Kiedy włącza się turbina ???

Pytam, bo nie wiem jak coś zrobić

Postprzez MK wtorek, 24 maja 2005, 07:06

Cześć!
Trochę to trwało bo najpierw strona nie chodziła, potem mnie nie było, ale...
Po przejrzeniu całej tej koresponcencji stwierdziłem,że może faktycznie nie zawsze czytałem 2 razy dokładnie postów. Drugą sprawą,z której mogły wyniknąć nieporozumienia jest fakt,że Ty pisałeś o zastosowaniu w ogóle, a w szczególności w Niemczech (gdzie rzeczywiście najczęściej wprowadza sie nowinki), a ja pojmowałem to w kategoriach powszechności i stosowania w samochodach w Polsce.
Na pewno problemem jest nieprecyzyjne wyrażanie się: "nie stosuje się -nie stouje sie powszechnie".
Spróbuję podsumować. Do EURO3 bywały kat.w dieslach (szczególnie w Niemczech), ale nie były potrzebne i nie było ich w autach w Polsce (chyba na życzenie). EURO 4 będzie obowiązywało od X 2005r. dla aut 1 raz homologowanych, a od X 2006r. dla aut pierwszy raz rejestrowanych w UE. Od EURO3 montuje sie pozechniej katalizatory lecz nadal w zasadzie nie ma potrzeby.
Pozdrowienia Marcin
CLIO 3 1,6 16v 128KM GORDINI 2012r. - LPG STAG
Kangoo II 1,5dCi 115KM PRIVILEGE+ TomTom Edition 31.XII.2010r. srebrny
Porzuciłem akordeon, a szkoda.
Focenie wciąga!!! Jestem szumofobem i maniakiem ostrości!!!
Nikon D7100 Nikon D50


CHEVROLET SPARK M300 LS 1,2 16v 85KM 2010r. - LPG STAG - BYŁ!!!!
Avatar użytkownika
MK
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 2004
Dołączył(a): poniedziałek, 24 maja 2004, 23:00
Lokalizacja: Cieszyn-Gród Trzech Braci

Postprzez rajder środa, 25 maja 2005, 14:34

no widze MK że sie rozumiemy :D a
Avatar użytkownika
rajder
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 123
Dołączył(a): sobota, 16 kwietnia 2005, 23:00
Lokalizacja: Bielsko- Biała

Postprzez AdiK środa, 25 maja 2005, 16:47

rajder napisał(a):?Dlaczego max moc i max moment są tak blisko siebie (ten silnik nie ma żadnej elastyczności),bo siedzimy z kolegami w robocie i myśłimy sobie o ile ten silnik ma przekroczone fabryczne wartości ciśnienia indykowanego, obawiam sie że długo nie pociągnie.


Rajder co byś proponował poprzesuwać :?:
Pozdrawiam Adrian

Był KaleidoGwiezdnyPył 1.5dci75
Jest Peugeot 5008 2.0HDI
Avatar użytkownika
AdiK
Kangoomistrz 2009
Kangoomistrz 2009
 
Posty: 1033
Dołączył(a): środa, 7 kwietnia 2004, 23:00
Lokalizacja: poszukiwana

Postprzez rajder niedziela, 29 maja 2005, 23:49

Adik jak wcześniej napisał Bullit to był eksperymentalny tuning więc nie można tego traktować jakoś bardzo poważnie.Też nie wiem do końca na czym właścicielowi zależało,bo wiadomo że w przyrodzie nic nie ginie i każdy przyrost w jednym miejscu powoduje ubytek w drugim,co w przypadku tuningu objawia sie znacznym przyrostem momentu i mocy kosztem elastyczności.Jednak zakładając że właściciel chciał poprawić parametry,w sposób nie ekstremalny,zachowując przy tym płynność i elastyczność, powiem Ci gdzie generalnie można mieć zastrzeżenia.
Po pierwsze spójrz na przebieg krzywej momentu i mocy przed i po modyfikacjach.O ile jeszcze krzywa mocy jest w miare płynna to już krzywa momentu gwałtownie zmienia swą wartość (a to własnie moment z punktu widzenia np wyprzedzania czy szybkiego ruszania spod świateł jest najważniejszy,choć wielu kierowców akurat myśłi że to moc powoduje że wyrywają spod świateł)To sprawia że charakterystyka jest niejednolita i odczuwalne jest to podczas jazdy ponieważ to "kopnięcie" które masz przy ok 3000RPM gwałtownie sie kończy,z wykresu widać że jest to ok 50 Nm na odcinku ok 500 RPMa to jest już odczuwalne,po prostu jadza nie jest płynna.
Po drugie spójrz jak wąski jest zakres obrotów dla max wartości monentu i mocy.Dla mocy jest to ok 3100RPM a dla momentu ok 3000RPM.Porównując to dla wartości fabrycznych gdzie max moc była przy 3500-4000RPm a moment przy ok 2300RPM widzisz jak drastycznie został zwężony zakres max parametrów.Takie zjawisko jest bardzo niekorzystne,można to nazwać marnotrawieniem obrotów :wink: Ponieważ podczes konstrukcji silnika najważniejsze jest to żeby maxymalnie wykorzystać zakres obrotów dla których silnik może uzyskiwac najlepsze parametry,mówiąc prosciej konstruktorzy chcą żeby max moment i moc leżały jak najdalej siebie.Max moment powinien wystepować przy jak najniższych obrotach żebyś sie dobrze "zbierał" od samego dołu,a max moc dalej żeby efektywnie wykorzystać obroty silnika,gdyż moc jest bardzo ściśle powiązana z obrotami dużo bardziej niż moment.Dlatego fabryka ma tą "rozciągłośc" najlepiej zapewnioną.
Przedstawiłem Ci do czego sie można doczepić jednak trudno mi mówić jak ja bym to zrobił ponieważ nie znam potrzeb właściciela,wytrzymałości silnika,jednak napewno zwróciłbym większą uwagę na te 2 rzeczy o których wcześniej pisałem.
Avatar użytkownika
rajder
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 123
Dołączył(a): sobota, 16 kwietnia 2005, 23:00
Lokalizacja: Bielsko- Biała

Postprzez Bullitt poniedziałek, 30 maja 2005, 15:22

Znalazłem ładny wykresik, nawet podobny do mojego (mam wiekszy moment)

Obrazek
Bullitt
Kangoomistrz 2008
Kangoomistrz 2008
 
Posty: 2928
Dołączył(a): piątek, 28 listopada 2003, 00:00
Lokalizacja: wiocha zabita dechami

Postprzez rajder poniedziałek, 30 maja 2005, 20:31

Bullit faktycznie ten wykres jest bardzo ładny i w nim zawiera sie to o czym pisałem wcześniej,ale V-tech zna sie na rzeczy więc badziewiarstwa :wink: sie po nich nie można spodziewać.
Avatar użytkownika
rajder
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 123
Dołączył(a): sobota, 16 kwietnia 2005, 23:00
Lokalizacja: Bielsko- Biała

Postprzez AdiK poniedziałek, 30 maja 2005, 21:00

Bullitt czyzbyś sie juz pozbył boxa i zapodał wirusa ile ci wyszło i czy trzyma serię :?:
A co do wykresu to nie zanisko ten moment ja bym przesuną o 500 co by się sprzęgło nie mączyło.
Pozdrawiam Adrian

Był KaleidoGwiezdnyPył 1.5dci75
Jest Peugeot 5008 2.0HDI
Avatar użytkownika
AdiK
Kangoomistrz 2009
Kangoomistrz 2009
 
Posty: 1033
Dołączył(a): środa, 7 kwietnia 2004, 23:00
Lokalizacja: poszukiwana

Postprzez rajder poniedziałek, 30 maja 2005, 21:24

Adik tu nie trzeba nic przesuwać,zauważ że obroty dla nowych parametrów są praktycznie nie przesunięte w stosunku do fabruki,właśnie takie strojenie jest najlepsze-podniesienie wartości w tym samym przedziale obrotów.A co do przesuwania momentu np o 500rpm jak napisałeś to nie jest to takie proste bo wtedy zmieni sie całkiem charakteryka mocy,ta krzywa bedzie "uciekać",a praktycznie nie da sie korygować jednego parametru nie wpływając na drugi i gdybyś to przesunął to ten ładny wykresik już nie byłby taki ładny.
Avatar użytkownika
rajder
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 123
Dołączył(a): sobota, 16 kwietnia 2005, 23:00
Lokalizacja: Bielsko- Biała

Postprzez AdiK poniedziałek, 30 maja 2005, 21:41

Zgadzam się z tobą ale martwie się o sprzęgło.
Pozdrawiam Adrian

Był KaleidoGwiezdnyPył 1.5dci75
Jest Peugeot 5008 2.0HDI
Avatar użytkownika
AdiK
Kangoomistrz 2009
Kangoomistrz 2009
 
Posty: 1033
Dołączył(a): środa, 7 kwietnia 2004, 23:00
Lokalizacja: poszukiwana

Postprzez Bullitt wtorek, 31 maja 2005, 05:50

AdiK napisał(a):Zgadzam się z tobą ale martwie się o sprzęgło.


Do 240 Nm jest OK
Bullitt
Kangoomistrz 2008
Kangoomistrz 2008
 
Posty: 2928
Dołączył(a): piątek, 28 listopada 2003, 00:00
Lokalizacja: wiocha zabita dechami

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Pytam

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

cron