Strona 1 z 2

Szarpie na wolnych obrotach

PostNapisane: piątek, 17 lutego 2006, 07:33
przez pioter59
Witam.
Mam Kangoo 1,2 z roku 1999 - ostatnio coś sfiksował - zgasł synowi "z szarpnięciem", wjeżdżał na wzniesienie na zbyt małych obrotach - teraz szarpie na wolnych obrotach - silnik pracuje tak jakby 2 cylindry tylko pracowały - świece czyściutkie.
Przebieg bryczki 145 tys.km - rozrząd wymieniany był po 100 tys. - samochód "zagazowany" - nierównomierność pracy na wolnych obrotach jest gorsza przy gazie - na benzynie troszkę lepiej, ale też szarpie silnikiem.Może ktoś wie, jak się do tego zabrać??
Pozdrawiam
Piotr

PostNapisane: piątek, 17 lutego 2006, 08:22
przez branio
Jeśli 16V- cewki.
Jeśli 8V- silnik krokowy.

Szarpie na wolnych obrotach

PostNapisane: piątek, 17 lutego 2006, 08:26
przez pioter59
Dzięki za podpowiedź - silnik 8V
Czy jest jakiś"prosty" sposób na sprawdzenie silnika krokowego?
Ktoś ma może "niedrogo" do sprzedania?
Pozdrawiam
Pioter

Szarpie na wolnych obrotach

PostNapisane: piątek, 17 lutego 2006, 08:33
przez pioter59
A- jeszcze jedno - jeśli to byłby silnik krokowy, to dlaczego "szarpie" bardziej na gazie??
Moze jednak sprawa cewki - ale z drugiej strony - świece czyściutkie
POzdrowionka

PostNapisane: piątek, 17 lutego 2006, 09:57
przez branio
Pomierz opór :idea:
Pytanie czy masz przykręcany czy wprasowany?
to dlaczego "szarpie" bardziej na gazie??

Na gazie przepuszcza mieszankę,na benzynie ,tylko powietrze. :idea:
Moze jednak sprawa cewki

Czy jest iskra na każdym cylindrze,szczególnie na pierwszym??

Szarpie na wolnych obrotach

PostNapisane: piątek, 17 lutego 2006, 14:19
przez pioter59
Dzięki za podpowiedzi, ale nie wiem gdzie mam mierzyć ten opór, nie miałem kłopotów do tej pory, więc nie mam żadnej literatury
Iskrę sprawdzę zaraz w domu, ale świece były czyściutkie - chyba bez iskry byłaby zabrudzona?
Bojęsięsprawdzać iskry "starymi" metodami "fiata 125p", żeby czego nie skopcić - podjadę na dizgnostykę
Jeszcze się odezwę - na razie dzięki
P.

PostNapisane: piątek, 17 lutego 2006, 14:31
przez PanKot
branio napisał(a):Jeśli 16V- cewki.
Jeśli 8V- silnik krokowy.


A nie sądzisz, że mógł przeskoczyć pasek o jeden ząbek?
Wszak nastąpiło to w momencie dużego przeciążenia na silniku.
Może był słabo dociśnięty napinaczami?
.

PostNapisane: piątek, 17 lutego 2006, 18:47
przez branio
PanKot napisał(a):
branio napisał(a):Jeśli 16V- cewki.
Jeśli 8V- silnik krokowy.


A nie sądzisz, że mógł przeskoczyć pasek o jeden ząbek?


Nie sądzę,Rada Adwokacka nie dpouściła :lol:
To też należy wziąść pod uwagę.

PostNapisane: sobota, 18 lutego 2006, 11:09
przez ziggy
Witam

Ja z podobnym problemem walcze w 1.4 od jakichs 2 miesiecy. Dodatkowo w tym przypadku zaraz po odpaleniu nie trzymal wolnych obrotow po ruszeniu gazem. Jak na razie podmienilem juz :

-map sensor
-IAC (silnik krokowy)
-TPS (czujnik polozenia przepustnicy
-czujniki temperatury
-lambda
-przewody nowe
-swiece nowe nowe


nic nie pomoglo

ostatni ruch to zrobiona glowica na cacy (wydechy byly nadpalone ssace wyklepane), wydechy nowe ssace szlif.


Jezdzi lepiej, ale na benzynie dalej szarpie, na gazie lepiej, na benzynie dalej kicha. Problem z obrotami zaraz po opaleni znikl.

Ogulnie sprawe biorac to jest sracz. Prace dalej w toku, jak beda jakies postepy dam Wam znac.

--
Pozdrawiam Ziggy

szarpie nadal

PostNapisane: sobota, 18 lutego 2006, 14:53
przez pioter59
No - to mnie pocieszyleś

[color=cyan]ostatni ruch to zrobiona glowica na cacy (wydechy byly nadpalone ssace wyklepane), wydechy nowe ssace szlif. [/color]

Dzisiaj właśnie mechanik powiedział, że podejrzewa zawór - ale ciśnienie zmierzy dopiero w poniedziałek - hmmm - jak u doktora - trzeba czekać

Acha - miał alarm - " błąd w obwodzie sondy lambda" - ale po skasowaniu nic sięnie zmieniło


A pasek - brałem pod uwagęna samym początku i ... nadal podejrzewam, ale sprawdzimy przy ogólnej wizycie

POzdrawiam i dzięki