Bawełniana(sportowa) wkładka filtra powietrza 1.5 dci ?

Pytam, bo nie wiem jak coś zrobić

Bawełniana(sportowa) wkładka filtra powietrza 1.5 dci ?

Postprzez skarb poniedziałek, 16 maja 2005, 19:45

No właśnie - jak w temacie - widzę, po dyskusji n/t "kiedy włącza się turbina", że macie Pany kolegi duże pojęcie o silniczkach.

Dziękuje wszystkim za wzięcie udziału i przybliżeniu takim jak ja ignorantom tego tematu.

Moje następne pytanko/ zajawka do dyskusji - czy ktoś do kangoo - 1.5 dci stosował sportową - bawełnianą wkładkę filtra powietrza ?

A jak nie stosował to dlaczego nie ?

Pytanko moje wynika z tego iż w poprzednim moim bolidzie ESCORT 1.6 zetec 90KM + sekwencyjny LPG porobiłem pewne modyfikacje - między innymi założyłem filtr stożkowy - nastąpiła zdecydowana poprawa osiągów i elastyczności pracy silnika.

Z uwagi na to iż kangurek jest na gwarancji, a poza tym nie chcę go od razu zamęczyć musi jakieś 3 latka wytrzymać), a do tego większość firm tuningowych (godula, chojnacki) -z tego co zrozumiałem nie poleca filtra stożkowego - tylko wkłady bawełniane w miejsce oryginalnego wkładu myślę czysto teoretycznie na razie nad w/w wkładem.

Ogólnie wiadomo iż czym więcej powietrza (przynajmniej w silnikach benzynowych) tym lepsze spalanie i lepiej bzyczek (a raczej hiphopek) hula (skacze-pomyka).

Jako totalny ignorant techniczny w temacie siników diesela pytam szanownych współkanguroraiderów co Wy na ten temat myślicie ?


Pozdro
2008 Kangoo II Privielege 1.5 dci 105 km - wszystkomający z cennika z wyjątkiem dachu szklanego.
2004 Kangoo I Helios 1.5 dci - 102 km
Avatar użytkownika
skarb
Kangooekspert
Kangooekspert
 
Posty: 852
Dołączył(a): wtorek, 12 kwietnia 2005, 23:00
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Postprzez MK wtorek, 17 maja 2005, 06:20

Na "sportowaniu " aut sie nie znam (Rajder powinien się znać) ale zgodnie z Twiom tokiem rozomowania (ogólnie poprawnym) każde obniżenie oporów dolotu powietrza pooprawi warunki napełniania.....no pracy silnika. 8) Należy zawsze pamiętać aby nie obniżyć jakości filtrowania powietrza :arrow: szczególnie w dieslach.

P.S.
Z własnego doświadczenia apeluję wymieniajcie filtry nie jak w instrukcji, lecz co 10.000km, oszczędzicie dużo paliwa, które jest "ciągnięte" przy brudnym filtrze zamiast powietrza.
Pozdrowienia Marcin
CLIO 3 1,6 16v 128KM GORDINI 2012r. - LPG STAG
Kangoo II 1,5dCi 115KM PRIVILEGE+ TomTom Edition 31.XII.2010r. srebrny
Porzuciłem akordeon, a szkoda.
Focenie wciąga!!! Jestem szumofobem i maniakiem ostrości!!!
Nikon D7100 Nikon D50


CHEVROLET SPARK M300 LS 1,2 16v 85KM 2010r. - LPG STAG - BYŁ!!!!
Avatar użytkownika
MK
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 2004
Dołączył(a): poniedziałek, 24 maja 2004, 23:00
Lokalizacja: Cieszyn-Gród Trzech Braci

Postprzez skarb wtorek, 17 maja 2005, 06:50

Popieram w całej rozciągłości.

W escorcie do włożenia stożka skłoniły mnie właśnie ciągłe problemy z filtrem powietrza. Silnik na gazie pracował nierówno, tracił moc. W praktyce dochodziło do tego, że aby mieć przyjemność z jazdy wkładkę filtra należało wymieniać co 7-10 tys a nie co 20 jak nakazywała instrukcja.

Dlatego myślę, że włożenie bawełnianego wkładu może nieco polepszyć pracę silnika. Też jak już wcześniej pisałem nie jestem zwolennikiem stożka do dizla bo można przedobrzyć (słabe filtrowanie) i się silniczek może za wcześnie popsuć.


Pozdro
2008 Kangoo II Privielege 1.5 dci 105 km - wszystkomający z cennika z wyjątkiem dachu szklanego.
2004 Kangoo I Helios 1.5 dci - 102 km
Avatar użytkownika
skarb
Kangooekspert
Kangooekspert
 
Posty: 852
Dołączył(a): wtorek, 12 kwietnia 2005, 23:00
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Postprzez MK wtorek, 17 maja 2005, 07:00

Ja (juz to gdzieś pisałem) robię taki cykl:
-5-6tys (zaczyna więcej palić) :arrow: dmucham filtr kompresorem;
- następne 5-6tys. :arrow: wymieniam filtr.
Pozdrowienia Marcin
CLIO 3 1,6 16v 128KM GORDINI 2012r. - LPG STAG
Kangoo II 1,5dCi 115KM PRIVILEGE+ TomTom Edition 31.XII.2010r. srebrny
Porzuciłem akordeon, a szkoda.
Focenie wciąga!!! Jestem szumofobem i maniakiem ostrości!!!
Nikon D7100 Nikon D50


CHEVROLET SPARK M300 LS 1,2 16v 85KM 2010r. - LPG STAG - BYŁ!!!!
Avatar użytkownika
MK
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 2004
Dołączył(a): poniedziałek, 24 maja 2004, 23:00
Lokalizacja: Cieszyn-Gród Trzech Braci

Postprzez zuwik wtorek, 17 maja 2005, 08:19

Ktoś już gdzieś pisał, więc "zacytuję swoimi słowami" (też wymyśliłem :roll: ): nowoczesne diesle z common-railem, a na dodatek z turbinką są bardzo wrażliwe na punkcie wszelkich pyłów i drobin, a zmiana dolotu nie wnosi za dużo, więc bardziej opłaca się chip-tuning, wtedy nie ryzykujesz zniszczenia podzespołów.
Marcin, to jest jak najbardziej pytanie do Rajdera, nawet z aluzją-żaluzją:
skarb napisał(a):Jako totalny ignorant techniczny w temacie siników diesela pytam szanownych współkanguroraiderów co Wy na ten temat myślicie ?
:lol: 8) :wink:
Obrazek
zuwik
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 2885
Dołączył(a): wtorek, 24 sierpnia 2004, 23:00
Lokalizacja: Bielsko-Biała


Powrót do Pytam

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości