Kto ma Kangura 1.2 16V z LPG?

Pytam, bo nie wiem jak coś zrobić

Kto ma Kangura 1.2 16V z LPG?

Postprzez benski poniedziałek, 28 sierpnia 2006, 11:49

Witam,

Szukam kogoś, kto jeździ Kangurkiem z silnikiem 1.2 16V i ma instalację gazową sekwencyjną. Ja mam z nią problemy i chcę podpytać o to i owo.
==========================
= benski =
= helios 1.5dCi 85KM 2009 =
==========================
Avatar użytkownika
benski
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 267
Dołączył(a): czwartek, 16 października 2003, 23:00
Lokalizacja: Zduńska Wola

Postprzez benski środa, 8 listopada 2006, 22:11

No dobra :? . Chyba tylko ja go mam.
Skoro juz podjąłem ten temat, to niech to będzie mój taki osobisty dziennik żywota zagazowanego Torbacza. Postaram się opisywać na bieżąco moje spostrzeżenia dotyczace gazy w tym modelu Kangurka.
Zacznę zatem od poczatku.
Ten motor, tj 1.2 16V z 2003 roku jest bardzo wrażliwy na niedociągnięcia w montażu i ustawieniach instalacji LPG. Każde niedociągnięcia objawia się zapalaniem kontrolki Check Engine. Najlepiej zatem aby:
1. Była to instalacja IV generacji, czyli z sekwencyjnym wtryskiem
2. Montaż i ustawienia powinni robić dobrz :!: fachowcy. I chyba bez hamowni trudno będzie ustawić prawidłowo mapę wtrysku.

U mnie po zabiegach wygląda to tak:
Obrazek
... prawie. Bo okazała się, że ten pierwszy po lewej str. przewód nie może być wpięty do jednego z kolektorów tylko do głównego przewodu i aktualnie jest podpięty w pobliżu czujnika podcisnienia.
Obrazek
Obrazek

Dziś mam przejechane 4000 km.
Spalanie do 8l/100km (benzyna było ok 7,5)
Osiągi te same (przynajmniej nie zauważyłem różnicy)
Inna nieco technika ruszania. Tzn. lubi ciut wyższe obroty i nie jest tak toleranycjny na słabe przcisnięci pedału gazu. Po prostu lubi zgasnąć gdy obroty przy ruszaniu są zbyt małe, poniżej 1000. Ale to tylko takie porównanie do tego jak elastyczny jest motor na benzynie i jak na gazie. Po przyzwyczajeniu nie robi to zupełnie różnicy.
Przełączanie na gaz w trakcie jazdy nie stanowi problemu. Potrafi jednak szarpnąć gdy przełączenie następuje akurat w chwili np. wyprzedzania, czyli gdy podawana jest duża ilość paliwa. Podczas spokojnej jazdy, nawet z dużą prędkością przełączenie jest w zasadzie niezauważalne.

I to chyba narazie tyle sprawozdania z użytkowania LPG w Renault Kangoo 1.2 16V Expression 2003 rok.

Cd opowieści za natępny 1000 km.......
==========================
= benski =
= helios 1.5dCi 85KM 2009 =
==========================
Avatar użytkownika
benski
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 267
Dołączył(a): czwartek, 16 października 2003, 23:00
Lokalizacja: Zduńska Wola

Postprzez darecki czwartek, 9 listopada 2006, 17:54

W tym silniku musisz uważać na luzy zaworowe-lubią się wypalać. Kontroluj często , nawet co 10kkm i powinny być ustawione większe niż na benzynie- wynika to ze specyficznej konstrukcji głowicy. A jaki masz przebieg kangura?
było:kangoo 1.4 lpg 2001
jest:kangoo 1.5 dci 2011
darecki
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 474
Dołączył(a): poniedziałek, 28 marca 2005, 23:00
Lokalizacja: Warszawa-Ursynów

Postprzez Maciek_P czwartek, 9 listopada 2006, 18:44

To co moge dopowiedziec w temacie to wszyscy mechanicy z ktorymi rozmawialem (zarowno z ASO jak i z innych warsztatow) zdecydowanie odradzaja jakikolwiek gaz do tego silnika. W PIKURze tez wielokrotnie o tym dyskutowalismy. Kolega z wawy posiadajacy Clio z tym silnikiem, po wielomiesiecznej walce z regulacjami gazu, wymianami wtryskiwaczy itp. zdecydowal sie na calkowity demontaz LPG z samochodu. Od tej chwili ponownie jest szczesliwym kierowca ;-)
PIKUR 3Miasto http://www.klubrenault.pl/3M
R5 & Clio & R4 "pick-up project"
<b>Kangoo Kaleido 16v</b>
Avatar użytkownika
Maciek_P
Kangoojunior
Kangoojunior
 
Posty: 36
Dołączył(a): poniedziałek, 17 maja 2004, 23:00
Lokalizacja: Gdynia

Postprzez Gość środa, 15 listopada 2006, 21:49

Witam,

W³a¶nie przejecha³em 5000 km na gazie (50 000 km w sumie).
Jak do tej pory jestem zadowolony. Choæ tak jak pisa³em ju¿ wcze¶niej, teraz motor lubi trochê wy¿sze obroty podczas np. ruszania. ok 1000 - 1500 rpm. Ale poza tym jest OK. Spalanie 7,8-8//100km, czyli 0,5 litra wiêcej. Osi±gi te same. Przyjemno¶æ tankowania - zdecydowanie lepsza.

Szkoda tylko, ¿e by³ zamach na gaz :( . Mam na my¶li ceny. Ale i tak jest dobrze.
Gość
 

Postprzez benski środa, 15 listopada 2006, 21:50

:oops: :oops: :oops: tan post wyżej to mój :oops:
Zapomniałem się zalogować. Sorki.
==========================
= benski =
= helios 1.5dCi 85KM 2009 =
==========================
Avatar użytkownika
benski
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 267
Dołączył(a): czwartek, 16 października 2003, 23:00
Lokalizacja: Zduńska Wola

Postprzez lam3r czwartek, 16 listopada 2006, 08:40

Anonymous napisał(a): Ale poza tym jest OK. Spalanie 7,8-8//100km, czyli 0,5 litra więcej.


Jak robisz te pomiary i czy wiecej jeździsz w mieście, czy na trasie?
Ja zawsze wyjeżdżam max paliwa, tankuję pod korek i resetuje licznik. W ten sposób jestem w stanie obliczyć ile spaliłem "od tankowannia do tankowania" - dokładniej niż komutery w samochodach:-D Z wyliczeń wychidzi mi, że na 47 litrach jestem w stanie nawinąć na licznik jakieś max 600 km, a to daje 7.8l/100km (a to tylko przy dobrych wiatrach - zazwyczaj wychodzi mi 8.2l/100km). Wygląda na to, że umiesz ujechać około 60/110 km więcej. Jak to robisz? Dodam, że 90% to jazda po Wrocławiu więc może to kwestia stania w korkach 40% mojej jazdy. [przedwczoraj 200 metrów jechałem 25 minut;-)]
W każdym razie dzisiaj jadę zatankować, podam jakie spalanie mi wyszło, od ostatniego razu.
[update]
Wlałem pod korek, zmieściło się 48,75l, a licznik wskazywał 612,1km. średnina wychodzi 7,96l/100km. Tym razem 100% w mieście.
[/update]
Ostatnio edytowano piątek, 17 listopada 2006, 08:08 przez lam3r, łącznie edytowano 2 razy
Bye
--
lam3r - iphone 12 mini user last used Kangoo Privilege 1.5 DCi 105KM av ~6,6 L/100km -> now using Hyundai Kona Premium 1.6 177KM 7DCT 4WD av ~9,8 L/100km
"This is the French-est car on sale. It should come with chickens and garlic bulbs as standard equipment."
nie tankuję na PutOil
http://www.vigowroclaw.pl
Avatar użytkownika
lam3r
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 2487
Dołączył(a): piątek, 2 września 2005, 23:00
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez Lucass czwartek, 16 listopada 2006, 18:46

A ja ostatnio zrobiłem rachunek sumienia:
6488 km
561,3 l gazu
22,3 l etyliny
60/40 - miasto/trasa
zużycie 8,65l gazu + 0,34 l etyliny/100km

Tankuję prawie wyłącznie na shellu (2x statoil, 2xBP)
Pozdrawiam, Lucass
Obrazek
Zapraszam na http://www.wedrowki.com
Avatar użytkownika
Lucass
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
 
Posty: 10332
Dołączył(a): środa, 28 czerwca 2006, 23:00
Lokalizacja: Kraków, zasadniczo...

Postprzez benski poniedziałek, 27 listopada 2006, 13:45

Kolejy 1000 km a to oznacza, że na gazie przejechałem 5000 km i ajk do tej pory wszystko gra. :D Tylko te ceny gazu. U nas, w Zduńskiej Woli od 2,19zł.
Sppalanie jak w twarz 8l/100km, tzn. wlewam do pełna zbiornik gazu, wchodzi zwykle ok. 32 litrów (choć pojemność jest 44 litry), resetuję licznik i tak jeżdżę 400 km. Tankuje na tej samej stacji.
Trasy mieszane, ale dzięki Bogu u nas korków nie ma tak wielkich jak w dużych miastach i stoi się krócej :)
Benzynki też trochę idzie, bo musi się motor rozgrzać to tych 40 st C.
Tylko to szarpnięcie podczas przełączania mnie irytuje. Występuje tylko wtedy gdy np ruszam lub rozpędzam autko, zwłaszcza rano gdy jest zimny motor i musi sie rozgrzać. Ale gdy jazda jest spokojna, to przełączania nie czuć zupełnie. To chyba kwestia przyzwyczajenia i nauczenia się jazdy.
To tyle. Będę dalej, co 1000 km ionformował jak się sprawuje gaz w Kangoo 1.2 16V.
A czy może ktoś wie czy należy po 10000 km wyregulować zawory?
==========================
= benski =
= helios 1.5dCi 85KM 2009 =
==========================
Avatar użytkownika
benski
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 267
Dołączył(a): czwartek, 16 października 2003, 23:00
Lokalizacja: Zduńska Wola

Postprzez darecki poniedziałek, 27 listopada 2006, 14:13

benski napisał(a):A czy może ktoś wie czy należy po 10000 km wyregulować zawory?

Chyba nie czytasz poprzednich postów :wink: Nie tylko ja pisałem że w tym silniku trzeba SZCZEGÓLNĄ uwage zwracać właśnie na zawory. Kontroluj co 10kkm i ustaw większe luzy niż na benzynie-lepiej żeby klepały niż mają się wypalić :D
było:kangoo 1.4 lpg 2001
jest:kangoo 1.5 dci 2011
darecki
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 474
Dołączył(a): poniedziałek, 28 marca 2005, 23:00
Lokalizacja: Warszawa-Ursynów

Następna strona

Powrót do Pytam

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

cron