światła dzienne

Pytam, bo nie wiem jak coś zrobić

Postprzez Krzychu wtorek, 31 lipca 2007, 09:39

Problem jest - i dlatego właśnie możesz się zdziwić jak zgasną światła w nocy w trasie - zostanie metoda Macajewa - jak sam piszesz masz to od kilku dni a zapewniam Cię ze pasek klinowy też potrafi pęknąć :)
Ja takie układy używam od kilku lat a nie dni i dlatego mam trochę więcej na ten temat do powiedzenia. A od roku w drugim aucie mam sterownik świateł dziennych i wtedy się nie zapomina włączać ręcznie bo po prostu w nocy światła świecą na żółto :mrgreen:
Kangur gwiezdny pył 1,2 16V Authentique (po polsku golas ;)) '05
Avatar użytkownika
Krzychu
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 13
Dołączył(a): sobota, 28 lipca 2007, 23:00
Lokalizacja: Jelenia Góra

Postprzez tomkangoo wtorek, 31 lipca 2007, 10:33

Zaczynasz czysto filozoficzne rozważania.
Nic nie stoi na przeszkodzie jak pisałem wcześniej by włączyć światła bez uruchomienia silnika (nawet jeśli spadną na Ciebie nocą wszystkie plagi Egipskie włącznie z zerwanym paskiem, to zapewne każdy nawet z zamkniętymi oczami potrafi bez problemu opisaną metodą Macajewa włączyć je tradycyjnie).
Poza tym przełącznik służy głównie do jazdy dziennej, (przynajmniej dla mnie) światła można włączyć manualnie kiedy wybierasz się w drogę nocą i wtedy po przypadkowym zgaszeniu silnika nadal świecą.
I w końcu przełączniki nie są po to by utrudniać ale po to by ułatwić codzienne użytkowanie samochodu.
Avatar użytkownika
tomkangoo
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 114
Dołączył(a): poniedziałek, 25 czerwca 2007, 23:00
Lokalizacja: Katowice

Postprzez Krzychu wtorek, 31 lipca 2007, 11:12

Dobra dobra lenistwo to drugie imię człowieka i sam niedługo zapomnisz do czego ten włącznik służy :) - a chodzi też o element zaskoczenia jeśli kto inny skorzysta z auta - kiedyś może tych sekund zabraknąć - ale z mojej strony EOT - nie mam zamiaru pisać elaboratu udowadniającego wielbłądowi że nim jest :wink: . Zresztą ten układ jest jeszcze do strawienia - najgorsze są właśnie te załączane poprzez stacyjkę :?
Kangur gwiezdny pył 1,2 16V Authentique (po polsku golas ;)) '05
Avatar użytkownika
Krzychu
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 13
Dołączył(a): sobota, 28 lipca 2007, 23:00
Lokalizacja: Jelenia Góra

Postprzez mumin wtorek, 31 lipca 2007, 11:25

O kurcze jaka tu się rozpętała burza.
Sam już nie wiem co mam zrobić.
Jechać i dać elektrykowi w pysk a potem kazać to porozłączać, czy jechać do innego i błagać o przeróbkę a może cierpliwie czekać co się stanie. Może będę miał szczęście i nic??
PoZdRo MuMiN Obrazek


SILESIA Bus4Rent - Wypożyczalnia busów 9-cio osobowych


Szkolenia i doradztwo w zakresie BHP
WYPOŻYCZALNIA BUSÓW 9-CIO OSOBOWYCH
Avatar użytkownika
mumin
Kangooekspert
Kangooekspert
 
Posty: 931
Dołączył(a): poniedziałek, 4 czerwca 2007, 23:00
Lokalizacja: Mysłowice

Postprzez Krzychu wtorek, 31 lipca 2007, 13:52

Tam od razu burza :)
Burza to się zaraz rozpęta za oknem jak na sierpień przystało :?
A Twoje swiatełka zgasną dopiero jak wyłączysz stacyjkę więc masz szansę najpierw wyhamować :wink:
Kangur gwiezdny pył 1,2 16V Authentique (po polsku golas ;)) '05
Avatar użytkownika
Krzychu
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 13
Dołączył(a): sobota, 28 lipca 2007, 23:00
Lokalizacja: Jelenia Góra

Postprzez tomkangoo wtorek, 31 lipca 2007, 13:55

mumin napisał(a):O kurcze jaka tu się rozpętała burza.
Sam już nie wiem co mam zrobić.
Jechać i dać elektrykowi w pysk a potem kazać to porozłączać, czy jechać do innego i błagać o przeróbkę a może cierpliwie czekać co się stanie. Może będę miał szczęście i nic??


Powinienem być jutro pod Go Sport na co miesięcznym spotkaniu to możemy wątek dalej pociągnąć i zbadać "organoleptycznie"
Avatar użytkownika
tomkangoo
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 114
Dołączył(a): poniedziałek, 25 czerwca 2007, 23:00
Lokalizacja: Katowice

Postprzez mkk poniedziałek, 6 sierpnia 2007, 08:27

Aaautomatyka zapalania swiatel :lol:
Dorzuce moje trzy grosze. Gdzies juz na forum jest opis, wiec bardzo upraszczajac:
2 kable, 2 diody, jeden przekaznik i jeszcze kilka centymetrow tasmy izolacyjnej. I kwadrans czasu.
Efekt: jak nie ma swiatel (mijania lub drogowych, dlatego dwa kable i dwie diody), to samochod zachowuje sie tak, jakby kierowca nie mial pasa zapietego. Jak stoi, to tylko swieci sie kontrolka, a jak jedzie, to ieszcze piszczy. Uklad mozna odlaczyc bez sladow (to dla tych, co maja gwarancje), mozna go odlaczyc podczas jazdy - wystarczy siegnac reka pod siedzenie kierowcy, chwycic przekaznik i mocno pociagnac :lol: , ale ponowne zalaczenie wymaga juz zatrzymania pojazdu i powpychania kabelkow na wlasciwe miejsca.
Niedogodnosci: jesli jedzie ktos inny, trzeba mu powiedziec, ze jak mu cos pika to ma zapiac pas i wlaczyc swiatla. :P
Dodatkowe zalety: (jak ja lubie sie chwalic:P): mozna byc na postoju i miec wlaczone pozycyjne/postojowe/awaryjne/choinkowe/jakie_tam_jeszcze_chcecie i nic zlego sie nie dzieje, poza tym, ze pali sie kontrolka niezapietych pasow, ktora i tak czesto sie pali na postoju.

Post kol. voyteckv dotyczący uszkodzonego reflektora został przeniesiony TUTAJ (mod)
kangoor morski, DCI 1,5, 80km

A computer, like air-conditioning, works correctly until you open windows.
Avatar użytkownika
mkk
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 343
Dołączył(a): niedziela, 21 sierpnia 2005, 23:00
Lokalizacja: Warszawa

Poprzednia strona

Powrót do Pytam

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

cron