Strona 1 z 6

Tendencja do nadsterownosci

PostNapisane: sobota, 18 czerwca 2005, 11:46
przez dawido
Witam
Panowie, mam 35000, auto kupione w grudniu 2004, wersja wzmocniona, ogumienie standart.
Jesli jade po luku i wystepuja nierownosci poprzeczne auto ma duze tendencje do nadsterownosci (bylo tak od poczatku). Jest dosc denerwujace, kto wie to uwaza, ostatnio dalem auto siostrze i by miala wypadek. Zachowuje sie tak jakby nie bylo amortyzatorow z tylu.
U Was tez tak jest?

PostNapisane: sobota, 18 czerwca 2005, 13:01
przez Wiz
Powiem tak: w przypadku nierownosci poprzecznych na luku to chyba kazdy samochod jadacy szybko bedzie wykazywal nadsterownosc.
Ja mam tez Torbacza o wyzszej ladownosci i moj na zakrecie predzej wykaze sie podsterownoscia - oczywiscie na rownym asfalcie.

PostNapisane: sobota, 18 czerwca 2005, 15:14
przez dawido
Tak, masz racje. Ale przy tym mam wrazenie jakby z tylu kola podskakiwaly, i to czeste wlaczanie sie ABS przy hamowaniu. (Tylne kola traca przyczepnosc

PostNapisane: sobota, 18 czerwca 2005, 15:51
przez Wiz
Tyl podskakuje :?: Wiesz w sumie to Kangoor :D A tak na powaznie to ja nie zauwazylem w swoim takich objawow - podskoki.
Jesli chodzi o ABS to fakt ze zostal on chyba skonfigurowany ale nie do tego zawieszenia :!: W momencie kiedy jade juz w 3 osoby lub mam cos troszke ciezszego w bagazniu problem zanika. Wniosek jest z tego taki ze poprostu tyl jest za twardy i non stop jest w gornym polozeniu (amortyzator). Podczas hamowania amorek nie jest w stanie zrekompensowac podniesionego tylu i odpowiednio docisnac kol do podloza :?
Jest z tego nastepujace wyjscie wybierz sobie:
- jezdzic wolniej = nieuzywanie ABS'u
- wyjac bezpiecznik z ABS'u - niezalecane
- przyzwyczajic sie
- wozic worek z piaskiem w bagazniku (albo dwa) :lol:

PostNapisane: sobota, 18 czerwca 2005, 16:43
przez dawido
Dzieki za odp.
Myslalem o tym ostatnim rozwiazaniu, ale skoro tak maja wszyscy to sie przyzwyczaje :)

PostNapisane: sobota, 18 czerwca 2005, 20:33
przez sw
Mój w zakrętach pokonywanych bez gazu jest wyjątkowo neutralny, ale odrobina gazu wystarczy, aby był niebezpiecznie podsterowny. Co do nadsterowności, to nie zauważyłem jej nawet przy nierównościach, nie mam także problemów z ABSem. Tył nie podskakuje (wiem co mówię, bo to ważne przy braniu zakrętów na ręcznym). :)

PostNapisane: niedziela, 19 czerwca 2005, 07:30
przez dawido
moze pojade wiec na serwis?

PostNapisane: niedziela, 19 czerwca 2005, 08:32
przez zuwik
A może masz za wysokie ciśnienie w oponach?

PostNapisane: niedziela, 19 czerwca 2005, 08:46
przez dawido
2,6, ZAZWYCZAJ JEZDZE PUSTY. PRZYPOMINAM ZE OD NOWOSCI MIALEM TEN PROBLEM. OPONY FABRYCZNE 165/75 R14 C. CONTINENTALE.

PostNapisane: niedziela, 19 czerwca 2005, 08:51
przez Wiz
Temat cisnienia w oponach byl juz walkowany, ale mam wrazenie ze masz za niskie jak na wersje 735kg