Z tą wagą dobre

SRP (System Renault Protection) to centrum odpowiedzialne za odpalanie poszczególnych poduszek i napinaczy pasów bezpieczeństwa, które są "zapięte" do klamry (czyli są w fotelu

). Kabelek jest tak jak pisze Brada - od tych napinaczy i ewentualnych poduszek bocznych. jeżeli nie ma kontaktu system wykrywa brak gotowości i zapala się kontrolka poduchy, bo to jest kontrolka SRP, tylko jakby Ci tam narysowali napinacz w życiu byś się nie domyślił co to

Natomiast SRS to Supplemental Restraint System, w którego skład wchodzą części mechaniczne, sterowniki i czujniki, generalnie wszystko co związane z poduszkami. Zasada działania SRS zależy od pomysłowości konstruktora - może dostosowywać napełnienie do prędkości, mieć czujniki np. podczerwieni do sprawdzania czy fotel jest pusty, lub tak jak piszesz - mieć czujnik nacisku ludzkiego zadka

itp. Więcej o SRS można poczytać np. na
TEJ STRONIE