Strona 1 z 2

Lamerskie pytanie

PostNapisane: poniedziałek, 12 lutego 2018, 16:03
przez asterix
img-2750_3.jpg
img-2750_3.jpg (67.38 KiB) Przeglądane 2410 razy
Witam Panowie ,żona grzała się na postoju i szczeliła uszczelka na tej części co na fotce ,nie włączył się wentylator i poszła z tego ostro para jak z czajnika :o (idzie na nią wąż z zbiorniczka na płyn chłodniczy ),chciałbym ją wymienić sam ale jak ta część nazywa się fachowo ?Sory za lamerskie pytanie ale samochody to nie moja branża ,jednak nauczony kontaktami z tak zwanymi fachowcami to co mogę naprawiam sam .Pozdrawiam i proszę o info

Re: Lamerskie pytanie

PostNapisane: wtorek, 13 lutego 2018, 11:08
przez Lucass
Uszczelka termostatu. Jeżeli płyn się zagotował na postoju przy obecnych temperaturach, to najprawdopodobniej termostat też jest do wymiany. I to raczej on, a nie cokolwiek innego był powodem wywalenia uszczelki. Po prostu się nie otworzył i nie puścił płynu na tzw. duży obieg (przez chłodnicę).

Re: Lamerskie pytanie

PostNapisane: środa, 14 lutego 2018, 10:26
przez asterix
Dziękuję Lukass :D ,pomogłeś mi już drugi raz , można na Ciebie liczyć jak na Zawisze .Po wymianie termostatu poinformuję na forum jak Kangórek hipka Pozdrawiam Lukassa oraz czytających temat

Re: Lamerskie pytanie

PostNapisane: czwartek, 15 lutego 2018, 10:21
przez Lucass
:)

Re: Lamerskie pytanie

PostNapisane: piątek, 16 lutego 2018, 15:12
przez asterix
Witam ponownie .Termostat z uszczelką wymieniłem ,jednak leci w dalszym ciągu spod jednej ze śrub :o ,Zauważyłem też w obudowie termostatu pozostałości czarnego silikonu , Panowie co robić ? Wymiana obudowy termostatu ?Można jakoś to zrobić na szybko ? Mam krótki wyjazd , mieszkam po za miastem ...jakoś tymczasowo ?Panowie proszę o sugestie...

Re: Lamerskie pytanie

PostNapisane: piątek, 16 lutego 2018, 16:32
przez Lucass
Jeżeli dociągniecie śruby niczego nie zmienia, a obudowa nie jest pęknięta, to silikon odporny na temp ~100 stopni powinien załatwić sprawę.
Ewentualnie dokładne przeczyszczenie i delikatne przeszlifowanie drobnym papierem ściernym powierzchni styku też może sytuację poprawić.
Jeżeli wyciek nie jest bardzo duży, możesz tak chwilę pojeździć. Kontroluj tylko stan płynu.
A! I pamiętaj żeby odpowietrzyć układ.

Re: Lamerskie pytanie

PostNapisane: piątek, 16 lutego 2018, 17:17
przez Mascot
Tak jak pisze Lucass - możesz jeździć. Z lejącą chlodnicą w 2.0 silniku jeździłem i nic się nie stało. Pilnuj tylko poziom płynu,ale takie zapocenie raczej nie spowoduje ubytku.

Re: Lamerskie pytanie

PostNapisane: sobota, 17 lutego 2018, 12:14
przez asterix
Lukass i Mascot WIELKIE DZIĘKI za pomoc ,dałem czerwony silikon i krótką chwilę było dobrze ,po kolejnym demontażu okazało się ,że na jednym uchu śruby króćca jest mikro pęknięcie oraz króciec ,który robi tu też za obudowę termostatu jest minimalnie zniekształcony ,więc bez wymiany tego pewnie się nie obejdzie , jeszcze raz dziękuję Panowie za pomoc ,po wymianie dam znać jak mi poszło .Pozdrawiam

Re: Lamerskie pytanie

PostNapisane: piątek, 23 lutego 2018, 12:51
przez asterix
Panowie , wymiana obudowy termostatu rozwiązała problem całkowicie .Pozdrawiam i jeszcze raz dziękuję za pomoc. :D :D :D :D :D

Re: Lamerskie pytanie

PostNapisane: środa, 7 marca 2018, 16:34
przez redondo00
odnosnie ciekniecia .

nie mozna tak jezdzic bo nie wiesz kiedy sie mocniej rozszczelni i to ma byc uklad zamkniety , jezeli jest nieszczelnosc to plyn nie pojdzie na chlodnice tylko przez dziury. przerobilem to

odnosnie tej uszczelki to nie pamietam ale termostat wklada sie w srodek tej uszczelki . kupic termostat z odpowiednia temp otwarcia bo sa od 86 do 93 widzialem . troche silikonu i odtluscic niezaszkodzi i bedzie ok :)

Wazne odpowietrzyc uklad !! teoretycznie powinien sam to zrobic , ale instrukcja raczej taka ze wlewamy plyn i wlaczamy silnik i Nadmuch w srodku na max obroty i max temp :)