Usunięcie katalizatora

Pytam, bo nie wiem jak coś zrobić

Postprzez sw środa, 15 czerwca 2005, 18:01

Jeszcze słówko o filtrze stożkowym i w ogóle filtrach - sam filtr g... daje. Zmiana, jeśli nie przeszlifujesz bloku i nie wymienisz wydechu będzie nieodczuwalna.
sw
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 1255
Dołączył(a): poniedziałek, 5 stycznia 2004, 00:00

Postprzez PanKot środa, 15 czerwca 2005, 18:11

Wniosek z tego taki, że nie każdy samochodzik nadaje się do tuningowania a jak już to koszty tego zabiegu są wysokie.
Widać z tego, że RN 1,2 lepiej wymienić na nowszy model z wiekszym i lepszym silnikiem niż go modernizować.
1,2;RN;60KM; żółty'98; tył-drzwi, CB-Alan-101, alu15", wersja sportowa (trampki w bagażniku).
MB 123 230CE 1984r.
Avatar użytkownika
PanKot
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 1650
Dołączył(a): niedziela, 4 lipca 2004, 23:00
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Grzelos środa, 15 czerwca 2005, 18:53

To zależy jakie masz prirytety. Bo na przykład jezeli z jakichś względów chcesz pozostać przy takiej samej pojemności skokowej silnika, albo po prostu masz sentyment do tego konkretnego egzemplarza, to wtedy ma sens. Koszt tuningu mechanicznego silnika na poziomie przeróbki dolotu i błowicy i do tego wgrania nowego programu ECU to suma rzędu 2-4tys. zł. Wiele ludzi puka sie w głowę jak im mówie o planach jakie na przyszly rok mam wobec mojego BXa. A są dość ambitne i kosztowne. Jednak ja wiem, że ten egzemplarz ma u mnie dożywocie i mam zamiar to zrobić. Czasem, jeśli brać pod uwagę czysta matematyke, to rzeczywiście taki tuning jest niepołacalny, ale tak jak już wcześniej pisałem, matematyka to nie wszystko. Ciemną stroną tuningu samego silnika jest tez podatność innych podzespołów na szybsze zużycie. Tyczy to się szczególnie sprzęgieł i przegubów. Dlatego tak naprawdę tuning to nieustanne poszerzanie jego zakresu. Jak się już podkręci silnik, to zwykle chce się go popróbować. Kilka strzałów ze sprzęgła przy 4000obr/min. i sprzęgło mamy do wyrzucenia. Wypada założyc wtedy spieka. Potem padną przeguby - zniknie poślizg na sprzęgle, to zwiększą się naprężenia w reszcie układu - czas na nowe. I tak dalej i tak dalej. Ale efekt finalny może być zadziwiający. I nie mówię tu o jakichś ekstremach typu superturbo, NOS itp. Jeśli chodzi o Kangoo, to idealny kandydat na tzw. sleepera - czyli coś, po czym nie widać, że ma taką moc, a zakskakuje na światłach. Mój kolega z kolei robi coś takiego z BXa z 1985r - jeszcze z tą kosmiczną deską rozdzielczą zakłada silnik V6 z Xantii, do tego wydech supersprinta. Ma to mieć trochę ponad 200koni. Do tego żadnych spoilerów - tylko alufelgi :-). Co do układów wydechowych, to jak sie komuś chce, to można zlecić wykonanie układu wydechowego ze stali nierdzewnej - tylko trzeba by mieć wzór Supersprinta, żeby czegoś nie zepsuć. Koszt to około 300-500zł.
Gościnnie z Klubu Cytrynki:
Grześ Różycki
Xantia 2,0i 16v (138KM) Automatic '99 76000km
BX 19TZI (122KM) Automatic '90 370000km
BX 19 GTi 16v (160KM) '90/'92 181000km
Avatar użytkownika
Grzelos
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 24
Dołączył(a): środa, 20 października 2004, 23:00

Postprzez skarb środa, 15 czerwca 2005, 20:38

SW :

Chaciałem się nie zgodzić.

Nie wiem jak to jest w przypadku kangurka, ale miałęm escorta '99 1.6 zetec .
Po założeniu stożka - założeniu dolotu i obudowania go - tak aby nie łapał gorącego powietrza spod maski elastyczność pracy silnika poprawiła się znacznie.

Samochodzik przestał być mułowaty powyżej 5500 RPM - aż chciało się go kręcić do 7000 RPM.

Po wywaleniu katalizatora i wstawieniu tłumika przelotowego (nie rury tylko tłumika) zrobiło się jeszcze lepiej.

Nie wiem jak to jest w kangurku, ale przynajmniej w escorcie stożek bardzo mi uoprzyjemnił i udynamicznił jazdę.

Zamiast stożka i kombinowania nad dolotem i osłonięciem go (stożka) można zastosować sportową wkładkę filtra powietrza (sam się noszę z zamiarem). Koszt około 200 zł.

Pozdro
2008 Kangoo II Privielege 1.5 dci 105 km - wszystkomający z cennika z wyjątkiem dachu szklanego.
2004 Kangoo I Helios 1.5 dci - 102 km
Avatar użytkownika
skarb
Kangooekspert
Kangooekspert
 
Posty: 852
Dołączył(a): wtorek, 12 kwietnia 2005, 23:00
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Postprzez sw czwartek, 16 czerwca 2005, 06:14

Grzelos napisał(a):nie wszystko. Ciemną stroną tuningu samego silnika jest tez podatność innych podzespołów na szybsze zużycie. Tyczy to się szczególnie sprzęgieł i przegubów. Dlatego tak naprawdę tuning to nieustanne poszerzanie jego zakresu. Jak się już podkręci silnik, to zwykle chce się go popróbować. Kilka strzałów ze sprzęgła przy 4000obr/min. i sprzęgło mamy do wyrzucenia. Wypada założyc wtedy spieka. Potem padną przeguby - zniknie


Zapomniałeś od jednej sprawie: TUNING SILNIKA ZACZYNA SIĘ OD HAMULCÓW!!!
sw
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 1255
Dołączył(a): poniedziałek, 5 stycznia 2004, 00:00

Postprzez sw czwartek, 16 czerwca 2005, 06:16

skarb napisał(a):Po założeniu stożka - założeniu dolotu i obudowania go - tak aby nie łapał gorącego powietrza spod maski elastyczność pracy silnika poprawiła się znacznie.


No cóż, u mnie też była jakaś tam różnica, ale naprawdę znikoma. JEśli już masz wydać kase, to lepiej na wydech.
sw
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 1255
Dołączył(a): poniedziałek, 5 stycznia 2004, 00:00

Postprzez PanKot czwartek, 16 czerwca 2005, 06:56

Zastanawiam się nad taką sprawą: dlaczego w fabryce nie produkują od razu tuningowanych silników, przecież w procesie produkcji na taśmie jest im wszystko jedno co i jak montują więc mogliby składać lepsze i mocniejsze silniki za prawie te same pieniądze. Jeżeli wymiana wałka, podszykowanie zaworów i dolotu a także wydechu mieści sie w kwocie podstawowej rzędu 5 tys. zł to w produkcji musi to stanowić co najmniej około 50% mniej.
Fajnie byłoby dopłacić 2,5 tys zł i odebrać Kangoorka z silniem 1,2 o mocy 90KM.
1,2;RN;60KM; żółty'98; tył-drzwi, CB-Alan-101, alu15", wersja sportowa (trampki w bagażniku).
MB 123 230CE 1984r.
Avatar użytkownika
PanKot
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 1650
Dołączył(a): niedziela, 4 lipca 2004, 23:00
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez PanKot czwartek, 16 czerwca 2005, 06:58

A już w ogóle nie rozumiem elektronicznego ograniczania mocy silników. Prędkość - to jasne ale moc. Po co?
Jak to polityka?
1,2;RN;60KM; żółty'98; tył-drzwi, CB-Alan-101, alu15", wersja sportowa (trampki w bagażniku).
MB 123 230CE 1984r.
Avatar użytkownika
PanKot
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 1650
Dołączył(a): niedziela, 4 lipca 2004, 23:00
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Grzelos czwartek, 16 czerwca 2005, 09:11

Moc silników jest fabrycznie taka a nie inna, żeby producent mógł udzielić na auto takiej a nie innej gwarancji mechanicznej bez ponoszenia zbytnie go ryzyka. I nie chodzi tylko o silnik, ale i o resztę podzespołów, które mają tę moc przenieść. Poza tym chodzi jeszcze o koszta wytworzenia wszystkiego. Zrobienie 90KM z 1,2 kosztuje trochę więcej niż 60KM. A tak można zostawić bez obróbki pewne niedoskonałości konstrukcji silnika, zastosować odrobinę tansze materiały skrzyń biegów, sprzęgieł, dac mniejsze hamulce, itp itd. Co do elektronicznego ograniczania mocysilnika to możesz mi bardziej przybliżyć temat?
Gościnnie z Klubu Cytrynki:
Grześ Różycki
Xantia 2,0i 16v (138KM) Automatic '99 76000km
BX 19TZI (122KM) Automatic '90 370000km
BX 19 GTi 16v (160KM) '90/'92 181000km
Avatar użytkownika
Grzelos
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 24
Dołączył(a): środa, 20 października 2004, 23:00

Postprzez Grzelos czwartek, 16 czerwca 2005, 09:17

sw napisał(a):Zapomniałeś od jednej sprawie: TUNING SILNIKA ZACZYNA SIĘ OD HAMULCÓW!!!


Nie zapomniałem. Mówiąc o mechanice tuningu i wymianie pewnych rzeczy miałem na myśli napęd. Hamulce to inna bajka i też dość ciekawy temat do popisu dla dobrego tunera. Ja opieram się głownie na dosciwadczeniach moim znajomych i troszkę moich w tuningu Citroenów, zwłaszcza BXów. W BX mimo baaardzo dużej rozpiętości mocy (60 - 160KM) stosowano hamulce wentylowane tylko w tej najmocniejszej wersji. Co ciekawe skuteczność hamowania prawie się nie zmieniła, zwiększyła się tylko odporność na fading. Oczywiście zmiana tarcz, klocków, czy zacisków da wiele. Co do dobrania konkretnych komponentów, to czasem pozostaje tylko metoda prób i blędów i własne preferencje :-))
Gościnnie z Klubu Cytrynki:
Grześ Różycki
Xantia 2,0i 16v (138KM) Automatic '99 76000km
BX 19TZI (122KM) Automatic '90 370000km
BX 19 GTi 16v (160KM) '90/'92 181000km
Avatar użytkownika
Grzelos
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 24
Dołączył(a): środa, 20 października 2004, 23:00

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Pytam

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron