Strona 1 z 1

AMORKI

PostNapisane: czwartek, 23 czerwca 2005, 08:50
przez Vtec
Nie wiem gdzie ale słyszałem ze nasze bolidy maja oryginalnie olejowe - i tutaj moje pytanko czy gazowe nie daly by troche komfortu :idea:
A jesli to jakie?????
Moze by mozna jakos wpłynąc na lepsze tłumoienie???? :?: :?:

PostNapisane: czwartek, 23 czerwca 2005, 10:03
przez MK
Poszukaj na forum :!:
ONE chyba proponował takie :!:

PostNapisane: czwartek, 23 czerwca 2005, 12:46
przez zuwik
Hydrauliczne dają komfort. Gazowe (ze wzgl. na szybsze rozprężanie gazów - pneumatyka jest tego dobrym przykładem :wink: ) szybciej odbijają = lepiej dociskają koła do jezdni = JAZDAAAA :!: :D Odczuwalnie - są twardsze.

PostNapisane: czwartek, 23 czerwca 2005, 16:22
przez _ONE_
Jazda na gazowych różni się zdecydowanie od olejowych... na nasze dziurawe drogi polecane są olejowe, które są bardziej komfortowe. Gazowe są zdecydowanie sztywniejsze i są raczej dla tych co lubią czuć kontakt z jezdnią... no chyba, że wjedzie się w wielką kałużę :cry: :cry: :cry: :cry:

PostNapisane: piątek, 24 czerwca 2005, 12:26
przez Vtec
no dzieki ziomale!!!!!!!
Czyli wynik jest jasny - zostaja STANDARDY.]
A teraz z innej paki- założyłem sobie szersze butki: 185/60 14" Barum Bravuris ( ktoś na forum je zachwalał ) i ostatnio na mokrej trasie zauważłem ze auto zrywa przyczepność nawet na 3-ce ( 1.5 dCi ) i generalnie troche pływa i boje się ze te Bravurisy sa do d...
Mam tez autko w domu na Contikach i nie zuważyłem takich jaj!!!! :?

PostNapisane: piątek, 24 czerwca 2005, 15:20
przez zuwik
O ile się nie mylę to fiXXXer kiedyś mówił o barumach. że trzymają się suuuper.. na suchym. A on ma 1.4 75KM :wink:

PostNapisane: piątek, 24 czerwca 2005, 15:56
przez AdiK
Raczej miał :(

PostNapisane: piątek, 24 czerwca 2005, 16:22
przez Wiz
Vtec napisał(a):....A teraz z innej paki- założyłem sobie szersze butki: 185/60 14" Barum Bravuris ( ktoś na forum je zachwalał ) i ostatnio na mokrej trasie zauważłem ze auto zrywa przyczepność nawet na 3-ce ( 1.5 dCi ) i generalnie troche pływa i boje się ze te Bravurisy sa do d...
Mam tez autko w domu na Contikach i nie zuważyłem takich jaj!!!! :?


Ja do tej pory tez mialem fabryczne Conti i niestety u mnie tez tracil przyczepnosc na mokrym i to do 2 wlacznie. Generowalo to sporo problemow ze startowaniem na swiatlach i z wyskokiem z podporzadkowanych. Teraz mam KLEBER DYNAXER DR rozmiar 195/50 15 i dopiero teraz wiem co to znaczy komfortowa i bezproblemowa jazda na mokrym. Tak w zasadzie to nie ma zadnej roznicy czy jade na mokrym czy suchym, efekt jest ten sam - zero poslizgu. Zreszta teraz to mam nawet problem wymeczyc z niego "piska" na czystym niezasmieconym piaskiem asfalcie - ale to akurat jest bardzo DUZYM pozytywem :twisted:

Pozwole sobie dolozyc jeszcze jedna opinie: poprawila sie skutecznosc hamulcow. Nie wiem tylko czy jest to spowodowane szersza guma i lepsza przyczepnoscia, czy lepszym wentylowaniem tarcz i klockow dzieki aluskom.

PostNapisane: piątek, 24 czerwca 2005, 19:14
przez zuwik
Wentylowanie tarcz będzie miało znaczenie przy częstym hamowaniu, szersza guma przy sile hamowania. Czyli zapewne oba :wink: Oj też bym chciał takie "gumki" do Kangoorka, czułbym się "bezpieczniej" 8) :roll: :lol: