Strona 1 z 1

Kangoo 1.2 16v silnik

PostNapisane: czwartek, 8 kwietnia 2021, 13:02
przez waliza
Witam, mam kangura z 1.2 16v ( to chyba sie nazywa D4f) z konca 2008. Powoli silnik dobiega swoich dni. Plan jest aby slinik wymienic na uzywke. O ile wiem ten silnik dalej jest produkowany w jakichs tam nowych wcieleniach. Zalezy mi na jak najnowszym. Pytanie brzmi z czego/jakiego modelu/rocznika moge wydlubac silnik jak najmlodszy , ale tak, zeby pasowal?

Re: Kangoo 1.2 16v silnik

PostNapisane: środa, 14 kwietnia 2021, 15:06
przez Mascot
Nie wiem, czy aktualne, ale coś odpowiem ...
Najdłużej, wkładali ten motorek do Clio IV 5D i Grandtour. Pytanie tylko, na ile był zmodyfikowany, aby spełniać późniejsze niż 2008 rok, normy spalin.

I tak, 1.2 16V to D4F - był jeszcze D4FT, z dołożoną turbosprężarką i mocą 100 KM.


Z drugiej strony, co ci padło ?
U siebie remontowałem 1.5 dCi w sierpniu 2020 roku. Proponowali mi używane motorki po 700 - 1000 zł, ale poszedłem w remont ( łącznie 5500 zł ). Fakt, koszt był niewiele mniejszy niż wartość auta. Używany motor wykluczyłem bo ... miałby już swoje lata, nie znaną historię ( co z tego, że mogłem odpalić go na placu i przejechać się kilka metrów ? ), pewnie przy montażu wyszłyby jakieś dodatkowe kwiatki. Rozrząd, oleje, filtry - wiadomo - to i tak należy zmienić. Ok, 1.5 dCi to trochę inna, bardziej ryzykowna historia niż D4F.

A ! Poszukaj silnika z Thalii lub Dacii - to samochody które często kupowały starsze osoby, i może znajdzie się sztuka po kasacji, z symbolicznym przebiegiem 100 - 130 000 km ? Pytanie, czy będzie pasować ;)

Re: Kangoo 1.2 16v silnik

PostNapisane: piątek, 16 kwietnia 2021, 20:52
przez waliza
Turbina odpada. Te nowsze pewnie maja EGR. Padla uszczelka pod glowica ale silnik ma juz dobre 300 tys km. Jestem w UK wiec nie warto sie bawic w remont, za to 3-5 letni silnik z jakims 20 tys przebiegiem kupie za 400f. Na moim silniku stoi -D4F 730. wiekszosc renowek i innych dacii ma d4f 740. Pytanie czym one sie roznia?