Problemy z zasilaniem --> wiekszy alternator ??

Pytam, bo nie wiem jak coś zrobić

Postprzez zuwik wtorek, 13 marca 2007, 21:18

No naturalnie, raz na jakiś czas warto sprawdzić akumulator ;) Ale szczotki łatwiej sprawdzić ;) :lol: Przebijasz? ;)

PS. Samo sprawdzenie napięcia na klemach może dać mylny wynik. Trzeba sprawdzić pod obciążeniem.
Obrazek
zuwik
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 2885
Dołączył(a): wtorek, 24 sierpnia 2004, 23:00
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postprzez siwy261976 wtorek, 13 marca 2007, 21:45

sam pomiar napięcia nic nie da, trzeba zmierzyc przynajmniej gęstośc elektorlitu a tak wogle to trzeba by mu sprawdzic czas rozładownia i wtedy jest jasne czy posiada pełna pojemnośc czy już po nim (może ma zwarcie wewnątrz - ale wtedy by sie samoczynnie wyładowywał w miarę szybko)
sprawdż czy nie masz zwarcia do masy w jakimś przewodzie (przebicie) może byc przy pomocy wolotmierza z amperomierzem
potem aku -gęstośc ( bo to łatwe)
napięcia na jałowym i na obrotach
napięcia na jałowym i obrotach pod obciążeniem
szczotki alternatora
regulator
w kangórze pod obciążeniem powinny wzrosnąc obroty silnika smoczynie by zapewnic własciwe ładowanie - sprawdź czy to wogle występuje jeśli nie to byc może jakiś czjnik lub co gorsza sterwonik nawala
jak nadal nie znajdziesz przyczyny to
sprawdż wzmaczniacz czy jest napewno sprawny(czy nie ma jakiegoś wewnetrzenego zwarcia itd), wszystkie podłaczenia które sam wykonywałeś itd aż stracisz cierpliwośc - niestety walka z umykającymi amperami nie jest łatwa i wszystko nie jest tak proste jak sie wydaje
Powodzenia
p.s. nie jestm elektrykiem tak więc sorki jeżeli cosik niefachowo napisałem, poprostu napisałem co ja bym zrobił i w jakiej koloejności, ale przez kika ładnych lat miałem małego fiata tam żeby jechac i miec światała trzeba było szybko przejśc kurs speowski ") do 1kV :)
ObrazekObrazek
siwy , Szczecin, Kangoo 1,4 RN 1999r. bordo - metalic :) zahaczony
Avatar użytkownika
siwy261976
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 474
Dołączył(a): poniedziałek, 27 marca 2006, 23:00
Lokalizacja: szczecin

Postprzez Masaccio środa, 14 marca 2007, 06:48

U mnie nic nie przygasa, tylko przy łupnięciu basem obroty lekko skaczą.
Avatar użytkownika
Masaccio
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 3842
Dołączył(a): sobota, 11 marca 2006, 00:00
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez siwy261976 środa, 14 marca 2007, 21:11

jeśli jest zauważalna różnica w obrotach (przez chwile) to układ sam w sobie raczej dobrze działa,
warto też sprawdzic układ prostwnikowy w alternatorze (diody o ile dobrze pamietam to chyba 3 na takim mostku są one wewnątrz ale ich wyjścia sa widoczne (musżą byc) sposób sprawdzenia pewnie znajdziejsz w necie (tylko uwaga podczas pomiaru łatwo je uszkodzic)
ObrazekObrazek
siwy , Szczecin, Kangoo 1,4 RN 1999r. bordo - metalic :) zahaczony
Avatar użytkownika
siwy261976
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 474
Dołączył(a): poniedziałek, 27 marca 2006, 23:00
Lokalizacja: szczecin

Postprzez fiXXXer niedziela, 18 marca 2007, 09:53

Dzięki za rady - będe powoli sprawdzać.

Słyszałem ze jest jeszcze możliwość ze kabel masowy dobrze nie styka.
Avatar użytkownika
fiXXXer
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 125
Dołączył(a): wtorek, 18 maja 2004, 23:00

Poprzednia strona

Powrót do Pytam

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron