Strona 1 z 1

Krzywo stoi

PostNapisane: wtorek, 25 lipca 2017, 17:59
przez mscichu
Hej wszystkim!

Potrzebuję pomysłu co zrobić. Opiszę sytuację co i jak: Kangoor nie obciążony zbytnio (może 50kg z tyłu jakieś narzędzia) stał tylnym prawym kołem na podwyższeniu (taki 20cm kopiec kreta) przez weekend. W poniedziałek ruszając spuściłem z ręcznego i ruszyłem. Usłyszałem strzał i pomyślałem, że to ręczny się zapiekł czy coś bo się zdarzają takie rzeczy jednak samochód strasznie bujał i na prostym zauważyłem, że krzywo stoi: prawa strona w dole szczególnie tył. Poczytałem i co wymieniłem:
- obie tuleje metalowo-gumowe tylnej belki chociaż nie wyglądały na uszkodzone - nic nie dało.
- amortyzatory gazowe KYB - nic nie dało
- przestawiłem o ząbek jedną półoś skrętną aby bardziej w dół naciągała razem z tuleją - nic nie dało
Po oględzinach okazało się, że sprężyna prawy przód coś nie gra:
- wymieniłem sprężyny przód (obie z prawej strony sprężyna była cała tylko wyskoczyła, przesunęła się) - nic nie dało

Co jeszcze zauważyłem. Jak posadzę przód prawy na lewarku (na metrówkę aby prawa i lewa strona miały taką samą wysokość) to tył stoi idealnie równo. Tył zaś muszę naprawdę wysoko podnosić aby przód się naprostował, a belka wtedy jest strasznie mocno skręcone). Gdzie szukać przyczyny? Czy to może jednak belka ma jakieś wady niewidoczne?

Re: Krzywo stoi

PostNapisane: wtorek, 25 lipca 2017, 20:00
przez Mascot
Drążek skrętny stwierdził, że ma dość. Belka do regeneracji.

Re: Krzywo stoi

PostNapisane: środa, 26 lipca 2017, 13:35
przez mscichu
@Mascot Dziękuję za odpowiedź

Jeszcze chcę się dopytać:
Wszystkie cztery drążki są całe i nie pordzewiałe. Czy one się zużywają jakoś mechanicznie? Jest coś jeszcze do regeneracji tylnej belki oprócz wymiany tulei metalowo-gumowych i drążków? Dodam, że jak stawiam go na koła to drążki też się skręcają.

Re: Krzywo stoi

PostNapisane: czwartek, 27 lipca 2017, 14:25
przez Mascot
Zużywają, starość, obciążenia. Zapiekają się także ich mocowania, na skutek rudej.

W zasadzie nic nie musisz zmieniać, ewentualnie amorki jak masz kiepskie ( zużyte ).
Istnieje też opcja, że pogniły przewody hamulcowe, i podczas demontażu mogą się zerwać.
Generalnie, ceny zregenerowanych belek, pospadały, i wyrobisz się w 1000 zł :)

Re: Krzywo stoi

PostNapisane: piątek, 28 lipca 2017, 18:09
przez mscichu
A więc tak. Zdjąłem koło, odkręciłem amor i zacząłem machać samą belką. Lewa strona sztywna a prawa latała jak głupia. Oglądnąłem jeszcze raz półosie i kupiłem jeszcze jedną tuleję twierdząc, że działa jak sprężyna w mcphersonie i jakaś wadliwa się trafiła. Po wymianie dalej to samo. Oglądałem, doglądałem aż zauważyłem, że krótsze półośki są w takiej gumowej nakładce a pod nakładką pęknięta jedna półośka... Półośki już wyprasowane i czekam na dostawę. Dzięki za podpowiedzi! W sumie już zacząłem się zastanawiać (zanim znalazłem usterkę) czy w jakiś magiczny sposób metal na drążku zrobił się bardziej miękki niż był :D