ubytku czynnika chłodniczego.
pozdrawiam
Avatar użytkownika
morning
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 3
Dołączył(a): poniedziałek, 6 września 2004, 23:00

Następna strona

Powrót do Pytam

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron