Witam,
Mam pytanie do osób, które zrobiły w/w autkiem co najmniej 100kkm. Jaka jest wytrzymałość podstawowych elementów:
- rozrusznik,
- alternator,
- pompa wody,
- wtryski,
- pompa paliwa,
- wałek rozrządu,
- uszczelka pod głowicą,
- skrzynia biegów?
Co ile najlepiej wymieniać (znam zalecenia z instrukcji):
- filtr paliwa,
- filtr powietrza,
- pasek rozrządu,
- pasek akcesoriów?
Zdaję sobie sprawę, że zależy to istotnie od sposobu eksploatacji (miasto, trasa, załadowany, pusty itd.), ale chciałbym chociaż orientacyjnie się dowiedzieć kiedy można spodziewać się wydatków (auto od nowości).
Dla większości samochodów (także fiatów) pierwsze 100kkm jest prawie zawsze bezproblemowe. Czy tak też jest w przypadku kangoo 1.5 dci 80KM?
Jeżdzę na paliwie Shell V-Power Diesel, głównie po mieście i rocznie robię ok 15-20kkm.
Jak dotąd zrobiłem prawie 9kkm i jak na razie spokój (nie licząc słynnej już złączki od napinaczy pasów pod fotelem, którą trzeba zlutować).
Jestem mile zaskoczony jego odpornością na trudne warunki. W marcu dwa razy wpadłem w dziurę, raz taką, że w innych samochodach mogłyby odpalić poduchy. Dostałem kawałkiem lodu z dachu innego samochodu tuż nad szybą. Zabiłem przednią szybą wróbla. I jak na razie kangus nie ucierpiał na zdrowiu.
Drugie miłe zaskoczenie to, że fabryczny aku poradził sobie przy -30 stopniach.
Pozdrawiam
Darek