Strona 1 z 2

turbina działa/nie działa

PostNapisane: piątek, 14 lipca 2006, 18:32
przez sw
Dziś ciekawy przypadek. Miałem już coś podobnego pół roku temu w zimie, ale samo przeszło.
Otóż w pewnym momencie przestaję słyszeć gwizd turbiny i auto robi się mułowate. Potem są przebłyski - raz działa raz nie (to jest denerwujące i niebezpieczne, szczególnie przy właczaniu się do ruchu). Ale gdy wyłączę silnik i od razu zapalę problem znika. Potem znowu pojawia się po jakimś czasie jazdy.
Dodam, że moja kontrolka EGR już zgasła (po wyłączeniu akumulatora). Nie mam żadnych informacji na desce, że coś jest nie tak.

Objaw jest podobny do tego, gdy zaświecała się żółta kontrolka elektroniki. Tyle, że teraz kontrolka się nie zaświeca, bo przyspieszacz został wymieniony w serwisie.

PostNapisane: sobota, 15 lipca 2006, 10:30
przez Bullitt
Wyglada, ze EGR wiesza sie w pozycji otwartej.

PostNapisane: sobota, 15 lipca 2006, 19:10
przez sw
No chyba tym razem faktycznie, bo jeśli zmieniam biegi z międzygazem problem natychmiast ustaje. Chyba zaspawam ten EGR i wywale sterowanie. Co za uciążliwe urządzenie.

PostNapisane: niedziela, 16 lipca 2006, 19:53
przez Gość
a jak tam czujnik ci¶nienia do³adowania?

PostNapisane: niedziela, 16 lipca 2006, 19:54
przez Gość
a tak w ogóle wnioskuj±c z Twojej opowie¶ci Twój kangoor nie widzia³ sie nigdy z Clipem?

PostNapisane: poniedziałek, 17 lipca 2006, 05:06
przez sw
czujnik? a gdzie to jest? No i co to ten Clip. :)

PostNapisane: poniedziałek, 17 lipca 2006, 07:55
przez Bullitt
MAP sensor jest przykrecony do obudowy filtra powietrza. A CLIP to taka walizka, co prawde Ci powie :wink: A ja nadal w Twoim przypadku obstawiam zawieszony EGR.

PostNapisane: poniedziałek, 17 lipca 2006, 08:01
przez Bullitt
sw napisał(a):No chyba tym razem faktycznie, bo jeśli zmieniam biegi z międzygazem problem natychmiast ustaje. Chyba zaspawam ten EGR i wywale sterowanie. Co za uciążliwe urządzenie.


W awaryjnej sytuacji zdejmij z niego wtyczke.

Obrazek

PostNapisane: poniedziałek, 17 lipca 2006, 08:43
przez sw
Ok, dzieki. Faktycznie jakby co do odłączę tą wtyczkę. Już wolałem jak był zamknięty. :)

PostNapisane: poniedziałek, 17 lipca 2006, 11:59
przez Maciejos
Ja miałem podobny przypadek jakieś pół roku temu EGR zwyczajnie się zawieszał. wizyta w serwisie nic nie pomogła ( wyczyścili ale stwierdzili że EGR do wymiany ok1000zł!!!) 2 dni po serwisie Kangoor znów cieszył się dobrym przyspieszeniem - Sam się naprawi!!!!!ł i działa po dziś dzień - odpukać w niemalowaną kangurową torbę....:):):)