Cewka???

Pytam, bo nie wiem jak coś zrobić

Cewka???

Postprzez _ONE_ środa, 20 kwietnia 2005, 14:00

Od dłuższego czasu dosyć mocno trzęsie mi budą na wolnych obrotach.
Wykluczyłem świece i kable. Najdziwniejsze jest to, że silnik wydaje się działać równo, a jednak gdy stoję na światłach drgania od silnika przenoszą się na karoserię i czsami telepie niemiłosiernie. Zastanawiałem się co to może być i drogą eliminacji ostały mi się cewki. U mnie są w postaci jednego modułu (jedno wejście sterujące) i 4 wyjścia wn. Czy ktoś borykał się z tym problemem?
Obrazek
Avatar użytkownika
_ONE_
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 1819
Dołączył(a): środa, 24 września 2003, 23:00
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez branio środa, 20 kwietnia 2005, 17:02

Jaki masz silnik?
Po prostu sprawdź czy wszystkie cylindry pracują.
Ile ma pasek rozrządu?
Can go. Kangoo
Zahaczony kłapacz z Junkersem
Avatar użytkownika
branio
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 3970
Dołączył(a): wtorek, 15 marca 2005, 00:00
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Crash środa, 20 kwietnia 2005, 17:14

Ale czy na wolnych obrotach silnik pracuje równo i telepie karoserią :?: czy obroty są nieregularne falujące. Jak trzęsie to ja bym bardziej za urwaną poduszką był. Jeżeli obroty nieregularne to rzeczywiście może być jeden niepracujący cylinder lub ma wypadające zapłony. Tylko nie rozumiem jednego co ma pasek rozrządu do nieregularnych obrotów lub wibracji :?:
Pozdrawiam

-=Crash=-
1.4i RN 2001 6 drzwi ;) PMS Edition CB-Radio
GG#234348
Avatar użytkownika
Crash
Kangoojunior
Kangoojunior
 
Posty: 85
Dołączył(a): sobota, 15 stycznia 2005, 00:00
Lokalizacja: Swarzędz

Postprzez _ONE_ środa, 20 kwietnia 2005, 18:37

Pasek, świece, kable, filtr mają mały przebieg... na poprzednim zestawie było podobnie. Obroty trzyma idealnie. Zawory są ustawione idealnie. To nie jest poducha. To co mogę dodać to to, że zdecydowanie bardziej telepie gdy jest cieplej :!: Silnik Energy 1.4
Obrazek
Avatar użytkownika
_ONE_
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 1819
Dołączył(a): środa, 24 września 2003, 23:00
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez branio środa, 20 kwietnia 2005, 18:46

Crash napisał(a): Tylko nie rozumiem jednego co ma pasek rozrządu do nieregularnych obrotów lub wibracji :?:

Przestaw o jeden ząbek to zrozumiesz.
Mocowanie silnika to niezły trop.
Kolektor szczelny?
Can go. Kangoo
Zahaczony kłapacz z Junkersem
Avatar użytkownika
branio
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 3970
Dołączył(a): wtorek, 15 marca 2005, 00:00
Lokalizacja: Kraków

Postprzez darecki środa, 20 kwietnia 2005, 18:47

A gdy spojrzysz na silnik to też nim trzęsie?? Czy tylko przenosi drgania na karoserie?
darecki
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 474
Dołączył(a): poniedziałek, 28 marca 2005, 23:00
Lokalizacja: Warszawa-Ursynów

Postprzez Crash środa, 20 kwietnia 2005, 21:29

[quote="branio]Przestaw o jeden ząbek to zrozumiesz.
[/quote]

To jest akurat oczywiste tylko jeśli idzie o ewentualne "przeskoczenie" paska to nie raczej ze starości bo on się raczej nie wydłuży ale raczej jak się poluźni. Ten silnik ma chyba naciąg na pompie ZTCP. Tylko żeby się dostać do paska to trzeba chyba górną poduchę zdemontować. ONE pamiętaj że ten silnik ma dwie poduchy druga jest pod silnikiem może tamta jest oberwana
Pozdrawiam

-=Crash=-
1.4i RN 2001 6 drzwi ;) PMS Edition CB-Radio
GG#234348
Avatar użytkownika
Crash
Kangoojunior
Kangoojunior
 
Posty: 85
Dołączył(a): sobota, 15 stycznia 2005, 00:00
Lokalizacja: Swarzędz

Postprzez _ONE_ czwartek, 21 kwietnia 2005, 05:38

Poduchy wykluczyłem. Rozumiem, że chodzi o kolektor ssący... fałszywe powietrze? - ale obroty mam ok. Jak patrzę na silnik to widzę trzęsiawkę...
Myślałem, że może ktoś miał podobny problem... ja dalej stawiam na cewkę. Poszukam jakiejś na chwilę na wymianę i zobaczę co będzie.
Obrazek
Avatar użytkownika
_ONE_
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 1819
Dołączył(a): środa, 24 września 2003, 23:00
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez darecki czwartek, 21 kwietnia 2005, 16:58

A temperatura silnika ma wpływ na"trzęsiawke"?
darecki
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 474
Dołączył(a): poniedziałek, 28 marca 2005, 23:00
Lokalizacja: Warszawa-Ursynów

Postprzez _ONE_ czwartek, 21 kwietnia 2005, 17:31

Sama temperatura płynu chłodzącego nie ma zauważalnego wpływu, ale w połączeniu z wyższą (wiosenno-letnią) temperaturą zewnętrzną już ma. Rano (ok +3 st.) odpalam silnik i jak jeżdżę jest w miarę ok tzn. nie idealnie, ale da się wytrzymać. Gdy wracam po 17 jest już kiepsko. W ciepły dzień (było już ok 20st.) jest fatalnie - jak oprę się o drzwi to szczękam zębami :lol: :lol: :lol:
Obrazek
Avatar użytkownika
_ONE_
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 1819
Dołączył(a): środa, 24 września 2003, 23:00
Lokalizacja: Wrocław

Następna strona

Powrót do Pytam

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

cron