Strona 1 z 2

Przegrzewa się

PostNapisane: piątek, 29 lipca 2005, 08:58
przez lugoshi
Mam następujący problem z Kangurem 1.4 2000r. Przez kilka lat użytkowania wskaźnik temperatury tkwił po rozgrzaniu silnika w tym samym położeniu ok. środka skali. Systematycznie ubywało płynu chłodniczego ( dolewki raz na poł roku po litrze).
Niestety ten stan uległ zmianie. Podczas dłuższej jazdy wskaźnik temperatury przekracza wcześniejszy stan in plus. Jak daję gaz temp na wskaźniku rośnie, puszczam kangura na luzie z górki momentalnie spada. Poziom płynu chłodniczego w zbiorniku wyrównawczym przekroczył maksimum :!: . Wentylator włącza się rzadko. Silnik kangura pozostawiony na biegu jałowym na kilka minut nagrzewa się aż do osiągnięcia 3 duzej kreski od górnego końca skali i dopiero wtedy włącza się wentylator. Po odkreceniu korka zbiornika płynu chłodniczego unosił się przez minutę dymek, po czym zjawisko się zakończylo :D.
Żadnych wycieków nie zauważyłem. Bąbelków w zbiorniku płynu chłodniczego nie zauważyłem. Mechanik stwierdził że teraz nic nie wywnioskuje trzeba czekać aż kangur się bardziej rozłoży (SADYSTA :evil: ). Ma ktoś pomysł ? doświadczenia ? Może podobny przypadek ?

pozdrawiam

lugoshi

PostNapisane: piątek, 29 lipca 2005, 09:07
przez kavka
Albo uszczelka pod głowicą , albo termostat , albo cos z chłodnicą .

przegrzewa się

PostNapisane: piątek, 29 lipca 2005, 09:23
przez lugoshi
Robić coś ( koszty ), czy czekać na zaostrzenie ?

pozdrawiam

lugoshi
1.4

PostNapisane: piątek, 29 lipca 2005, 09:46
przez kavka
Ja bym pojechał do dobrego (czyt. zaufanego) mechanika , ostatecznie do ASO ale to nie jest dobry wybór .

PostNapisane: piątek, 29 lipca 2005, 11:44
przez czerja
z tego co zrozumiałem to już mu przeszło?więc raczej nie uszczelka pod głowicą choć wcześniejsze ubytki na to wskazują a piszesz ze nie ma zadnych wycieków!a oleju ci nie przybywa?może tam leci?

PostNapisane: piątek, 29 lipca 2005, 12:07
przez branio
Stale obserwować i pilnować :!:
Czy na zimnym silniku też nie ma baniek :?:

PostNapisane: piątek, 29 lipca 2005, 15:48
przez AdiK
sprawdz korek przejedź się bez niego

przegrzewa się

PostNapisane: piątek, 29 lipca 2005, 21:35
przez lugoshi
Bąbelki na zimno i bez korka. Sprawdzę i jutro napiszę.


pozdrawiam

lugoshi
1.4

przegrzewa się

PostNapisane: sobota, 30 lipca 2005, 20:11
przez lugoshi
Sprawdziłem dziś i oto obserwacje:

1. Bąbelki nie występują przy zimnym silniku.
2. Po pozbyciu się korka i półgodzinnej jeździe silnik przegrzewa się tak jak się przegrzewał tylko o zgrozo :!: poziom płynu chłodniczego w zbiorniku wyrównawczym osiągnął prawie poziom wlewu.
Po założeniu korka i ostudzeniu silnika wrócił na stan ponad max.

Wentylator włączył się tylko raz ( a dziś pierońskie upały ).

Ktoś coś wie ????

PostNapisane: niedziela, 31 lipca 2005, 11:09
przez czerja
to coś z wentylatorem skoro tak mało się włącza,jakis czujnik temperatury? 8O