Strona 1 z 2

Kilka błędów - mają one związek ze sobą ?

PostNapisane: poniedziałek, 26 lutego 2018, 22:41
przez bartas
Od jakiegoś czasu borykam się z zapalająca się co jakiś czas kontrolką "grzania świec" pomarańczową kontrolką.

Po zapaleniu się tej kontrolki auto traci moc - przyśpiesza ale bardzo powoli.

Po podpięciu do kompa wywaliło kilka błędów

Myślicie, że mają one jakikolwiek związek ze sobą ?

Od czego zacząć ,bo jest tego trochę.

Re: Kilka błędów - mają one związek ze sobą ?

PostNapisane: wtorek, 27 lutego 2018, 11:55
przez Lucass
Najprawdopodobniej to błędy z długiego okresu i na pewno nie wszystkie są z sobą powiązane.
U nas (1,6 16V) to nie jest kontrolka grzania świec tylko błędu elektroniki.

Zacznij od poprawy styku na najsłynniejszej w Kangoo kostce - kostce potencjometru pedału gazu. Jest toto nad pedałem sprzęgła, takie seledynowe badziewie, które kopane traci kontakt z rzeczywistością. Najlepiej zamocować ją trytką na sztywno ciut wyżej. Można też kable polutować na stałe. To powinno załatwić błędy nr 3,4,5.
Obok jest kostka fioletowa - czujnika położenia pedału hamulca. Jest to włącznik świateł STOP, ale także idzie z niego sygnał do kompa, by w momencie naciśnięcia na hamulec obniżył obroty silnika. Też wypadałoby poprawić styk. To by załatwiło dwa ostatnie błędy.

Z pozostałymi nie wiem, ale pokasowałbym je, pojeździł i sprawdził za jakiś czas czy wrócą.

Re: Kilka błędów - mają one związek ze sobą ?

PostNapisane: środa, 28 lutego 2018, 00:02
przez bartas
Dwa pierwsze mogą mieć związek ze świecącą się kontrolką Check Engine ? - ponoć błąd związany z katalizatorem (przy gazie często spotykany)

Re: Kilka błędów - mają one związek ze sobą ?

PostNapisane: środa, 28 lutego 2018, 08:43
przez Lucass
Jak najbardziej. Kontrolka Check Engine (tzw "żółta łódź podwodna") zapala się zazwyczaj w razie problemów ze składem spalin. Może migać (miałem tak ostatnio, jak na kilkanaście sekund silnik silnik zgubił zapłon w jednym cylindrze). Chwilę pomigała i zgasła. Podobne objawy dawała padnięta jedna z cewek. W tym silniku to także częsta przypadłość. Przynajmniej przy cewkach Sagema - z jasnymi "kapturkami".
Jeżeli kontrolka zaświeci się ciągłym światłem, to zazwyczaj wymaga skasowania kompem. Może też zgasnąć sama po ~100-150 km, jeżeli przyczyna jej zapalenia ustała.
U mnie zapalenie się tej kontrolki raczej nigdy nie miało to związku z gazem, a mam instalację od prawie 12 lat. I nie jest to instalacja z górnej półki.

Jeżeli kontrolka u Ciebie świeci przez cały czas, to może wskazywać na problem z sondą lub przynajmniej z jej instalacją elektryczną.

Re: Kilka błędów - mają one związek ze sobą ?

PostNapisane: środa, 28 lutego 2018, 22:27
przez bartas
U mnie potencjometr nie jest przy pedale sprzęgła, nie ma tam też żadnej wtyczki. Potencjometr mam osobno pod obudową akumulatora.
Dziś tam się kolega dostał i posprawdzał wszystko. Błędu obecnie brak. Dodatkowo mam uwaloną sondę lambda. Sonda to jakiś standard czy trzeba dobierać po Vinie ?

Re: Kilka błędów - mają one związek ze sobą ?

PostNapisane: czwartek, 1 marca 2018, 08:30
przez Lucass
Dziwne. Potencjometr pedału gazu jak nazwa wskazuje powinien być przy pedale gazu. Czyli jak? Masz jakąś linkę wychodzącą od pedału do tego potencjometru pod akumulatorem?
U mnie wygląda to tak:
1.JPG
1.JPG (35.6 KiB) Przeglądane 3331 razy


Z lewej zielona kostka potencjometru, z prawej czujnik STOP

Re: Kilka błędów - mają one związek ze sobą ?

PostNapisane: piątek, 30 marca 2018, 10:28
przez bartas
Linka od gazu wchodzi do ściany grodziowej i idzie pod aku , gdzie jest potencjometr.

Re: Kilka błędów - mają one związek ze sobą ?

PostNapisane: wtorek, 2 października 2018, 09:01
przez bartas
Odgrzebuje temat - dziwna sprawa z potencjometrem jest u mnie .

Z nr Vin wychodzi, że mam taki potencjometr
Obrazek

tymczasem jest zamontowane coś takiego

Obrazek

i z tego co znalazłem to takie coś było montowane w silnikach diesla :oops:

Chciałem założyć oryginał, tak jak być powinno - ale linka gazu jest inna bo obecnie wchodzi ona w ten potencjometr a oryginalnie inaczej to jest montowane.

Co polecacie zrobić ?

Re: Kilka błędów - mają one związek ze sobą ?

PostNapisane: piątek, 19 października 2018, 12:11
przez Mascot
Załóż to co masz fizycznie w aucie.
Francuzi, zawsze mieli i mają problem z odpowiednim złożeniem auta tj. to, co jest w aucie nie zawsze odpowiada numerowi VIN.
Załóż ten element, który masz obecnie w aucie, szkoda bawić się w przeróbki.

Temat sam wałkowałem nie raz - we francuzie najlepiej zdemontować dany element i na jego podstawie szukać nowego, a rozkodowanie z VINu jest dobre ... ale nie w Renault :D

Re: Kilka błędów - mają one związek ze sobą ?

PostNapisane: piątek, 19 października 2018, 12:19
przez PhoenixDL
Mascot napisał(a):.... rozkodowanie z VINu jest dobre ... ale nie w Renault :D


ŚWIĘTE SŁOWA :)