Strona 1 z 14

Przeszczep silniczka

PostNapisane: piątek, 10 lutego 2006, 17:15
przez PanKot
Koledzy :!:
Mam problem ze swoim silnikiem - wymaga kapitalnego remontu.
Znalazłem coś takiego:
http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=85949401
Co sądzicie, da się przeszczepić do mojego Kangoorka :?:
Ciekawe, czy będzie pasował?
Dostałbym parę koników więcej.

PostNapisane: piątek, 10 lutego 2006, 17:33
przez Bullitt
Komputer i wiązka w cenie :?: A jaki to dokladnie typ silnika. Tak czy inaczej pasowac bedzie, tylko nakłady finansowe moga byc wieksze.

PostNapisane: piątek, 10 lutego 2006, 19:12
przez branio
Trzeba jechać i sprawdzić,bo może nie mieć,patrz komentarze :)
I najważniejsze,co napisał Bullitt,czy z komputerem?

PostNapisane: piątek, 10 lutego 2006, 23:29
przez PanKot
branio napisał(a):Trzeba jechać i sprawdzić,bo może nie mieć,patrz komentarze :)
I najważniejsze,co napisał Bullitt,czy z komputerem?

Faktycznie - sporo negatywów.
Spytałem o komputer i wiązkę - czekam na odpowiedź

PostNapisane: sobota, 11 lutego 2006, 10:05
przez ziggy
Witam

Ja jestem wlasnie blisko konca swapowania K4M w miejsce po E7J, co prawda w megance ale moze Was to zainteresuje jesli tak to zbiore to do kupy i wrzuce Wam wszystkie problemy po kolei.

--
Pozdrawiam Ziggy

PostNapisane: sobota, 11 lutego 2006, 17:56
przez darecki
Podobno silniki w clio/thalia mają inny kolektor, tylko nie pamiętam czy ssący , czy wydechowy...

PostNapisane: niedziela, 12 lutego 2006, 00:33
przez PanKot
ziggy napisał(a):Witam

Ja jestem wlasnie blisko konca swapowania K4M w miejsce po E7J, co prawda w megance ale moze Was to zainteresuje jesli tak to zbiore to do kupy i wrzuce Wam wszystkie problemy po kolei.


O, tak. Bardzo proszę, napisz jakie problemy występują przy tego typu zabiegach.
Jakie są problemy z mechaniką i jakie z elektroniką?

PostNapisane: niedziela, 12 lutego 2006, 12:05
przez Bullitt
darecki napisał(a):Podobno silniki w clio/thalia mają inny kolektor, tylko nie pamiętam czy ssący , czy wydechowy...


Z tego co sie dowiedziałem, to wydechowy, ale podobno zmieści sie do Torbacza. Zreszta kolektor to nie problem. Podobno E7J były w roznych podtypach (oznaczenie po kropce) i ciekawe czy mechanicznie (przeniesienie napedu i mocowania) sa identyczne.

PostNapisane: niedziela, 12 lutego 2006, 12:11
przez Bullitt
PanKot napisał(a):
ziggy napisał(a):Witam

Ja jestem wlasnie blisko konca swapowania K4M w miejsce po E7J, co prawda w megance ale moze Was to zainteresuje jesli tak to zbiore to do kupy i wrzuce Wam wszystkie problemy po kolei.


O, tak. Bardzo proszę, napisz jakie problemy występują przy tego typu zabiegach.
Jakie są problemy z mechaniką i jakie z elektroniką?


Zbyszku spokojnie, elektronike pokonamy bez problemu. Potrzebny tylko komp i kawałek wiązki. Co do mechaniki to na razie za mało danych.

PostNapisane: niedziela, 12 lutego 2006, 21:20
przez ziggy
Witam ponownie

Na razie troche malo czasu pozniej wrzuce wszystko dokladnie razem z fotkami.Narazie tak z grubsza.

Wiec.
Meganka 97' 1.4 E7J (monowtrysk)
Zmiana na K4M

Kupic trzeba prawie wszystko, Ja kupilem:

silnik
osprzet
wiazka silnika
komputer
gorna lape od rozrzadu (bo jest poczebna o tym zaraz)
skrzynia (jest i nie jest konieczna dluzsza historia)

problemy:

-Mocowanie silnika
W przypadku meganki starej (przed liftingiem) silnik jest inaczej mocowany tzn E7J lezy na 3ech lapach na sankach a K4M wisi z jednej strony na podluznicy (przy skrzyni) a drugiej na nadkolu przy rozrzadzie. Natomiast tylne (dolne) mocowanie sluzy tylko do stabilizacji
Ja postanowilem wykozystac stary sposob mocowania poniewaz nie moglem znalezdz nigdzie na szrocie nowej meganki zeby wyciac kawalek nadkola. Wiec dorobilem sobie nowa lape ktora spoczywa obecnie na sankach. Pozostale dwa mocowania do sanek pasuja.

- Kolektor wydechowy

W nowej megance sa inne sanki i mocowanie silnika, wtedy wydech miesci sie miedzy sankami a podloga. Ja postanowilem przerobic oryginalny kolektor od K4M wywalilem z niego katalizator i wypuscilem go w dol. Docelowo bedzie nowy od podstaw z nierdzewki.

- Komputer

po 99 roku wszystkie Renowki standardowo maja immobilizer. Czytnik przy stacyjce wysylakod do kompa (ktory oczywiscie musi sie zgadzac) niestety nie dosc ze kody by sie nie zgadzaly to jeszcze u mnie wogle nie ma immobilizera w aucie. Przerobka kosztowala 3 stowy u kolesia od komputerow.

- elektryka

Na pierwszys rzut oka koski w polaczeniu wiski silnika z buda wygladala tak samo. Niestety tylko wygladala ...
Obecnie z tym walcze, walka nie rowna bo nie mam schematow. Dzis mialem pierwszy wiekszy sukces, silnik odpalil :)

- Przewody paliwowe i podcisnieniowe

inne przewody i inne zlacza, tu nie ma wiekszych problemow troszke trzeba pokombinowac.

- chlodzenie/ogrzewanie

T tez nie ma wiekszych problemow troche poskracac troche poprzedluzac i git

- Predkosciomierz

w starym ukladzie w skrzyni siedzial impulsator w tej ktora mam teraz nie ma takowego poniewaz predkosc byla przetwarzana z ABSu. Jeszcze nie wiem jak to rozwiaze...

Jak bedzie wiecej czasu podrzuce fotki.

Jesli macie jakies pytania sluze pomoca.

--
Pozdrawiam Ziggy