Strona 1 z 1

Małe ciśnienie przy wyższych obrotach

PostNapisane: niedziela, 21 listopada 2021, 23:56
przez Markad
Witam.

Pacjent Renault Kangoo 1.5 DCI 60kW 2003r

Od jakiego czasu zaczął się zapalać CHECK + STOP + ŚWIECE przy wyższych obrotach.
Z czasem coraz częściej, później pojawiły się problemy przy odpalaniu (nie ważne czy zimny czy ciepły silnik).

Jak już odpalił po dłuuugim kręceniu ( lub na placka), to chodził równo, wręcz idealnie, żadnego dławienia czy klekotania.

Podpiąłem CLIPA i faktycznie, był problem ze zbyt niskim ciśnieniem przy odpalaniu, oraz na wyższych obrotach.

Wyjąłem filtr paliwa i wylałem z niego wszystko - nie znalazłem opiłków.

Sprawdzone wtryski na przelewy - nie leją.
Czujnik ciśnienia na pompie sprawny.
Czujnik na pająku sprawny.
Czujnik położenia wałka rozrządu sprawny.

Ciśnienie przy starcie książkowe 280.
Niestety, podczas jazdy na wyższych obrotach znów CHECK + STOP + ŚWIECE... Ciśnienie zamiast 1300 jest 600-700

Jakieś propozycje, co mogę sprawdzić poza pompą ?

Z góry dziękuje za pomoc.

Re: Małe ciśnienie przy wyższych obrotach

PostNapisane: wtorek, 23 listopada 2021, 07:51
przez RSullivan92
Czy sprawdzałeś może pasek rozrządu? Może w tym leży problem?

Mam również problemy z moim DCI 1.5 , utratą mocy, drganiami silnika, czarno-białym dymem. To nie jest zawór egr, który zdjąłem i wyczyściłem, zanim zabrałem go do garażu. Założyłem wykrywacz usterek i miałem normalne ciśnienie w szynie. To musi być powszechny problem z tym silnikiem DCI. Wymiana filtra paliwa również nie pomogła

Re: Małe ciśnienie przy wyższych obrotach

PostNapisane: wtorek, 23 listopada 2021, 09:03
przez Markad
Dzisiaj przyjechała druga pompa wysokiego ciśnienia...
Zrobię podmianę i wszystko będzie jasne...

Re: Małe ciśnienie przy wyższych obrotach

PostNapisane: wtorek, 23 listopada 2021, 17:52
przez Markad
Problem rozwiązany... Wymiana pompy pomogła...

Re: Małe ciśnienie przy wyższych obrotach

PostNapisane: czwartek, 25 listopada 2021, 08:54
przez WilliamHarris1984
No to super! Też podejrzewałem pompę, ale nie na 100%. Dzisiejsze silniki są już na tyle złożone, że nie zawsze wiadomo co może być problemem. To i tak lepiej niż te najnowsze, w których dopiero nie wiadomo w co rękę włożyć! :D