Nie pali na zimnym sil., Spr już czujnik GMP i pomóżcie

Pytam, bo nie wiem jak coś zrobić

Re: Nie pali na zimnym sil., Spr już czujnik GMP i pomóżcie

Postprzez kozlovsky_84 poniedziałek, 13 października 2008, 17:52

Chyba za wcześnie się podnieciłem, dzisiaj znowu coś szwankowało chociaż 2 dni palił z kopyta ładnie na zimnym...wtedy było wilgotno, a dziś sucho w powietrzu ;p gaśnie po zapaleniu jak próbuje na wstecznym wyjechać z garażu i wrzucam luz :/ nie wiem ile tam trzeba cisnąć w gaz ale nie mam zamiaru zabić staruszki wyjeżdżając z kopyta do tyłu :lol:
mam nadzieje że jutro będzie palił dobrze, bo jeśli nie to proszę o inne sugestie na gasnący silnik podczas cofania, ewentualnie rozruchu...
pozdro dla wszystkich co liczą wciąż na złote góry :mrgreen:
kozlovsky_84
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 7
Dołączył(a): środa, 8 października 2008, 10:55

Re: Nie pali na zimnym sil., Spr już czujnik GMP i pomóżcie

Postprzez Lucass poniedziałek, 13 października 2008, 18:13

Moment, moment...
Jak zapala normalnie, a gaśnie dopiero przy próbie ruszenia, to już raczej nie wina czujnika GMP.
Może próbujesz ruszyć na zbyt niskich obrotach. To nie diesel... ;) :lol:
Gaśnie zawsze po zdjęciu nogi z gazu?
A jak z obrotami biegu jałowego po uruchomieniu silnika?
I jak z reakcją silnika na wciśnięcie pedału gazu?
Pozdrawiam, Lucass
Obrazek
Zapraszam na http://www.wedrowki.com
Avatar użytkownika
Lucass
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
 
Posty: 10332
Dołączył(a): środa, 28 czerwca 2006, 23:00
Lokalizacja: Kraków, zasadniczo...

Re: Nie pali na zimnym sil., Spr już czujnik GMP i pomóżcie

Postprzez kozlovsky_84 wtorek, 14 października 2008, 19:22

no więc dziś rano znów udałem się po auto by znów zdiagnozowac problem...
no i zachowanie jak przed wymianą czujnika, tj. na zimnym silniku rozrusznik kręci a silnik jakby nie dostawał obrotów, lub zaskakuje ale po 1-2sek dławi się, auto zdycha i motur gaśnie i wywala mi kontrolkę aku :/
Przed wymianą czujnika co dzień miałem to samo, po wymianie czujnika 2 dni były ciepłe i suche i palił jak na zawołanie z rana na zimnym, teraz przyszedł deszcz i wilgoć i znów to samo..śmiem twierdzić że WILGOĆ może wpływać na to zachowanie, gdyż przed wymianą czujnika GMP pogoda była również do bani...
nie mam pomysłu co robić dalej...wypadałoby chyba ostatecznie zostawić go na noc u mechanika jakiegoś i podłączyć z rana kompa, choć nie widzi mi się to za bardzo...
ALbo coś jest z tym aku co kupiłem 3 tyg temu..nie ma ładowania z rana czy jak :?
1 moje renault 19 to była i jest do dziś perełka, w ogóle nie psuł mi się do dziś a ma już 16 lat i wciąż wygląda jak nowy :lol: natomiast kangur póki co mnie zraża...
Macie w ogóle jakieś sugestie jeszcze...może jeszcze ta pompka paliwa czy cuś, choć po odgłosie po przekręceniu silnika słyszę że działa :|
pozdro
kozlovsky_84
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 7
Dołączył(a): środa, 8 października 2008, 10:55

Re: Nie pali na zimnym sil., Spr już czujnik GMP i pomóżcie

Postprzez branio wtorek, 14 października 2008, 19:36

Sprawdź ciśnienie paliwa przed odpaleniem
Can go. Kangoo
Zahaczony kłapacz z Junkersem
Avatar użytkownika
branio
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 3970
Dołączył(a): wtorek, 15 marca 2005, 00:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Nie pali na zimnym sil., Spr już czujnik GMP i pomóżcie

Postprzez Lucass wtorek, 14 października 2008, 20:14

:roll: :|
A jak z IMMO? Kontrolka gaśnie jak powinna?
Hmmmm... może sprawdź jeszcze czujnik wstrząsowy - to taki duży czerwony przycisk obok aku.
Luz zaworów warto czasem skontrolować, chociaż o ile temperatura silnika miała by wtedy znaczenie przy trudnościach z zapaleniem, o tyle wilgotność powietrza już chyba nie... :roll:
Wymieniłeś przewody i świece, a sprawdziłeś czy na tych nowych świecach jest iskra? Bo może to wina którejś cewki. Na zimno nie daje, a po rozgrzaniu już tak. Trzeba sprawdzić ich oporność na uzwojeniu pierwotnym (1 Ohm) i wtórnym 10 kOhm)
A alarmu jakiegoś czasem nie masz założonego?
Pozdrawiam, Lucass
Obrazek
Zapraszam na http://www.wedrowki.com
Avatar użytkownika
Lucass
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
 
Posty: 10332
Dołączył(a): środa, 28 czerwca 2006, 23:00
Lokalizacja: Kraków, zasadniczo...

Re: Nie pali na zimnym sil., Spr już czujnik GMP i pomóżcie

Postprzez docent161 wtorek, 14 października 2008, 20:25

U mnie miałem podobne objawy jak miałem uszkodzony oring na pompce paliwa. Pompkę rozbierałem chyba z 15 razy i wszystko było ok przed dokręceniem nakrętki plast. młotkiem przez drewno poprostu od drgań oring z pompką się zsuwał - teraz mam wsystko ok. - a mechanicy spogłądali na komp. i nie było ,usterek - to wymyślali , wtryskiwacze , sondę lambda, świece przewody , uszczelkę pod głow.itp - a ja pomyślałem po swojemu i satysfakcja. :lol: życzę wytrwałości
Avatar użytkownika
docent161
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 175
Dołączył(a): sobota, 8 grudnia 2007, 00:00
Lokalizacja: 1,4 benz 2000 E7J 634

Re: Nie pali na zimnym sil., Spr już czujnik GMP i pomóżcie

Postprzez kozlovsky_84 czwartek, 6 listopada 2008, 11:51

historii ciag dalszy ale nowe wątki ;p

bylem wczoraj w ASO Renault, zostawilem auto na noc, rano podjechalem podlaczyli mi kompa z programem na Renault i żadnych usterek nie wykazało na zimnym silniku.
Mechanik próbował odpalić 4 razy i dupa, dławił się po czym po 2 sec gasł aż zaskoczył za 5 razem i już chodził.
Stwierdził po objawach że to ciśnienia na cylidrze któryms nie ma + może być silnik krokowy tez do wymiany. DOdatkowo zmierzyli aparaturą ciśnienie w cylindrach i wyszło że na 3 cylindrze zamiast ok. 13 jest 8. Że są luzy w zaworze.
Stwierdzili że regulacja tego zaworu za 240 zł i pomoże.
Za diagnoze skasowali mnie 150 zł.

Pojechalem do innego mechanika żeby porównać koszty regulacji zaworu, to wyśmiał ASO. Ponadto stwierdził że ucieka powietrze z cylindra bo uszczelka jest nieszczelna :D umówiłem się na przyszły wtorek na rozebranie i wymiane uszczelki ^^
Myślicie że uciekające powietrze z cylindra to może być powodem tych objawów że silnik dławi się podczas odpalania na zimnym przy pierwszych uruchomieniach i gaśnie? Czy po zdjęciu pokrywy czekają mnie prawdopodobnie inne niespodzianki typu naprawa zaworów i niebotyczne koszty ;p

Jakieś sugestie..?
pozdro na kangoomaniaków
kozlovsky_84
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 7
Dołączył(a): środa, 8 października 2008, 10:55

Re: Nie pali na zimnym sil., Spr już czujnik GMP i pomóżcie

Postprzez branio czwartek, 6 listopada 2008, 12:06

Stwierdzili że regulacja tego zaworu za 240 zł i pomoże.

Ich kasie na pewno!!Regulacja zaworów 30PLN!!
Ponadto stwierdził że ucieka powietrze z cylindra bo uszczelka jest nieszczelna
Następny jasnowidz
Can go. Kangoo
Zahaczony kłapacz z Junkersem
Avatar użytkownika
branio
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 3970
Dołączył(a): wtorek, 15 marca 2005, 00:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Nie pali na zimnym sil., Spr już czujnik GMP i pomóżcie

Postprzez slay czwartek, 6 listopada 2008, 12:22

Powtórzę za poprzednikami zmierz ciśnienie paliwa.
Był -"biedny"1.2 8V 1997
Jest-1.2 16V Privilege
Avatar użytkownika
slay
Kangoodetektyw
Kangoodetektyw
 
Posty: 1347
Dołączył(a): poniedziałek, 3 lipca 2006, 23:00
Lokalizacja: Rumia

Re: Nie pali na zimnym sil., Spr już czujnik GMP i pomóżcie

Postprzez Lucass czwartek, 6 listopada 2008, 14:21

Ale jeżeli nie ma kompresji na cylindrze to chyba i tak nie obejdzie się bez rozebrania bebechów. Najpierw regulacja zaworów, a jak nie pomoże to kontrola uszczelki.
Na początek możesz sprawdzić odpowietrzanie skrzyni korbowej czy nie wala stamtąd zbyt intensywnie spaliny i zbiornik wyrównawczy, czy nie idą bąbelki i nie śmierdzi spalinami.
Aczkolwiek dla spokojności sumienia, na samym początku sprawdziłbym jeszcze raz kompresję ale już nie w ASO :twisted:
Dlaczego? A dlatego, że gość najpierw "po objawach" :roll: stwierdził, że to brak kompresji, a dopiero potem sprawdził czujnikiem :evil:
Pozdrawiam, Lucass
Obrazek
Zapraszam na http://www.wedrowki.com
Avatar użytkownika
Lucass
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
 
Posty: 10332
Dołączył(a): środa, 28 czerwca 2006, 23:00
Lokalizacja: Kraków, zasadniczo...

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Pytam

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość