Cholera......mozecie mi uporządkować bebechy diesela w kangoo?ktory ma turbine a ktory nie ma????
Kompendium:
Kangoo I phase I (obła maska, obłe reflektory, tylne światła z czarnym lub bordowym plastikiem, lata 1997-2003)
1,9 D - wolnossący diesel 55 lub 65 koni - muł nie do zaj... pod warunkiem, że nie z pompą Lucasa, z którą bywały problemy.
1,9 dTi - turbodiesel, nie pamiętam mocy, ale coś koło 80 kucy chyba, bardzo rzadki silnik w kangoo.
1,5 dCi turbodiesel z commonraillem. Montowany od 2002 r. Silniczek bardzo fajny pod warunkiem sumiennej eksploatacji i odpowiedniego traktowania turbiny. Używany - duże ryzyko trafienia na szrota (wtryski do wymiany, pompa do regeneracji, padnięte turbo) Bardzo częsta przypadłość - awarie elektrycznej pompy wspomagania kierownicy, awarie zaworu EGR. Występował w wersji z Intercoolerem i bez. W Kangoo I ph I i ph II było sporo odmian tego silnika w różnych mocach (65, 70, 80, 82, 85 KM)
1,2 8V benzyna coś koło 65 koni, mały (za)słaby silniczek, dosyć niezawodny.
1,4 8V benzyna 75 koni, najpopularniejszy silnik benzynowy w tym samochodzie, dosyć niezawodny.
1,6 16V benzyna 95 KM. Jako jedyny w ph I występował w wersji 4x4.
Mam ten silnik. Jak dla mnie rewelacja jeżeli chodzi o osiągi i bezawaryjną jazdę. Występował rzadko. Dobre duchy wstawiły go do Kangoo expression z odsuwanym dachem i postawiły go na mojej drodze

Cieszę się nim od 10 lat i odpukać tylko raz mi się poważniej postawił. Ale był na tyle uczciwy, że zrobił to przed drzwiami własnego garażu.
Kangoo I phase II (maska z ostrymi przetłoczeniami, ostro zakończone reflektory, tyle światła całe z przezroczystego czerwonego plastiku, lata 2003-2008)
1,9 dCi - turbodiesel z commonraillem, tylko w wersji 4x4, 80 KM, bardzo rzadko występujący w Kangoo - trudno coś o nim powiedzieć poza tym że
jest to inny silnik niż 1,9 dCi występujący w innych Reniach.
1,5 dCi - j.w.
1,9 D
chyba się zdarzał, ale tylko w blaszakach
1,2 16V benzyna 75 KM, następca 1,4 8V i 1,2 8V, które w ph II nie występują
1,6 16 V j.w. występuje także w wersji 4x4
Kangoo II (nowy model prod. od 2008 r.)
1,5 dCi w różnych wersjach mocy
1,6 16V 105 KM
Powyższe dotyczy kangoo dostępnych na naszym rynku. W Argentynie, Malezji i gdzie tam jeszcze składali nasze cuda, były różne hybrydy "fazowe", ale zazwyczaj napędzane silnikiem 1,4 8V
Jeżeli coś popierniczyłem, proszę o korektę lub uzupełnienie.