Kiedy włącza się turbina ???

Pytam, bo nie wiem jak coś zrobić

Postprzez rajder czwartek, 19 maja 2005, 16:12

do żuwika: wpływ recyrkulacji na turbine jest właściwie żaden ponieważ cykl EGR odbywa sie poza turbiną tzn. część spalin po wyjściu z kolektora wydechowego idzie do turbiny a częśc przez zawór od EGR (po drodze przechodzą jeszcze przez chłodnice spalin) trafiają do kolektora dolotowego,także jak sam widzisz są poza cyklem turbosprężarki.A wpływ byłby wtedy gdyby nawalił zawór w ten sposób że dużą częśc spali kierowałby do kolektora zamiast do turbiny ale wtedy byś daleko nie ujechał,jednak taka sytuacja jest bardzo hipotetyczna bo zawór jest skonstruowany tak żeby do tego niedopuścić,chć oczywiście można go uszkodzić i wtedy może sie to objawiać np. nierówną pracą silnika.
Avatar użytkownika
rajder
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 123
Dołączył(a): sobota, 16 kwietnia 2005, 23:00
Lokalizacja: Bielsko- Biała

Postprzez zuwik czwartek, 19 maja 2005, 17:27

Bullitt napisał(a):
zuwik napisał(a):Marcin uwaga bo jeszcze coś wybuchnie :!: (zawsze chciałem to powiedzieć :twisted: :wink: :lol: ).


Przecież panowie spokojnie dyskutują :mrgreen:

Podziwiam tylko, ze im sie jeszcze chce :wink:
Heh, to tzw. riposta do MK :) Bo tak się śmiał z mojej dyskusji z Rajderem a teraz sam to samo robi :wink:
Rajder już rozumiem gdzie ta sprzeczność :) Ale muszę Ci przyznać, że strasznie to drobiazgowo analizujesz, skoro to wyciągnąłeś :wink: Teraz przynajmniej mam 100% pewność, że dokładnie czytasz co piszę :wink:
Wracając do tematu: czyli ten zawór jest między kolektorem wylotowym a turbiną? Myślałem, że przy katalizatorze. Chyba że katalizator jest między kolektorem a turbiną :?: :roll: Choć wydaje mi się to trochę nielogiczne... Dawaj jak to wygląda, bom ciekaw :D
Obrazek
zuwik
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 2885
Dołączył(a): wtorek, 24 sierpnia 2004, 23:00
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postprzez rajder czwartek, 19 maja 2005, 20:47

Żuwik schemat jest prosty, choć konstrukcje mogą różnić sie od siebie w poszczególnych silnikach ale chemat jest identyczny.Np w silniku 1,3 JTD wygląda to w ten sposób że od kolektora wydechowego wychodzi rurka która przechodzi przez otwór w głowicy aż do kolektora dolotowego który jest po drugiej stronie,zawór jest tutaj umieszczony praktycznie przy samym kolektorze dolotowym a zaraz za zaworem jest chłodnica spalin.Oczywiście w innych silnikach zawór może być umieszczony bliżej kolektora wylotowego,to już zależy od konstrukcji.Jednak generalnie im zawór bliżej kol. dolotowego tym lepiej ponieważ kiedy sie otwiera w rurce są już spaliny po dużym ciśnieniem które nie zdążą się rozprężyć zanim wpadną do dolotu tak mocno jakby się to działo gdyby zawór był przy samym wylocie,ponieważ wtedy ciśnienie spalin byłoby mniejsze.Rozumiesz im większa "przestrzeń" czyli dłuższa rurka za zaworem tym ciśnienie bardziej spada,ale chyba masz termodynamike więc takie rzeczy wiesz :wink:
Katalizator jest umieszczony już na samym końcu za turbiną,czyli droga spalin wiedzie najpierw przez turbine potem do kat.
A co do tej "wnikliwej analizy" :wink: :D postu MK- no staram sie być precyzyjny i dośc uważnie czytać choć czasami też mi coś umknie.A tak wogóle to musiałem odpowiedzieć jakąś celną ripostą na bezpodstawne zarzuty :wink: Ale jest OK :D
Avatar użytkownika
rajder
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 123
Dołączył(a): sobota, 16 kwietnia 2005, 23:00
Lokalizacja: Bielsko- Biała

Postprzez zuwik czwartek, 19 maja 2005, 22:07

No wiesz Rajder... termę to ja mam, ale żebym coś z niej rozumiał :roll: właśnie mam spalanie :wink: A jeśli z tym ciśnieniem chodzi o to, że po prostu strumień spalin jest hamowany przez spaliny już będące w rurce to rozumiem :D Byłeś na naszej polibudzie? Jak tak to czy była już wtedy Wójcikowa z termy?
Obrazek
zuwik
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 2885
Dołączył(a): wtorek, 24 sierpnia 2004, 23:00
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postprzez rajder czwartek, 19 maja 2005, 22:50

Terme miałem o ile dobrze pamiętam z dr Suchetą.
A co tego ciśnienia to podam Ci analogiczny przykład żebyś lepiej zrozumiał, wyobraż sobie że masz rurke powiedzmy długości 1 metra,z jednej strony jest zatkana a z drugiej doprowadzamy do niej spręzone powietrze,dopływ powietrza jest regulowany zaworem który otwiera sie na moment i teraz 2 przypadki:
a) zawór jest umieszczony na początku rurki np 10 cm
b)zawór na końcu rurki powiedzmy na 80cm
Co do punktu a to zauważ że zawór wpuści powietrze zamknie sie i teraz to powietrze rozpręzy sie na długości 90cm razy przekrój,więc widzisz tutaj dokładnie że ciśnienie powietrza za zaworem zmniejszy dużo bardziej niż gdyby zawór był umieszczony na 80cm tak jak w pkt b gdzie na rozpreżenia ma przestrzeń tylko 20 cm.
Chodzi o to że w silniku jabyś umieścił ten zawór daleko od kolektora dolotowego to stracisz na ciśnieniu i w obwodzie EGR będzie mniej spalin bo wiadomo im większe ciśnienie tym czynnik szybciej się porusza i tym więcej możasz go uzyskać.Mam nadzieje że rozumiesz tą analogie.
Avatar użytkownika
rajder
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 123
Dołączył(a): sobota, 16 kwietnia 2005, 23:00
Lokalizacja: Bielsko- Biała

Postprzez zuwik poniedziałek, 23 maja 2005, 11:40

Jasne! A Sucheta jest już profesorem i żałuję, że nie mam z nim ćwiczeń...
Obrazek
zuwik
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 2885
Dołączył(a): wtorek, 24 sierpnia 2004, 23:00
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postprzez AdiK poniedziałek, 23 maja 2005, 14:14

A tu znajdziecie efekty działania tego zaworu zdjęcia nr.5 i 6 http://www.forum.tdi-tuning.pl/viewtopi ... hlight=egr :evil: :evil: :evil:
Pozdrawiam Adrian

Był KaleidoGwiezdnyPył 1.5dci75
Jest Peugeot 5008 2.0HDI
Avatar użytkownika
AdiK
Kangoomistrz 2009
Kangoomistrz 2009
 
Posty: 1033
Dołączył(a): środa, 7 kwietnia 2004, 23:00
Lokalizacja: poszukiwana

Postprzez rajder poniedziałek, 23 maja 2005, 14:44

hehe ja nie wiem czego oni sie tam spodziewali,chyba złota bo panowie wyglądają na strasznie zdziwionych :wink: Oczywiście zawór nie służy amatorom tuningu jednak takie są wymogi jeśli chodzi o ochrone środowiska.Niestety retoryka ża zatkanie kanału EGR da jakieś wspaniałe rezultaty jest nie zawsze słuszna bo takimi sposobami można wręcz obniżyć moc silnika i go nawet uszkodzić.
Avatar użytkownika
rajder
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 123
Dołączył(a): sobota, 16 kwietnia 2005, 23:00
Lokalizacja: Bielsko- Biała

Postprzez AdiK poniedziałek, 23 maja 2005, 16:21

Myślę że zwężenie kolektora tym nagarem tez nie służy dobrze środowisku ani silnikowi :(
Pozdrawiam Adrian

Był KaleidoGwiezdnyPył 1.5dci75
Jest Peugeot 5008 2.0HDI
Avatar użytkownika
AdiK
Kangoomistrz 2009
Kangoomistrz 2009
 
Posty: 1033
Dołączył(a): środa, 7 kwietnia 2004, 23:00
Lokalizacja: poszukiwana

Postprzez rajder poniedziałek, 23 maja 2005, 21:14

Adik wiesz jak to jest,coś za coś.W motoryzacji jak w życiu- trzeba iśc na kompromisy :wink:
Avatar użytkownika
rajder
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 123
Dołączył(a): sobota, 16 kwietnia 2005, 23:00
Lokalizacja: Bielsko- Biała

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Pytam

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron