Wierzę mumin, że tak u Ciebie jest, wychodzi stała odchyłka około 7%.
U siebie obserwuję raczej stałą różnicę wskazań w przedziale 50-120, którym najczęściej się poruszam (zwrócę na to szczególną uwagę przy najbliższej okazji), wydawałoby się dziwne... lecz z relacji innych osób wynika, że w przypadku niektórych liczników wskazania stają się dokładniejsze ze wzrostem prędkości. Tak więc zakładam, że może być różnie i każdy przypadek przydałoby się analizować osobno. Metoda pomiaru to jedno a sposób interpretacji wyników (przez licznik) to inna sprawa.
Wiem na pewno, że jadąc z licznikowym 60 mam prędkość 52kmph i jeszcze mnie żaden radar na mieście nie cyknął

Prędkość pojazdu masz mierzoną na wałku zdawczym skrzyni biegów - w starych konstrukcjach jakie rozbierałem, nie wiem jak dokładnie jest to realizowane w skoczku ale nie spodziewam się tu jakiś rewolucyjnych zmian w tym zakresie. Dokładniej, mierzona jest prędkość obrotowa wałka a prędkość pojazdu wyliczana jest po założeniu stałej wielkości koła, na które obroty są przenoszone (+ zalecane 10%). W związku z tym zmiana wielkości koła powoduje pojawienie się różnicy między wskazaniem licznika a prędkością rzeczywistą co jest chyba oczywiste.
Z drugiej strony i na logikę należy spodziewać się wzrostu dokładności wskazań GPSu wraz ze wzrostem prędkości. Wychodząc z założenia, że współrzędne pozycji podawane są ze stałą dokładnością +/- 3m to wzrost odległości pomiędzy kolejnymi punktami pomiarowymi spowoduje zmniejszenie marginesu błędu.
Obrazowo tłumacząc: jeśli przejedziemy 10m między punktami pomiarowymi a każdy punkt obarczony jest błędem +/- 3m to faktycznie mogliśmy przejechać od 4m do 16m, czyli różnica jest bardzo duża i wyliczenie rzeczywistej prędkości przy takich założeniach nie jest możliwe (możliwe jest wyciągnięcie w miarę dokładnej średniej z kilku/kilkunastu pomiarów). Jeżeli jednak zwiększymy prędkość i pomiędzy punktami pomiarowymi przejedziemy 100m to przy tym samym stałym błędzie mogliśmy przejechać od 94m do 106m więc prędkość wyliczona z jednego pomiaru w tym przypadku będzie prawie identyczna z prędkością średnią z wielu takich pomiarów.
Dobra, czas na kawę
