Strona 1 z 2

Kangoo 1,5dCi czasami problem z odpaleniem

PostNapisane: niedziela, 11 stycznia 2015, 21:55
przez kangoo2005
Witam.
Kangoo 1,5 dCi 82KM 2005r. 202tys.km.
Czasami dziwny problem z odpaleniem niezależnie od temperatury otoczenia,poziomu paliwa(tankuję na Shellu) oraz czy silnik ciepły ,zimny .
A więc do rzeczy: kangurek zakupiony w lutym zeszłego roku i do sierpnia nie było żadnych problemów, w sierpniu wróciłem z krótkiej traski i po postoju około 30min odpalił dopiero za 3 razem, musiałem długo kręcić aż do pokazania się kontrolki silnika i świec żarowych . Clip pokazał błąd df137 2.def - zbyt wysokie ciśnienie (przy obrotach silnika 270) , ale ten błąd powstał raczej z długiego kręcenia i nie był przyczyną problemu z odpaleniem.
Minęły 4 miesiące, jest grudzień temp. na zewnątrz -6C , poranne odpalanie po kilku kręceniach zakończyło się rozładowaniem akumulatora, podłączyłem prostownik i po 4 godzinach ładowania kanguś odpalił na dotyk, na wszelki wypadek wymieniłem świece żarowe,filtr paliwa , clip znowu pokazał df137 2.def. Na drugi dzień rano przy -9C odpalił za pierwszym razem.
Po tygodniu ponownie problem z porannym odpalenie ale że temperatura była dodatnia to zapalił za trzecim długim kręceniem, df137 2.def.
Jest środa 07.01.2015 rano -11C, kręciłem bezskutecznie kilkanaście razy,silnik nie załapał , akumulator siadł , po 2 godz ładowania odpalił za 2 razem , błąd df137 2.def.
Jako że akumulator ma już ponad 2 lata to zakupiłem nowy z większym prądem rozruchowym.
Dzisiaj pojechałem do leroy merlin , po 15 minutach postoju kanguś zapalił po jednym długim kręceniu,około 10s , df137 2.def .
Jako ,że posiadam Clipa i podłączam go gdy występuje problem z odpaleniem , sądzę że ten błąd df137 2.def nie ma wpływu na te problemy z odpalaniem,gdyż pojawia się dopiero po długim kręceniu, po za tym zero błędów; jak już silnik odpali przeważnie za tym trzecim razem to chodzi równo, nie ma chmury z wydechu.
Czy ktoś się spotkał z podobnym problemem?

Re: Kangoo 1,5dCi czasami problem z odpaleniem

PostNapisane: niedziela, 11 stycznia 2015, 22:01
przez skawina
Klucz 10 i wyczyść czujnik położenia wału ;) U góry na łączeniu silnika ze skrzynią. Wyczyść również styki i wtyczkę.

Re: Kangoo 1,5dCi czasami problem z odpaleniem

PostNapisane: poniedziałek, 12 stycznia 2015, 10:27
przez Lucass
Względnie czujnik położenia wałka rozrządu. Rejon obudowy kół pasowych.

BTW 2 lata na akumulator to niewiele... Mój fabryczny wytrzymał 7, kolejny zaczyna piąty rok.

Re: Kangoo 1,5dCi czasami problem z odpaleniem

PostNapisane: poniedziałek, 12 stycznia 2015, 11:06
przez Marek_Bielsko
Lucass napisał(a):BTW 2 lata na akumulator to niewiele... Mój fabryczny wytrzymał 7, kolejny zaczyna piąty rok.


Bo masz garaż ;) Nasze trzymają 2-3 lata. Kolega trzyma auto w garażu i jego fabryczny wytrzymał 10 lat :)

Re: Kangoo 1,5dCi czasami problem z odpaleniem

PostNapisane: poniedziałek, 12 stycznia 2015, 13:04
przez Mascot
Marek_Bielsko napisał(a):
Lucass napisał(a):BTW 2 lata na akumulator to niewiele... Mój fabryczny wytrzymał 7, kolejny zaczyna piąty rok.


Bo masz garaż ;) Nasze trzymają 2-3 lata. Kolega trzyma auto w garażu i jego fabryczny wytrzymał 10 lat :)



Marek, też krótko. Mój garaż widział kilka razy w życiu, zawsze przy naprawie. Fabryczny akumulator śmigał też z 5 lat, teraz mam drugi, i dalej " zipie " :lol:
W poprzedniej Renówce ( Megane 1.4 ), fabryczny też padł po jakiś 4 - 5 latach.

Re: Kangoo 1,5dCi czasami problem z odpaleniem

PostNapisane: poniedziałek, 12 stycznia 2015, 19:57
przez kangoo2005
Dzięki za wszystkie odpowiedzi.
Może to i nie aku ,ale że nie mam już pomysłów to na wszelki wypadek zakupiłem nowy, poprzedni miał 640A a teraz 680A.
Czujnik położenia wałka rozrządu wymieniony również na nowy ( w poprzednik clio 1,5dCi jak miałem uszkodzony to mi nie palił na ciepłym silniku i pokazywał błąd na clipie).
Czujnik położenia wału też już czyściłem(ogólnie dostęp tragiczny), ale może go podmienię na jakąś używkę w celu sprawdzenia.

Re: Kangoo 1,5dCi czasami problem z odpaleniem

PostNapisane: wtorek, 13 stycznia 2015, 21:29
przez max
Jak kręcisz a obrotomierz podnosi się do góry to na pewno nie jest czujnik położenia wału korbowego.
Może wtryski się "zapiekają" i ciśnienie rośnie do max, ale auto nie zapala i wyrzuca błąd ciśnienia - wtrysków wtedy nie musi pokazać. Sprawdź przelewem wtryski to jakoś naświetli trochę obraz sytuacji.
Jak z paliwem będzie OK to może coś z powietrzem (zawór egr, albo czujniki powietrza).
Kangoo dość ładnie się testuje. Raczej inne testery nic więcej nie pokażą. Mój świrował przy tym jak się "skopsał" czujnik górnego wałka rozrządu, ale to też się ładnie testuje kompem.
Pozdrawiam i życzę szczęścia w naprawie.

Re: Kangoo 1,5dCi czasami problem z odpaleniem

PostNapisane: czwartek, 15 stycznia 2015, 18:46
przez kangoo2005
Test przelewowy wtrysków, czas 2:30 min :
1-53ml , 2- 7ml , 3- 12ml , 4 -22ml
Pod koniec testu trochę zaczął silnik inaczej pracować i gdy,go zgasiłem i podpiąłem przelewy to nie chciał zapalić, okazało się że się zapowietrzył - bąble powietrza w przewodzie do pompy.

Re: Kangoo 1,5dCi czasami problem z odpaleniem

PostNapisane: czwartek, 15 stycznia 2015, 21:45
przez max
Miał prawo się zapowietrzyć.
3 w porządku 1 odstaje. Gdzieś czytałem że pomiar do 10ml na 1 min jest w normie. Mi z gorszymi parametrami zapala od strzała

Re: Kangoo 1,5dCi czasami problem z odpaleniem

PostNapisane: piątek, 16 stycznia 2015, 21:40
przez branio
1 na pewno do roboty