problem po kupnie

Pytam, bo nie wiem jak coś zrobić

Postprzez Mowso piątek, 12 października 2007, 13:41

ok - auto u mechanika i się schody zaczynają - okazuje się, że jak się przekręci kluczyk i słychać takie bzzzzz.. od pompy to auto odpala - jeśli nie to dupa - można kręcić i nic :( ręczne zasterowanie pompą pozwala na odpalenie, natomiast jeśli nie pojawi się sterowanie to cisza - auto kręci ale nie zapala. Ma ktoś jakiś pomysł co się mogło spieprzyć ??
--
Pozdrawiam
Srebny torbacz 1,5 dci 2003r
Mowso
Kangoojunior
Kangoojunior
 
Posty: 92
Dołączył(a): piątek, 31 sierpnia 2007, 23:00
Lokalizacja: Żory

Postprzez Masaccio piątek, 12 października 2007, 16:45

Może coś z zasilaniem pompy, kostki, przewody.
Avatar użytkownika
Masaccio
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 3842
Dołączył(a): sobota, 11 marca 2006, 00:00
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez Mowso piątek, 12 października 2007, 16:54

tak myślimy o alarmie jeszcze - może tam sie coś zdupiło - bo wygląda tak jakby odcięcie gdzieś miał i się włączyło i nie chce puścić - dam znać co i jak jak się wyjaśni a w międzyczasie proszę o inne pomysły
--
Pozdrawiam
Srebny torbacz 1,5 dci 2003r
Mowso
Kangoojunior
Kangoojunior
 
Posty: 92
Dołączył(a): piątek, 31 sierpnia 2007, 23:00
Lokalizacja: Żory

Postprzez dziejas sobota, 13 października 2007, 21:21

Witam szanowne grono forumowiczów, jak widzę to nie jestem samotny co do problemów wynikłych po zakupie upragnionego "torbacza" srebrnego 1,5 dci :) moje problemy zaczęły się dopiero po 3 miesiącach po zakupie ale do tej pory zmagam się z usterkami, nie muszę dodawac że coraz kosztowniejszymi. W moim modelu zaczęło się od kontrolki zóltej przedstawiającej świece żarowe lub jak to jest opisane w instrukcji woda w paliwie poprzez trudny rozruch silnika, narpiew za 4-5 obrotem az do trzech serii po 5-8 obrotów w końcu przyjechala laweta i zabrała do serwisu gdyz pan powiedzia że z kompem nie jeżdzą do klienta i właśnie sie zaczęło- uszkodzony czujnik ciśnienia po wymianie okazało sie że to nie to tylko pompa ciśnienia nie daje parametrów(znależli ponoć opiłki z łuszczącej się pompy), następnie wtryski itd. czyli cały układ zasilania :cry: koszt naprawy w serwisie w Szczecinie 14000 - koszmar, z niedowiezaniem udałem się do innego warsztatu Boscha (nie serwis) tam diagnoza się powtórzyła z tym że koszt 11000, tu mechanik mi powiedzial że narazie nie można otrzymać potrzebnego ciśnienia na pompie(poradził aby wymienić pompe) i póżniej się martwić jak nie będzie dzialać. to na tyle co mi się przydażyło :)
Avatar użytkownika
dziejas
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 6
Dołączył(a): piątek, 12 października 2007, 23:00
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez Mowso poniedziałek, 15 października 2007, 17:43

No i dupa mechanik rozłożył ręce - dzwonimy jutro do reno gdzie zakładali alarm i popytamy u nich może jakiś pomysł mają. Na razie jedno co wiemy na pewno to to, że po wymianie rolki, pasków i czujnika położenia wału po przekręceniu kluczyka pompa robi takie dość głośne bzzzt... i wtedy można torbacza odpalić - w 99 przypadkach tego nie robi i nie da się odpalić :) - o dziwo przed wymianami pompa nie robiła tego głośnego bzzzt albo robiła to dużo ciszej bo nie zarejestrowałem tego :(
--
Pozdrawiam
Srebny torbacz 1,5 dci 2003r
Mowso
Kangoojunior
Kangoojunior
 
Posty: 92
Dołączył(a): piątek, 31 sierpnia 2007, 23:00
Lokalizacja: Żory

Postprzez Mowso środa, 17 października 2007, 17:46

sam sobie odpowiadam :) dziś odebraliśmy autko od mechanika - naładowali akumulator, pogrzebali, popukali i powiedzieli że nie wiedzą co - dziś pompa nie zabzyczała i autko pali tak jak na początku. Cholera wie co się działo pojeżdze i zobacze czy jutro odpali ;]
--
Pozdrawiam
Srebny torbacz 1,5 dci 2003r
Mowso
Kangoojunior
Kangoojunior
 
Posty: 92
Dołączył(a): piątek, 31 sierpnia 2007, 23:00
Lokalizacja: Żory

Postprzez tomkangoo niedziela, 21 października 2007, 13:35

W środę i w piatek miałem problemy z odpaleniem (1.5 dci) po odczekaniu kilkunastu minut ulga odplił. Dziś rano (niedziela) próbny start i wszystko ok, zapalił. Po dwóch godzinach zadowolony wraz z rodzinką zasiadamy w samochodowych fotelach, przekrecam klucz i .... wielkie d.. nie pali.
Avatar użytkownika
tomkangoo
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 114
Dołączył(a): poniedziałek, 25 czerwca 2007, 23:00
Lokalizacja: Katowice

Postprzez Mowso niedziela, 21 października 2007, 13:57

a kręci i nie pali czy nie kręci wogóle ?? - mój jest znowu u mechaniora bo po 2 dniach działania znowu zaniemógł :D - już się powoli przyzwyczajam do jeżdzenia komunikacją podmiejską :D
--
Pozdrawiam
Srebny torbacz 1,5 dci 2003r
Mowso
Kangoojunior
Kangoojunior
 
Posty: 92
Dołączył(a): piątek, 31 sierpnia 2007, 23:00
Lokalizacja: Żory

Postprzez Lucass poniedziałek, 22 października 2007, 07:33

Od kilku dni, a właściwie odkąd zrobiło się chłodno i wilgotno zaobserwowałem, że zdecydowanie częściej zapala mi sie kontrolka elektroniki czyli ta od słynnej kostki. Świadczy to o dwóch rzeczach.
1. Należy coś z tym zrobić (np wywalić i zlutować na stałe) :wink: :twisted:
2. Zdecydowanie pogorszyły się warunki przewodzenia prądu na stykach. Wiąże się to z wilgocią i większymi zmianami temperatury co za tym idzie, szybszym utlenianiem się styków. Jeżeli tak dzieje się wewnątrz samochodu (kostka), to co dopiero musi się dziać pod maską, Tam wilgoć i zmiany temperatury są jeszcze większe :?
Wniosek:
Zanim zabierzecie się za naprawę pompy, wymianę wtrysków czy kompa itp drastyczne działania, przejrzycie styki na najważniejszych czujnikach, które odpowiadają za uruchomienie i działanie silnika: czujnik położenia wału, czujnik temperatury powietrza i płynu chłodzącego, a w benzynie również styki silnika krokowego.
Jeżeli nie pomoże to na pewno nie zaszkodzi, a sumienie będzie czyste :wink: :)
Pozdrawiam, Lucass
Obrazek
Zapraszam na http://www.wedrowki.com
Avatar użytkownika
Lucass
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
 
Posty: 10332
Dołączył(a): środa, 28 czerwca 2006, 23:00
Lokalizacja: Kraków, zasadniczo...

Postprzez MK poniedziałek, 22 października 2007, 08:02

Lucass - bardzo cenna uwaga i rada.
Tak w ogóle to w dobie samomyślących samochodów ludzie zapomnieli (ci starsi) lub nie wiedzą co to jest tzw. przygotowanie do zimy:
- kontrola, wymiana, "wzmocnienie" płynów (spryskiwacz też!!!);
- kontrola, doładowanie aku;
- kontrola ogrzewania, dmuchawy, termostatu.....
- kontrola świateł - wszystkich
- zabezpieczenie uszczelek i zamków (kilka razy przed 1 śniegiem)
- odwodnienie zb. paliwa (wlać preparat lub wlewać co 2 tankowania)
- zakupić i zacząć stosować depresator (nie polegać na stacjach paliw) w dieslach
- wymienić opony i nie czekać na 1 śnieg
- skontrolować wycieraczki

Jak to zrobimy to nie będziemy przy 1 mrozie pisać postów::




NIE ZAPALIŁEM HELP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
DRZWI MI PRZYMARZŁY HELP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


ITD............

Ja robię te drobnostki bo pamiętam, jak przed zimowym wyjazdem STAREM 28 trzeba było wstać godzinę wcześniej 2-3 razy przelać wrzątkiem układ chłodzenia, zalać go wrzątkiem i podać na dolot "cygaro" z Trybuny Robotniczej :arrow: Wtedy STARUSZEK palił bez protestu od 2 obrotu wałem przy pomocy aku stojących całą noc pod prostownikiem :wink: :lol: :lol: :lol: :lol: .


TO JEST POST NR 49.000 ! ! !
Pozdrowienia Marcin
CLIO 3 1,6 16v 128KM GORDINI 2012r. - LPG STAG
Kangoo II 1,5dCi 115KM PRIVILEGE+ TomTom Edition 31.XII.2010r. srebrny
Porzuciłem akordeon, a szkoda.
Focenie wciąga!!! Jestem szumofobem i maniakiem ostrości!!!
Nikon D7100 Nikon D50


CHEVROLET SPARK M300 LS 1,2 16v 85KM 2010r. - LPG STAG - BYŁ!!!!
Avatar użytkownika
MK
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 2004
Dołączył(a): poniedziałek, 24 maja 2004, 23:00
Lokalizacja: Cieszyn-Gród Trzech Braci

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Pytam

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron