Mam zamiar nabyć Kangura więc pytam....

Pytam, bo nie wiem jak coś zrobić

Re: Mam zamiar nabyć Kangura więc pytam....

Postprzez Lucass czwartek, 26 sierpnia 2010, 08:07

I to jest słuszna koncepcja :mrgreen:
:lol: ;)
Pozdrawiam, Lucass
Obrazek
Zapraszam na http://www.wedrowki.com
Avatar użytkownika
Lucass
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
 
Posty: 10332
Dołączył(a): środa, 28 czerwca 2006, 23:00
Lokalizacja: Kraków, zasadniczo...

Witam i przy okazji pytam :)

Postprzez Kamil czwartek, 26 sierpnia 2010, 14:35

//Admin: wydzielone z: viewtopic.php?f=12&t=7769&start=0

Cześć,
dzięki za poradę. Nie mogłem znaleźć takiego wątku. Ten jest fajny, ale on ma 61 stron... :) Może przy okazji ktoś by mi dał jakąs krótką sugestię, a ja sobie w międzyczasie będę czytał...
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Kamil
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 7
Dołączył(a): czwartek, 26 sierpnia 2010, 14:13
Lokalizacja: Wrocław / Ratyzbona

Re: Witam i przy okazji pytam :)

Postprzez Lucass czwartek, 26 sierpnia 2010, 14:59

Rada podstawowa jest taka: kupuj za takie pieniądze, na jakie Cię stać. ;)
Jednym słowem stać Cię tylko na Ph I - kup Ph I.
Masz na Ph II - szukaj Ph II
Przy zakupie kieruj się rozsądkiem, tzn omijaj "okazje", bo one zwykle w ogólnym rozrachunku wychodzą dużo drożej.
Podstawowa sprawa - benzyna czy diesel? Jeżeli diesel to wolnossak (1,9) czy dCi/dTi (1,5 / 1,9). Jeżeli benzyna to 1,2 8V, 1,2 16V, 1,4 8V, czy 1,6 16V?
Jeżeli masz możliwość, oczywiście lepiej przywieźć coś samemu. I tak 80% aut używanych, to sprowadzone z zagranicy. A wszystkie (prócz sprowadzonych własnoręcznie) są nie bite i jeżdżone przez emerytowaną kobietę :lol:
Kupuj od razu wersję 5-cio osobową. Cena nie będzie dużo wyższa od półblaszaka, lub blaszaka, a zabawa z wstawianiem okien i innych elementów... Po prostu się nie opłaca. Do tego podniesienie liczby miejsc w dowodzie wiąże się z koniecznością biurokracji. Myśl perspektywicznie ;) . Jeżeli nie musisz mieć samochodu zarejestrowanego jako ciężarowy, kupuj pełną osobówkę. Będziesz miał potrzebę przewieźć coś większego - wyjmiesz kanapę. Możesz się zastanawiać nad ładownością (zwykła lub podwyższona), ale rzadko kiedy właściciel wie jaką ma, więc na podstawie samych opisów w necie i zdjęć niczego się nie dowiesz. Są drobne różnice w budowie tylnego zawieszenia.
Pozdrawiam, Lucass
Obrazek
Zapraszam na http://www.wedrowki.com
Avatar użytkownika
Lucass
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
 
Posty: 10332
Dołączył(a): środa, 28 czerwca 2006, 23:00
Lokalizacja: Kraków, zasadniczo...

Re: Witam i przy okazji pytam :)

Postprzez Kamil czwartek, 26 sierpnia 2010, 15:22

Dzięki za odpowiedź Lucass, widziałem twoje posty i liczyłem na Twoją odpowiedź w pewnym sensie :) Wygląda na to, że trochę w tym siedzisz :)

Lucass napisał(a):Rada podstawowa jest taka: kupuj za takie pieniądze, na jakie Cię stać. ;)


No tutaj to dużego wyboru nie mam niestety... :)

Lucass napisał(a):Jednym słowem stać Cię tylko na Ph I - kup Ph I. Masz na Ph II - szukaj Ph II


Tak myślałem, ale zobaczyłem ten wielki post o wadach drugiej wersji i zacząłęm się zastanawiać czy aby nie lepiej szukać tylko pierwszej. W sumie i tak pewnie na pierwszej się skończy bo są tańsze :) chociaż gdyby ta dwójka nie była aż tak wadliwa to może lepiej od razu szukać jakiegoś nowszego modelu..?

Lucass napisał(a):Przy zakupie kieruj się rozsądkiem, tzn omijaj "okazje", bo one zwykle w ogólnym rozrachunku wychodzą dużo drożej.
Podstawowa sprawa - benzyna czy diesel? Jeżeli diesel to wolnossak (1,9) czy dCi/dTi (1,5 / 1,9).


Szukam diesla, mam jakieś większe przekonanie do tych silników, no i chyba są nieco tańsze w ogólnym rozrachunku tankowania. Co do tych dwóch możliwości dieslowych "wolnossak i dCi/dTi" to jaka jest różnica w jeździe i jeśli chodzi o użytkowanie między nimi?

Lucass napisał(a):I tak 80% aut używanych, to sprowadzone z zagranicy. A wszystkie (prócz sprowadzonych własnoręcznie) są nie bite i jeżdżone przez emerytowaną kobietę :lol:


Święta racja :) Czasem jeszcze samochodów używają kobiety dojeżdzające z garażu 10 km do pracy :)

Lucass napisał(a):Kupuj od razu wersję 5-cio osobową. Cena nie będzie dużo wyższa od półblaszaka, lub blaszaka, a zabawa z wstawianiem okien i innych elementów... Po prostu się nie opłaca. Do tego podniesienie liczby miejsc w dowodzie wiąże się z koniecznością biurokracji. Myśl perspektywicznie ;) . Jeżeli nie musisz mieć samochodu zarejestrowanego jako ciężarowy, kupuj pełną osobówkę. Będziesz miał potrzebę przewieźć coś większego - wyjmiesz kanapę. Możesz się zastanawiać nad ładownością (zwykła lub podwyższona), ale rzadko kiedy właściciel wie jaką ma, więc na podstawie samych opisów w necie i zdjęć niczego się nie dowiesz. Są drobne różnice w budowie tylnego zawieszenia.


no i to też jesto dobra rada :) Skupię się zatem na gotowych z siedzenieami i szybami.
dzięki za pomoc :)
pozdrawiam
Avatar użytkownika
Kamil
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 7
Dołączył(a): czwartek, 26 sierpnia 2010, 14:13
Lokalizacja: Wrocław / Ratyzbona

Re: Witam i przy okazji pytam :)

Postprzez Masaccio czwartek, 26 sierpnia 2010, 16:07

Kamil napisał(a):Szukam diesla, mam jakieś większe przekonanie do tych silników, no i chyba są nieco tańsze w ogólnym rozrachunku tankowania. Co do tych dwóch możliwości dieslowych "wolnossak i dCi/dTi" to jaka jest różnica w jeździe i jeśli chodzi o użytkowanie między nimi?

Większość polaków uważa, że diesel wyjdzie taniej niż benzyna, dlatego u nas te silniki królują. Na zachodzie mają trochę inne podejście i diesle kupują tylko ci, którzy dużo jeżdżą. Także samochody używane z tymi silnikami są zwykle mocniej wyeksploatowane. Benzyniaka z faktycznie małym przebiegiem jest więc teoretycznie łatwiej trafić. Jeśli chcesz naprawdę tanio jeździć to do benzyniaka zakładasz LPG :) Przy dzisiejszych cenach koszt instalacji zwraca się dość szybko, a diesel to jest fajny, jak jest nowy, z używanym różnie bywa.

Co do wyboru konkretnego modelu. Ja uważam, że najlepiej kupić jak najnowszy, oczywiście biorąc pod uwagę ogólny stan techniczny, bo czasem ten 5 lat starszy będzie w dużo lepszym stanie.

Co do awaryjności Kangoo II, to w końcu nowy model, także choroby wieku dziecięcego mu dokuczają ;) W jedynce tak na prawdę było mnóstwo poprawek po drodze. Jeszcze kwestia finansowa, żeby myśleć o dwójce, trzeba mieć minimum 35.000 zł, po niżej tej kwoty skupił bym się raczej na Kangoo I (phI lub phII w zależności od finansów)
Avatar użytkownika
Masaccio
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 3842
Dołączył(a): sobota, 11 marca 2006, 00:00
Lokalizacja: Wrocław

Witam i przy okazji pytam :)

Postprzez Lucass czwartek, 26 sierpnia 2010, 16:09

Wady fabryczne w ilości ponadprzeciętnej to domena Kangoo II czyli tego
Obrazek

Kangoo I Ph II (faza II) to ten
Obrazek

I w końcu Kangoo I Ph I to ten
Obrazek

Kangoo Ph I produkowano do końca 2002 roku. Silniki 1,2 8V, 1,4 8V, 1,6 16V, 1,9D (D55 i D65 - różnią się mocą) 1,9 dTi i w 2002 roku weszły silniki 1,5 dCi
Kangoo Ph II produkowano od 2003 - 2008. W 2006 był bardzo lekki lifting (ciut inna przednia atrapa, podłokietnik fotela kierowcy i stoliki dla dzieci z tyłu). Silniki 1,2 16V, 1.6 16V, 1,5 dCi, 1,9 dCi (tylko w dieslowej wersji 4x4)
Silniki 1,5 dCi miały baaardzo szeroką paletę mocy. 65, 70, 82, 85 i być może jeszcze parę innych :lol: Generalnie silnik na commonrailu, wymagający troskliwej opieki i dobrego paliwa. Kupowanie używki z nieznanego źródła zawsze wiąże się z ryzykiem wtopienia. Jest możliwość stosunkowo łatwego ( nie mówię, że za darmo ;) ) podniesienia mocy tego silnika do okolic 100KM. To chyba najczęstszy silnik w kangoo Ph II
D55 (55 KM)i D65 (65 KM) to stare poczciwe wolnossące klekotki. Pojadą nawet na rzepaku ;) Awaryjna niestety bywa w tych silnikach pompa Lucasa. Przy odrobinie szczęścia i pomocy z forum daje się naprawić stosunkowo niskim kosztem.
GeneraInie im większa moc, tym lepiej się jeździ :mrgreen:
1,9 dTi to bardzo rzadki silnik w Kangoo ale ogólnie to dość dobra jednostka stosowana w innych <R>
Cała gama silników benzynowych 1,2 8V (ok 65 KM :roll: ) 1,2 16V (75 KM) 1,4 8V (75 KM), 1,6 16V (95 KM) Zalety - brak stresów zimą, możliwość zagazowania (nie wszystkie lubią), wady - koszty eksploatacji na benzynie.

Kangoo II produkują od roku 2008. Ma wiele wad :lol:
Proponuję poczytać stosowny wątek.
viewtopic.php?f=26&t=7167
Pozdrawiam, Lucass
Obrazek
Zapraszam na http://www.wedrowki.com
Avatar użytkownika
Lucass
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
 
Posty: 10332
Dołączył(a): środa, 28 czerwca 2006, 23:00
Lokalizacja: Kraków, zasadniczo...

Re: Witam i przy okazji pytam :)

Postprzez Marek_Bielsko czwartek, 26 sierpnia 2010, 16:25

Lucass napisał(a):Kangoo Ph I produkowano do końca 2002 roku. Silniki 1,2 8V, 1,4 8V, 1,6 16V, 1,9D (D55 i D65 - różnią się mocą) 1,9 dTi i w 2002 roku weszły silniki 1,5 dCi

Kangoo Ph I było też częściowo w 2003, ale to był śmietnik ze wszystkich <R>. Szczególnie zawieszenie i takie tam...
Kangoo Ph I miało też 1.2 16V (Szumak taki ma)

Lucass napisał(a):Kangoo Ph II produkowano od 2003 - 2008. W 2006 był bardzo lekki lifting (ciut inna przednia atrapa, podłokietnik fotela kierowcy i stoliki dla dzieci z tyłu).

W 2006 też nawiewy są w kolorze deski, bo wcześniej są czarne.

Lucass napisał(a):Cała gama silników benzynowych 1,2 8V (ok 65 KM :roll: )

1.2 8V (1149ccm) czyli 1.1 wg. zasad matematyki, ma umownie 60KM, a tak naprawdę 58KM wyliczając z mocy 43KW.


EDIT: Jak chcesz jeździć po mieście nie bierz diesla. Zanim się zagrzeje już dojedziesz na miejsce, a diesel na zimno więcej pali i gorzej się zachowuje.
Marek_Bielsko
Antykangoorowicz
Antykangoorowicz
 
Posty: 2018
Dołączył(a): niedziela, 2 listopada 2008, 13:20
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Mam zamiar nabyć Kangura więc pytam....

Postprzez Kamil czwartek, 26 sierpnia 2010, 20:52

Dziękuję za wszystkie odpowiedzi i pomoc! Bardzo fajne to forum, dzisiaj się już dużo dowiedziałem :) I rozróżniam poszczególne modele :)

Po namyślę wciąż bym jednak szukał diesla. W gruncie rzeczy to dużo jeżdżę, bo pracuję w niemczech /na szczęście już tylko 2 lata mi zostało :)/ i w drodze do domu robię 600 km. Poza tym chcę kupić ten samochód także w perspektywie urlopowej i jeżdżenia nim w dalsze trasy. Myślę, że skłaniałbym się do wersji Ph II, jest kilka ofert na moją kieszeń no i sam samochód wygląda lepiej niż ph I i prawdopodobnie będzie troszkę bardziej dopracowany.

Mam jeszcze pytanie o przebieg. Do jakiego przebiegu warto kupować a powyżej ilu się już nie opłaca? Czy 100000 to jeszcze rozsądny zakup? Od ilu kilometrów zaczynają się poważniejsze naprawy?

Znalazłem na przykład taką ofertę: http://szukaj.pl.mobile.eu/pojazdy/show ... geNumber=1

Podoba mi się, co o nim myślicie? Ogólnie chciałbym wydać tak około 2000-2500 euro, w każdym razie nie więcej jak 3000. W tym przedziale cenowym wyskakuje więcej dostawczaków... może jednak zaryzykować przeróbkę takiego auta? Ile by to mogło kosztować z wstawieniem siedzeń i szyb do tyłu?

Co do diesla i LPG to sugerowałem się też trochę internetem:
Na przykład jeśli spojrzysz tutaj: http://www.autocentrum.pl/dziennik-kosz ... i-paliwowe
to koszt diesla wynosi około 4,89 l/100km czyli 18,15 zł w przeliczniku tegoż serwisu.
Porównałem to z instalacją LPG, również na tym serwisie: http://www.autocentrum.pl/dziennik-kosz ... i-paliwowe
to koszt wychodzi 8,89 l/100 km czyli 18,16 zł wg serwisu. Hmmm mało tego, że ceny są zbliżone, ale wygląda na to że gaz jest o 1 gr droższy :) Oczywiście to są dwa różne modele, ale czy rzeczywiście różnica była by aż tak znaczna nawet gdyby były bardzo zbliżone?
Pozdrowienia!
Avatar użytkownika
Kamil
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 7
Dołączył(a): czwartek, 26 sierpnia 2010, 14:13
Lokalizacja: Wrocław / Ratyzbona

Re: Mam zamiar nabyć Kangura więc pytam....

Postprzez Marek_Bielsko czwartek, 26 sierpnia 2010, 21:01

Za taką kasę nie kupuj ph2.
Marek_Bielsko
Antykangoorowicz
Antykangoorowicz
 
Posty: 2018
Dołączył(a): niedziela, 2 listopada 2008, 13:20
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Mam zamiar nabyć Kangura więc pytam....

Postprzez czART czwartek, 26 sierpnia 2010, 21:05

Szumak napisał(a):No wiesz czART, przewija się i klika bez czytania... by rozwiązać ten problem delikwent musiałby na koniec odpowiedzieć na 50 losowych pytań z przeczytanej tematyki. Powiedzmy 90% skuteczność odpowiedzi dawałaby dopiero delikwentowi prawo zadawania pytań :lol:


Teza z założenia dobra, ale mnie chodziło raczej o PODSTAWIENIE POD NOS tych oczywiście pomocnych wątków. Nie chodzi mi o biurokrację. Nowy forumowicz, z zasady, kliknie "DALEJ" ale w większości przypadków dotrze do niego wiadomość o szukajce czy linkowni... A o to nam chyba chodzi najbardziej. Zaostrzanie, egzaminowanie i inne takie dają wąskie sito do rozwoju forum. A z zasady takie forum ma pomagać, bo w większości są tam zaawansowania technicznie użytkownicy, a moja propozycja daje tylko większą DOSTRZEGALNOŚĆ potrzebnych wątków dla tych, którzy chcą się zarejestrować.

Tak SE myślem... Ale mogę się mylić, bo "myślę" a to niekoniecznie jest cecha wszystkich ludzi...;)
czART :twisted:
BYŁO:
Zielony(?) Kaleido - ofcorz 1.2 (75KM) :D 2004r. :D Oklejony jakoś od 10.2009r.
JEST:
...........................................................................................................................................
Jak komuś nie przywalisz to Ci wejdzie na głowę... Obrazek
Avatar użytkownika
czART
KangooczART
KangooczART
 
Posty: 444
Dołączył(a): sobota, 8 sierpnia 2009, 15:34
Lokalizacja: Radom (łotewer)

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Pytam

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

cron