Strona 1 z 2

Przeglad przy prawie 70000 km

PostNapisane: piątek, 8 grudnia 2006, 08:42
przez Dziros
Witam. Jestem nowym prawie szczescliwym posiadaczem kangoo 2003 1.5 dci (80km). Przejechane ma prawie 70 000 km. Prawie szczescliwym, bo zaczela mi szyba przednia pekac. Znalazlem juz serwis w warszawie i koszt nowej szyby i wymiany wyjdzie mi 340zl. Mam nadzieje ze nie jest zle. Mam pytania. Mam samochod od pol roku, i chcialbym powymieniac stare czesci. Nie jestem znawca tych tematow, wiec czy ktos moglby mi podpowiedziec co trzeba wymienic? Z tego co sie orientuje musze wymienic filtr powietrza, paliwa, olej w silniku, (w skrzyni biegow tez?). no i wlasnie nie wiem co jeszcze. Czy pasek rozrzadu, olej w skrzyni biegow, plyn hamulcowy tez? i ewentualnie cos jeszcze?

Aha i jeszcze jedno

PostNapisane: piątek, 8 grudnia 2006, 08:45
przez Dziros
Czasami zapala mi sie podczas jazdy lampa service a oprocz tego czasami lampka stop i wykrzyknik i w tym samym momencie lampka od pasow bezpieczenstwa. Juz zdazylem tu wyczytac, ze jest to chyba problem z luzna linka gdzies?. Zgadzaloby sie?

PostNapisane: piątek, 8 grudnia 2006, 12:39
przez Lucass
Olej w skrzyni teoretycznie nie wymaga wymiany, tak samo wspomagania, płyn hamulcowy wystarczy uzupełnić, choć jeśli jest bardzo stary to wymiana na pewno nie zaszkodzi, bo wchłania wilgoć z powietrza i zmienia swoje właściwości. No ale przy roczniku 2003 to chyba nie jest konieczne :wink:
Filtry: oleju (przy wymianie), paliwa, powietrza, przeciwpyłkowy wentylatora
Pasek rozrządu zalecają wymieniać co 120 tys ale wszyscy mówią, że to za długo. Jeżeli chcesz mieć spokój wymień. Skontroluj pasek wieloklinowy akcesoriów tzn alternatora i in.
Co do włączającej się kontrolki sprawdź kostki kabli od napinaczy pasów. Są pod przednimi fotelami.
Co do szyby - częsta przypadłość niestety.

PostNapisane: piątek, 8 grudnia 2006, 16:24
przez Kauczuk
Ja bym proponował zmienić płyn hamulcowy po zimie. Tak jak Lucass napisał płyn hamulcowy jest higroskopijny i temperatura wrzenia płynu spada. Przy awaryjnym hamowaniu mógłbyś mieć nie miłą niespodziankę.
Co do rozrządu to maksymalnie przy 90 tyś. zmień. Dłuższa zwłoka to większe ryzyko kosztownej naprawy.

Pozdrawiam

Dzieki za sugestie

PostNapisane: piątek, 8 grudnia 2006, 17:43
przez Dziros
i czas dzialac. Co jak co, moze niektorzy pomysla ze jestem wariat, ale jak to mowie do mojej dziewczyny zakochalem sie moim kangoo. Jest to moj pierwszy samochod, ale bardzo mi sie podoba.:). Pozdrawiam i szerokiej drogi.

PostNapisane: piątek, 8 grudnia 2006, 21:03
przez Kauczuk
Nie jesteś wariatem. Ja też kocham swoje Kangoo i myśle że każdy z klubowiczów kocha swojego Kangurka :D
Pozdrowionka

PostNapisane: sobota, 9 grudnia 2006, 14:59
przez Lucass
Kto nie kocha niech się zgłosi... :twisted:




No, czekam... :twisted: :twisted: :twisted:

PostNapisane: sobota, 9 grudnia 2006, 15:33
przez keszamot
[quote="Lucass"]Kto nie kocha niech się zgłosi... :twisted:

Wiesz Lucass chyba sie taki nie znajdzie :roll: Bo jak nie kochac takiego "malca" o wielkim sercu.
Widze ze do klubu znow trafil sie koles jak to juz ujeliscie pozytywnie zakrecony.
Pozdrawiam cie Dziros i milego kangoorzenia[/b]

PostNapisane: sobota, 9 grudnia 2006, 15:37
przez keszamot
A jeszcze jedno jak sie zdecydujesz na wymiane paska rozrzadu to wymien przy okazji pasek wiekoklinowy akcesoriow bo mniej wiecej ma taka samo zywotnosc co rozrzad a lubi czasem peknaci niezle zamieszac w silniczku. A zacznij od filtra paliwa bo rozne zeczy ludzie tankuja i kto wie co tam w nim spi :wink:

PostNapisane: sobota, 9 grudnia 2006, 17:54
przez Kauczuk
I przy wymianie rozrządu zmień sobie pompe wody. Ja nie zmieniłem przy rozrządzie i miesiąc temu się bawiłem z pompą...
Pozdrawiam