Strona 1 z 2
Cewka???

Napisane:
środa, 20 kwietnia 2005, 14:00
przez _ONE_
Od dłuższego czasu dosyć mocno trzęsie mi budą na wolnych obrotach.
Wykluczyłem świece i kable. Najdziwniejsze jest to, że silnik wydaje się działać równo, a jednak gdy stoję na światłach drgania od silnika przenoszą się na karoserię i czsami telepie niemiłosiernie. Zastanawiałem się co to może być i drogą eliminacji ostały mi się cewki. U mnie są w postaci jednego modułu (jedno wejście sterujące) i 4 wyjścia wn. Czy ktoś borykał się z tym problemem?

Napisane:
środa, 20 kwietnia 2005, 17:02
przez branio
Jaki masz silnik?
Po prostu sprawdź czy wszystkie cylindry pracują.
Ile ma pasek rozrządu?

Napisane:
środa, 20 kwietnia 2005, 17:14
przez Crash
Ale czy na wolnych obrotach silnik pracuje równo i telepie karoserią

czy obroty są nieregularne falujące. Jak trzęsie to ja bym bardziej za urwaną poduszką był. Jeżeli obroty nieregularne to rzeczywiście może być jeden niepracujący cylinder lub ma wypadające zapłony. Tylko nie rozumiem jednego co ma pasek rozrządu do nieregularnych obrotów lub wibracji


Napisane:
środa, 20 kwietnia 2005, 18:37
przez _ONE_
Pasek, świece, kable, filtr mają mały przebieg... na poprzednim zestawie było podobnie. Obroty trzyma idealnie. Zawory są ustawione idealnie. To nie jest poducha. To co mogę dodać to to, że zdecydowanie bardziej telepie gdy jest cieplej

Silnik Energy 1.4

Napisane:
środa, 20 kwietnia 2005, 18:46
przez branio
Crash napisał(a): Tylko nie rozumiem jednego co ma pasek rozrządu do nieregularnych obrotów lub wibracji

Przestaw o jeden ząbek to zrozumiesz.
Mocowanie silnika to niezły trop.
Kolektor szczelny?

Napisane:
środa, 20 kwietnia 2005, 18:47
przez darecki
A gdy spojrzysz na silnik to też nim trzęsie?? Czy tylko przenosi drgania na karoserie?

Napisane:
środa, 20 kwietnia 2005, 21:29
przez Crash
[quote="branio]Przestaw o jeden ząbek to zrozumiesz.
[/quote]
To jest akurat oczywiste tylko jeśli idzie o ewentualne "przeskoczenie" paska to nie raczej ze starości bo on się raczej nie wydłuży ale raczej jak się poluźni. Ten silnik ma chyba naciąg na pompie ZTCP. Tylko żeby się dostać do paska to trzeba chyba górną poduchę zdemontować. ONE pamiętaj że ten silnik ma dwie poduchy druga jest pod silnikiem może tamta jest oberwana

Napisane:
czwartek, 21 kwietnia 2005, 05:38
przez _ONE_
Poduchy wykluczyłem. Rozumiem, że chodzi o kolektor ssący... fałszywe powietrze? - ale obroty mam ok. Jak patrzę na silnik to widzę trzęsiawkę...
Myślałem, że może ktoś miał podobny problem... ja dalej stawiam na cewkę. Poszukam jakiejś na chwilę na wymianę i zobaczę co będzie.

Napisane:
czwartek, 21 kwietnia 2005, 16:58
przez darecki
A temperatura silnika ma wpływ na"trzęsiawke"?

Napisane:
czwartek, 21 kwietnia 2005, 17:31
przez _ONE_