Dobra, koniec tych jałowych dyskusji, czas na konkrety
Skrócona instrukcja jak rozebrać nawiew centralny bez konieczności demontażu połowy Kangura:
-wykręcić dwa Torxy po bokach górnej części deski rozdz. (fot.1,2)
-zdjąć górną osłonę kolumny kierowncy podważając ją lekko śrubokrętem
(fot.3)
-podważyć śrubokrętem górną część deski i podnieść ją lekko do góry
(fot.4)

-wypiąć kostki głośników (fot.5) i zdjąć deskę, odłożyć na z góry upatrzone miejsce
-wypiąć kostkę wyświetlacza radia (fot.6) następnie po naciśnięciu
zacisków wskazanych strzałkami na (fot.7,8 ) wyciągnąć wyświetlacz "do
siebie" i "do góry". Nie ma konieczności wypinania kostek z samego
wyświetlacza, wystarczy go położyć w okolicy zegarów, nie będzie tam
przeszkadzał.

- 2.jpg (18.67 KiB) Przeglądane 3526 razy
-wyciągnąć kratki wentylacyjne (fot.9,10)
-przez prawy nawiew zlokalizować połączenie cięgłą z przesłoną (fot.11) -
przydatna latarka lub coś w tym stylu włożone w lewy nawiew.
-ustawić przesłonę w położeniu "otwarta" i naciskając np śrubokrętem
trzpień cięgła (fot.11) wypchnąć go z "oczka" uchwytu w przesłonie - efekt
(fot.12). Można na wszelki wypadek przytrzymać cięgło palcem z drugiej
strony "oczka" żeby czegoś nie złamać.
Ważne żeby robić to w pozycji
przesłony "otwarta" bo trzpień i oczko tworzą coś w rodzaju zamka który
można otworzyć w tym właśnie położeniu.
- po rozłączeniu należy cięgło wyciągnąć przez szczelinę w górnej części
nawiewu (fot.13 - widok przez szybę przednią od góry) pokazaną strzałką
-
przesłonę ustawić w położeniu "zamknięta" - jeżeli o tym zapomnimy
następny punkt sie nie uda
-po zwolnieniu zaczepów mocujących nawiewy do obudowy deski (dolny
fot.14, górny fot. 15) wepchnąć je do środka (nawiewy, nie zaczepy).
Wejdą na jakieś 1-1,5 cm i to powinno wystarczyć.
-kółko sterujące nawiewem przekręcić w skrajne górne położenie, wsunąć
pod nie śrubokręt i podważyć (fot.16).

Powinno zeskoczyć z osi i wtedy trzeba nim trochę pomanewrować, tak
aby razem z cięgłem wyciągnąć je nad obudową nawiewu (fot. 17).

- 5.jpg (13.58 KiB) Przeglądane 3525 razy
Wszystko to trzeba robic w miarę delikatnie - wiadomo - francuzik.
Do tego momentu właściwie sprawa jest dziecinnie prosta i zabiera 15-20
min. Gorzej jest z montażem bo ciężko utrafić kółkiem spowrotem na oś.
Ale po kilku próbach się udaje. Reszta w odwrotnej kolejności.
Moja wersja naprawcza wygląda tak.

- 6.jpg (14.48 KiB) Przeglądane 3525 razy

- 7.jpg (17.36 KiB) Przeglądane 3525 razy
Po przewierceniu cięgła i kółka wiertłem 0,5mm przewlokłem drut z trafo
ale to połączenie jest zbyt ruchome (dwie osie obrotu zamiast jednej) i
przesłona nie otwierała się całkowicie
Właśnie planuję modernizację. Prawdopodobnie wykorzystam szprychę jak
ROBAK ale spróbuję ją wyprowadzić przez specjalny otwór w desce.
Życzę cierpliwości i inwencji twórczej
Oczywiście pozdrawiam wszystkich majsterkowiczów i majsterkowiczki
joanno