Ciśnienie w oponach a poślizg

Pytam, bo nie wiem jak coś zrobić

Re: Ciśnienie w oponach a poślizg

Postprzez borys czwartek, 25 września 2008, 18:36

Dzisiaj rano od razu pojechalem na stacje bezynowa i upuscilem powietrza do 2.0 z przodu i z tylu.
O ile na mokrej nawierzchni auto spisywalo sie jakotako to po wjechaniu w ulewe i wpadajac w kaluze przy duzej szybkosci czulem sie zagrozony.
Przejechalem tak okolo 150 km i zapewne poostawil bym takie cisnienie na jutro ale ostatnie 30 km przejechalem w duzym wietrze - kilkakrotnie wlosy stanely mi na glowie czujac ze trace panowanie nad autem.
Podjechalem na ta sama stacje co rano i dobilem wszedzie do 2.4.
Jechalem bez obciazenia osobami i bez ladunku lecz przy szybkosciach grubo ponad 100 km/h.
Wniosek:
utrzymywac cisnienie zalecane przez producenta i poruszac sie zawsze z szybkoscia bezpieczna.
RENAULT KANGOO 1.5dci '04
Dacia Logan Sedan 1.5/DCI`06
Wybaczcie pisownie, ale moja klawiatura nie pisze polskich liter :(
borys
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 24
Dołączył(a): czwartek, 21 sierpnia 2008, 23:18
Lokalizacja: podbeskidzie

Re: Ciśnienie w oponach a poślizg

Postprzez lam3r czwartek, 25 września 2008, 21:59

Lucass napisał(a):
lam3r napisał(a):No też tak myślałem... wystarczy popatrzeć na auta w wyścigach WRC:-)

A one to kolców jakich nie mają czasem...? :roll:


Tylko cieniasy mają kolce na oponach:-) Twardziele jeżdżą na łysych:-)

A propos, ja zawsze daje 2.8 z przodu i 3.0 z tyłu. Chyba, że ma być dłuższa trasa to wtedy nawet 3.1 we wszystkie:-)
Bye
--
lam3r - iphone 12 mini user last used Kangoo Privilege 1.5 DCi 105KM av ~6,6 L/100km -> now using Hyundai Kona Premium 1.6 177KM 7DCT 4WD av ~9,8 L/100km
"This is the French-est car on sale. It should come with chickens and garlic bulbs as standard equipment."
nie tankuję na PutOil
http://www.vigowroclaw.pl
Avatar użytkownika
lam3r
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 2489
Dołączył(a): piątek, 2 września 2005, 23:00
Lokalizacja: Wrocław

Re: Ciśnienie w oponach a poślizg

Postprzez sw piątek, 26 września 2008, 07:16

lam3r napisał(a):Tylko cieniasy mają kolce na oponach:-) Twardziele jeżdżą na łysych:-)


Fakt, często widuje się takie VW czy BMW na "slickach". Przy pierwszym śniegu wygląda to nawet malowniczo...
sw
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 1255
Dołączył(a): poniedziałek, 5 stycznia 2004, 00:00

Re: Ciśnienie w oponach a poślizg

Postprzez Masaccio piątek, 26 września 2008, 10:14

Lucass napisał(a):
lam3r napisał(a):No też tak myślałem... wystarczy popatrzeć na auta w wyścigach WRC:-)

A one to kolców jakich nie mają czasem...? :roll:

Chyba nawet im zabronili na niektórych rajdach zimowych (już jakiś czas nie jestem w temacie). Ale jak ktoś chce opony rajdowe to proszę :)
http://www.rallyshop.pl/index.php?d=katalog&k_id=193
Avatar użytkownika
Masaccio
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 3842
Dołączył(a): sobota, 11 marca 2006, 00:00
Lokalizacja: Wrocław

Re: Ciśnienie w oponach a poślizg

Postprzez Masaccio piątek, 26 września 2008, 10:21

lam3r napisał(a):
Lucass napisał(a):
lam3r napisał(a):No też tak myślałem... wystarczy popatrzeć na auta w wyścigach WRC:-)

A one to kolców jakich nie mają czasem...? :roll:


Tylko cieniasy mają kolce na oponach:-) Twardziele jeżdżą na łysych:-)

A propos, ja zawsze daje 2.8 z przodu i 3.0 z tyłu. Chyba, że ma być dłuższa trasa to wtedy nawet 3.1 we wszystkie:-)

To dlatego ci licznik o 10km/h oszukuje ;)
Avatar użytkownika
Masaccio
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 3842
Dołączył(a): sobota, 11 marca 2006, 00:00
Lokalizacja: Wrocław

Re: Ciśnienie w oponach a poślizg

Postprzez lam3r piątek, 26 września 2008, 10:42

Masaccio napisał(a):To dlatego ci licznik o 10km/h oszukuje ;)


Ale ja to wiem, mówiłem Wam, że to kwestia napompowania opon:-)
Bye
--
lam3r - iphone 12 mini user last used Kangoo Privilege 1.5 DCi 105KM av ~6,6 L/100km -> now using Hyundai Kona Premium 1.6 177KM 7DCT 4WD av ~9,8 L/100km
"This is the French-est car on sale. It should come with chickens and garlic bulbs as standard equipment."
nie tankuję na PutOil
http://www.vigowroclaw.pl
Avatar użytkownika
lam3r
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 2489
Dołączył(a): piątek, 2 września 2005, 23:00
Lokalizacja: Wrocław

Re: Ciśnienie w oponach a poślizg

Postprzez a-kwiaty piątek, 26 września 2008, 11:52

reasumujac:
jesli brac pod uwage wskazania gps oraz zakladajac, ze nasze liczniki dzialaja prawidlowo to
a) za malo powietrza (np ja) licznik pokazuje ciut za duzo
b) za duzo powietrza (np lam3r) licznik pokazuje ciut za malo
wiec, napompowanie gdzies pomiedzy powinno byc odpowiednie dla kangoo i wskazan licznika ( okolo 2,6) :)

sprawdzic warto, a przy okazji mozna odswiezyc gwint wentylkow
Obrazek
......... berlingo xtr 1,6 - 2 szt........................... kiedyś były 3 szt Kangoo http://www.a-kwiaty.pl doręczamy kwiaty, Wrocław, Polska, świat...
Avatar użytkownika
a-kwiaty
Kangooekspert
Kangooekspert
 
Posty: 861
Dołączył(a): poniedziałek, 28 maja 2007, 23:00
Lokalizacja: Wrocław

Re: Ciśnienie w oponach a poślizg

Postprzez Lucass piątek, 26 września 2008, 11:57

a-kwiaty napisał(a): zakladajac, ze nasze liczniki dzialaja prawidlowo

Założenie błędne... :twisted:
Pozdrawiam, Lucass
Obrazek
Zapraszam na http://www.wedrowki.com
Avatar użytkownika
Lucass
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
 
Posty: 10332
Dołączył(a): środa, 28 czerwca 2006, 23:00
Lokalizacja: Kraków, zasadniczo...

Re: Ciśnienie w oponach a poślizg

Postprzez Bullitt niedziela, 5 października 2008, 18:22

lam3r napisał(a):
rafalm1978 napisał(a):
lam3r napisał(a):Czyli opony na zimę są szersze od tych letnich?

Ja słyszałem , że na zimę to węższe opony :?:
Mają mniejszą powierzchnię styku , a co z tego wynika większy nacisk i lepszą przyczepność :arrow:
Jeżeli się mylę to mnie poprawcię ;)


No też tak myślałem... wystarczy popatrzeć na auta w wyścigach WRC:-)


Jak WRC, to nie wyścigi :mrgreen:

W chwili obecnej stosuje sie opony do jazdy po kopnym sniegu i inne do jazdy podobnej jak po drogach publicznych, czyli po ośnieżonych drogach. Porównywalnie dla tego samego samochodu pierwsze maja 145 mm szerokosci i kolce ok 20 mm długości, drugie szerokość 225 i moga byc okolcowane znacznie krótszymi kolcami( w zależności od przepisów).

Obrazek

Obrazek
Bullitt
Kangoomistrz 2008
Kangoomistrz 2008
 
Posty: 2928
Dołączył(a): piątek, 28 listopada 2003, 00:00
Lokalizacja: wiocha zabita dechami

Re: Ciśnienie w oponach a poślizg

Postprzez mumin poniedziałek, 6 października 2008, 08:00

lam3r napisał(a):
mumin napisał(a):Niższe ciśnienie to większa płaszczyzna przylegania do drogi czyli większa przyczepność i większe opory toczenia- dobre zimą na śniegu


Czyli opony na zimę są szersze od tych letnich?


Nie koniecznie. Jeszcze w grę wchodzi jej twardość. Szeroka mocno nabita to większa łatwość poślizgu na śliskiej nawierzchni, węższa mocno nabita mniejsza. Szeroka słabo nabita lepsza przyczepnośc ale tylko podczas jazdy prosto. Zakręty ciężka sprawa. Więc zimą lepiej węższe dobrze napompowane z zimowym bieżnikiem.
PoZdRo MuMiN Obrazek


SILESIA Bus4Rent - Wypożyczalnia busów 9-cio osobowych


Szkolenia i doradztwo w zakresie BHP
WYPOŻYCZALNIA BUSÓW 9-CIO OSOBOWYCH
Avatar użytkownika
mumin
Kangooekspert
Kangooekspert
 
Posty: 931
Dołączył(a): poniedziałek, 4 czerwca 2007, 23:00
Lokalizacja: Mysłowice

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Pytam

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

cron