Strona 1 z 1

Kangoo 1,5 DCi 2002r bakowy zespół czujników i pompy paliwa.

PostNapisane: sobota, 2 stycznia 2016, 17:21
przez irish
Witam
Kangoo 1,5 DCi, rocznik 2002. Od czasu do czasu wskaźnik poziomu paliwa przestaje działać, strzałka powoli spada do zera. Równie znienacka zaczyna działać poprawnie. Ikona rezerwy paliwa też zapala się i gaśnie bez większego związku z rzeczywistym poziomem paliwa w baku. Domyślam się że przydało by się przyjrzeć zespołowi czujniki/pompa w baku. Zajrzałem latem pod pokrywkę podłogi ale poległem na próbie demontażu zespołu. Podobno trzeba odkręcić pierścień mocujący cały zespół, ale nie zdołałem, przynajmniej nie używając młotka :) Czy ktoś to przerabiał? Trzeba może jakiegoś spec-przyrządu albo znać jakieś chwyty/sztuczki? Może ktoś ma rysunki czy choćby link do filmiku? Wszelka pomoc mile widziana.

Re: Kangoo 1,5 DCi 2002r bakowy zespół czujników i pompy pal

PostNapisane: sobota, 2 stycznia 2016, 17:44
przez Stiopa
Też miałem problem ze zdjęciem tego pierścienia. Dziadek zrobił mi specjalny klucz :D. Obejma nachodzi na pierścień, wkłada się dźwignię i kręci, schodzi ładnie.
Plastiki się obkurczają na siebie, pod wpływem wysokiej temperatury i benzyny/oleju.
Może spróbuj młotkiem dookoła w każdą wypustkę, nie powinno pęknąć jak delikatnie popukasz.

Re: Kangoo 1,5 DCi 2002r bakowy zespół czujników i pompy pal

PostNapisane: sobota, 2 stycznia 2016, 20:30
przez Lucass
Przy aktualnych temperaturach mało prawdopodobne, żeby po traktowaniu młotkiem pierścień nie pozostał szczerbaty.
Na początek popraw styk w kostce na zbiorniku. Pierścień najlepiej odkręcać "kluczem" w kształcie odwróconej litery U. Przy jego wyczarowywaniu trzeba tylko zwrócić uwagę, że jego "rozpiętość" ramion musi być mniejsza niż średnica otworu w podłodze.

Re: Kangoo 1,5 DCi 2002r bakowy zespół czujników i pompy pal

PostNapisane: wtorek, 12 grudnia 2017, 13:01
przez irish
Dałem radę odkręcić młotkiem, choć rzeczywiście trza być delikatnym. Ktoś mówił że łatwo zrobić klucz z rury kanalizacyjnej winylowej. Po wyjęciu całe ustrojstwo wyglądało nieźle. Ale przetarłem szmatką do błysku ścieżkę oporową i nieco dogiąłem ślizgacz. Po zmontowaniu zaczęło działać poprawnie i do tej pory działa.