Strona 1 z 2
1,9 Dti - 10l/100km -POMOCY

Napisane:
poniedziałek, 23 stycznia 2006, 00:41
przez bigdespo
Witam! Jestem tu nowy. Mam kangoo 1.9dti 2000r od miesiaca i bylem szczeliwy do pierwszego tankowania. Chcialem milo sie rozczarowac i zatankowalem autko do pelna. Jednak dotankowujac ropki (bp ultimate) po przejechaniu 100km prawie dostalem zawalu- dystrybutor wzkazykal prawie 9,5 l. Malo tego powtorzylem ten manewr kilka razy i wyniki sa coraz "lepsze" tym razem 9,7 i w gore. Auto ma przejechane 120tys i nie mam zarzutów co do kultury pracy silnika. PROSZE O PILNA POMOC PONIEWAZ NIEDLUGO WYBIERAM SIE TYM AUTEM DO ANGLII A CHCIALBYM PRZYWIZC CHOC ODROBINKE ZAROBIONYCH PIENIEDZY DO KRAJU DZIEKU

Napisane:
poniedziałek, 23 stycznia 2006, 09:09
przez zuwik
Może to zabrzmi śmiesznie, ale miałes wcześniej diesla?
Wymień filtry wszelkie


Napisane:
poniedziałek, 23 stycznia 2006, 09:23
przez branio
Witaj
Jeśli jeździsz na krótkich odcinkach,to takie spalanie może być normą
Wymień filtry wszelkie
Dobra rada.
Z zbiornik szczelny


Napisane:
poniedziałek, 23 stycznia 2006, 09:25
przez kavka
... i nie tankuj na BP i to jeszcze Ulitimate . To jeden wielki pic na wode . Mi Kangoor też dużo spalał na ich ropie . Polecam Statoil i Shell . Teraz mam zalaną z Shella i dziś dCi odpalił przy -23 stopniach . Fakt że za 2 razem ale odpalił


Napisane:
poniedziałek, 23 stycznia 2006, 10:16
przez slawas3
Filtry,filtry i jeszcze raz filtry

To podstawa,ale tak naprawdę może być sto innych powodów:kiepskie poliwko,krótkie trasy,walnięty termostat,"ciężka noga",długie "grzanie" silnika itp(a może wszystko razem

)
Pozdrawiam

Napisane:
poniedziałek, 23 stycznia 2006, 10:31
przez Rafal
Pozatym sprawdź inna metodę pomiaru, taki pomiar: przejechć 100km jest obarczony sporem błędem...
Zatankuj do pełna, wyzeruj licznik, przejedź min 300-400km, zatankuj do pełna, to co wlałęś podziel przez kilometry przejechane od ostatniego tankowania i masz wynik... ja zawsz tankuje do full i zeruje licznik...

Napisane:
poniedziałek, 23 stycznia 2006, 10:32
przez daro1000
Mam podobne odczucia jesli chodzi o BP Ultimate. Nie robilem dokladnych testow wiec to moze troche wrozenie z fusow, ale mi 1,5dci palil ok. litr wiecej BP Ultimate niz Shella VPower. Teraz jezdze wlasnie na Shell VPower i dzisiaj przy -24 tez odpalil (za drugim) po kilku obrotach silnika.
Spalanie tez bardzo zalezy od predkosci jaka jezdzisz. Gdzies widzialem wyniki (doswiadczalne) dla 1,5 dci. Bylo, ze 4,7L/100km to pali on przy ok. 90km/h i rosnie mniej wiecej o litr przy zroscie predkosci o 20km/h.
Tak wiec jak jezdzisz 150km/h to spali Ci ok. 8L/100km. Dolicz tez troche na rozpalke. Przy takich mrozach przy odpalaniu pali jak smok.
Zrob test na dluzszej trasie (tak z 200km) i jedz najwyzej 100km/h. Jak nie przekroczysz 6L/100km w takie mrozy to bedzie raczej ok.

Napisane:
poniedziałek, 23 stycznia 2006, 18:02
przez AdiK
Nie mieszajcie do tego BP obydwa moje dieselki jeżdżą na ON z BP i nie ma żadnych problemów związanych z paliwem.

Napisane:
poniedziałek, 23 stycznia 2006, 21:52
przez kavka
Nie mieszajcie do tego BP obydwa moje dieselki jeżdżą na ON z BP i nie ma żadnych problemów związanych z paliwem.
Może zależy jak się kangooś przyzwyczai


Napisane:
wtorek, 24 stycznia 2006, 14:53
przez bigdespo
DZIEKI za wszelkie porady. Kangoo juz po wymianie filtrów. Mam nadzieje ze wyniki testow nie beda juz tak wykrecone. PS mam jeszcze pytanko jakie styl jazdy preferujecie zeby wasze dti palily jak najmniej??? Slyszalem o kilku szkolach : - nie przekraczac 2000 obr i powoli sie rozpedzac; - inni twierdza ze smialo do 3500 mozna krecic a i tak bedzie ekonomicznie. ps2 co sugerujecie wymienic z czesci ekspoloatacyjnych po przebieegu 120 tys Z GORY DZIEKI ZA ODPOWIEDZ