Strona 1 z 1

Silnik E7J77/80 jaki inny silnik.

PostNapisane: piątek, 18 sierpnia 2017, 17:32
przez mrxx
Witam wszystkich użytkowników.
Kieruję pytanie czy mogę zastąpić uszkodzony silnik o oznaczeniu E7J77/80 w Renault Kangoo 98r - silnikiem E7J711/80 od Renault Clio. Czy napotkam przy tym jakieś problemy z montażem, przełożeniem oprzyrządowania np: kolektora dolotowego. Napisałem to pytanie ponieważ nie jestem mechanikiem a miałem sytuację gdzie mechanik stwierdził jak kupił silnik że wszystko będzie pasować(kupił silnik 1,6 benzynę) i okazało się przy montażu że to nie taka prosta sprawa.
Proszę o pomoc i z góry dziękuję.

Re: Silnik E7J77/80 jaki inny silnik.

PostNapisane: piątek, 6 października 2017, 16:06
przez redondo00
mi padl silnik torbacz 1.4 8v.
kupilem silnik z aluminiowa miska z czujnikiem temp w glowicy to wazne starsze modele mialy w chlodnicy czujnik.
powiedziano mi ze bedzie pasowal napewno jak miska aluminiowa.
kupilem wlozylem bylo cacy .....do czasu
padla mi uszczelka pod glowica sam wszystko robilem i kupilem uszczelke do 1.4 okazalo sie ze nie ma innej a ta kupiona nie pasowala bo kanal olejowy calkowicie nie w tym miejscu takze nie wiem czy nie mam 1.6 8v .

nie jestem pewny ale te silniki 8 zaworowe jak alu to bedzie pasowac e7j a k7j to prawie te same silniki (nie jestem pewny)

tylko inna pojemnosc .....trzeba wiedziec jak paski osprzetu ida .....czujniki w tych samych miejscach.

najlepiej miec na wzor swoj stary hehe :) powodzenia

jak sie da poszukaj silnika od daci logan tanszy i napewno mniej zmeczony no i zeby bez gazu byl...

Re: Silnik E7J77/80 jaki inny silnik.

PostNapisane: sobota, 7 października 2017, 07:40
przez Lucass
E7J i K7J to zupełnie różne silniki. Była na ten temat kiedyś długa dyskusja.
viewtopic.php?f=78&t=255

K7J (1,4 8V) to "bliźniak" K7M (1,6 8V). Różnią się jedynie skokiem tłoka, a co za tym idzie pojemnością.

Jeżeli masz silnik w typie E7J to nie ma możliwości pomyłki z pojemnością bo ten silnik nie miał "bliźniaka".
Gdyby był to podobny do K7J, to już nie jest to takie niemożliwe.
Oznaczenie silnika powinno być na tabliczce umieszczonej nad miską olejową po stronie kolektora wydechowego, czyli z tyłu. Dostęp od spodu.
Jeżeli nie ma, to tylko pomiar skoku tłoka rozwieje wątpliwości.

Re: Silnik E7J77/80 jaki inny silnik.

PostNapisane: poniedziałek, 23 października 2017, 18:30
przez redondo00
dobry watek .

Lucas (nie krzycze nie mam pretensji :):) )powiedz mi dlaczego niby kupilem 1.4 silnik .... pozniej kupilem uszczelke glowicy do 1.4 ze wszystkicj mozliwych katalogow sprawdzanie i calkowicie inny swiat kanaly olejowe i chodnicze co innego . miska alu czujnik temp w glowicy od skrzyni inne czujniki tak samo . moj kangoo traci trakcje z pedalem w podloge na mokrym na 2 biegu .wersja 750 kg byc moze krotsze biegi .

ps gdyby nie elm327 nie wiedzialbym nawet ze moje auto na 4 biegu przy 60km/h ma 3 tys obrotow a jest naprawde cichutko w srodku. 6 punktow dla inzynierow renault za kiepskie wyciszenie ale silnika nie slychac jak to jest :):):) pozdrawiam

Re: Silnik E7J77/80 jaki inny silnik.

PostNapisane: wtorek, 24 października 2017, 09:09
przez Lucass
Dobra, jeszcze raz, jak chłopu na miedzy :wink:
W Kangoo były montowane 2 rodzaje silników 1,4 8V. To były dwa zupełnie różne silniki o różnej konstrukcji i budowie. Jeden miał mokre tuleje cylindrowe "wkładane" do bloku, drugi gładzie cylindrowe obrabiane bezpośrednio w materiale bloku. Każdy z nich miał inną głowicę i inne prowadzenie kanałów wodnych i olejowych. Różniły się też miskami olejowymi i mocowaniem skrzyni biegów. I to tylko niektóre różnice. Ogólnie mówiąc, wspólną miały pojemność i tyle.
To, że kupiłeś uszczelkę do silnika 1,4, nie znaczy, że kupiłeś ją do swojego silnika. To że nie pasowały otwory wskazuje na to, że kupiłeś akurat do tego drugiego.
Nie ma nawet gwarancji, że sprawdzając po VIN-ie dobierzesz odpowiednią uszczelkę, bo poprzedni właściciel, o ile był, mógł silnik wymienić i nigdzie po tym w papierach śladu nie będzie. Te 3000/min na 4 biegu przy 60 km/h to też trochę dziwne się wydaje. Jakby krótsza skrzynia. Ale tu by musiał ktoś z 1,4 się wypowiedzieć. A jeżeli krótsza skrzynia, to znaczy, że na bank coś było grzebane.

Re: Silnik E7J77/80 jaki inny silnik.

PostNapisane: czwartek, 30 listopada 2017, 20:33
przez redondo00
no wlasnie te biegi niby sie normalnie jezdzi i w srodku nie slychac ze ma taka predkosc obrotowa. u mni nie ma obrotomierza moze specjalnie nie zamontowali wersja z ładownoscia 750 KG moze to powod .

Re: Silnik E7J77/80 jaki inny silnik.

PostNapisane: czwartek, 30 listopada 2017, 21:09
przez Lucass
Po Twoim poprzednim poście zwróciłem uwagę u siebie. Na czwórce przy 3000 rpm mam 80 km/h.
Oczywiście silnik inny, ale żeby aż takla różnica?