Strona 1 z 3

Zegary + ramki.

PostNapisane: wtorek, 12 grudnia 2006, 11:49
przez Vtec
mam ochote sobie upiekszyc zegary - na allegro zprzedaja takie ładne alu ramki - czy to prawda ze nasze zegary sa nierozbieralne??????

Czyli wychodzi na to ze nie można także założyc innego tła???? :idea:
Szukałem na forum, ale wszystkie tematy dotycza całkowitej wymiany zegarów od innego renault lub na takie z obrotkiem????

PostNapisane: wtorek, 12 grudnia 2006, 12:23
przez _ONE_
Nowe zegary w jedynce (opis w torbie) można rozebrać prawie do gołego, tarcze można wymienić, zmienić podświetlenie... potrzeba odrobinę umiejętności, trochę więcej cierpliwości i kilku pomysłów :D

PostNapisane: wtorek, 12 grudnia 2006, 14:21
przez shoti
http://img163.imageshack.us/my.php?imag ... 778bm9.jpg

od tego momentu zdjęcie szybki to już pestka...a do tego momentu dzielą cie 2 śruby koło lusterek i zdecydowany ruch śrubokrętem w okolicach środka kokpitu

PostNapisane: wtorek, 12 grudnia 2006, 14:24
przez _ONE_
Pisałem o trochę starszych zegarach, ale z tego co widziałem, to do tych na zdjęciu też oferowano tarcze.... czyi da się rozebrać.

PostNapisane: wtorek, 12 grudnia 2006, 16:20
przez Vtec
shoti - wielkie dzieki!!! :D - czyli szybke tez mozna zdjąć....w takim razie zamawiam,dzieki. 8)

PostNapisane: wtorek, 12 grudnia 2006, 16:30
przez shoti
czy da sie rozebrać tarcze to nie wiem (nie mam pojęcia co zrobić ze wskazówkami) ale jak da sie je jakoś bezboleśnie zdjąć to chyba można nową tarcze na starą nakleić tyle luzu tam jest. Fotka pochodzi z mojego ostatniego ściągania kokpitu jakieś 3 dni temu...ale przyznam sie ,że nie przyszło mi do głowy ,zeby przy okazji pogrzebać przy zegarach i szybki też nie ruszałem. Ale poza zatrzaskami z otworkiem na plastik nie widziałem żadnych ekstra zabezpieczeń. Wg mnie ta szybka trzymała by sie równie dobrze przyciśnięta tym kołnierzem-osłoną słoneczną (część górnego panelu kokpitu) W starym kangoo powinno być łatwiej to zdjąć. Dawno temu miałem RN1,2 i tam to był oddzielny element przykręcony paroma śrubami.

PostNapisane: wtorek, 12 grudnia 2006, 16:58
przez Lucass
Same zegary są nierozbieralne niestety. To znaczy, że tarcz nie wymienisz. Przerabiałem to. Zdejmowanie kokpitu TUTAJ
Potem trzeba odkręcić dwie śrubki u podstawy zegarów podnieść je lekko - obracają się na osiach (takie uszy-rogi po bokach). Potem odpiąć dwie kosteczki. Mają dźwignie, które są jednocześnie blokadami i pomagają w wypięciu. No i zegary mamy wolne. Szyba o ile pamiętam schodzi sama natomiast czarna ramka wokół zegarów trzyma się na zatrzaskach, chyba też jest przykręcona (ale głowy za to nie dam) i bez problemów daje się ściągnąć. I tu niestety kończą się nasze możliwości. Czarna osłona z tyłu zegarów co prawda da się zdjąć po odkręceniu całej masy śrubek ale po jej zdjęciu ukazują się mechanizmy wskaźników paliwa i temperatury, prędkościomierza i obrotka. Ich rozebranie w celu zdjęcia wskazówek wiąże się nierozerwalnie ze zniszczeniem. Są sklejone :evil:
Z wielkim trudem udało mi się rozebrać wskaźnik paliwa tzn zdjąć z niego pokrywę i tyle. Z drżacym sercem i rękami usiłowałem złożyć to do kupy. Na szczęście się udało ale dla zapaleńców uwaga. Ostrożnie z wypadającą przekładnią zębatą! Zwłaszcza oś! Ma chyba 4mm długości i jak ją wetnie to koniec!
Zwróćcie uwagę, że na allegro są tarcze do wszystkich niemal aut w tym Kangoo I ale już nie II.
PS też mam zamiar coś zrobić z zegarami bo genaralnie nie lubię pomarańczowego i ten czarny też taki smutny ale narazie sza! :wink:
PS2 Vtec zapraszam do tematu Krakowskie spotkania na drodze

PostNapisane: wtorek, 12 grudnia 2006, 18:03
przez _ONE_
Jak mi ktoś pokaże z bliska takie zegary to powiem jak je rozebrać...
nie takie rzeczy się rozbierało :lol:

PostNapisane: wtorek, 12 grudnia 2006, 18:15
przez branio
Tak,ale niektóre tylko raz... :)

PostNapisane: wtorek, 12 grudnia 2006, 18:35
przez Lucass
branio ma rację!
Rozebrać to się da, ale gorzej może być ze złożeniem. Mechanizmy zegarków są złożone na kleju. I nie chodzi tu tylko o obudowy ale i wnętrze. A i przy rozbieraniu obudowy niestety trzeba użyć pewnej siły. To z kolei łatwo może prowadzić do uszkodzenia cewek i elektomagnesu. A do tego wszystkiego osie są zamocowane w kółkach przekładni również na kleju. Za wyjątkiem tej jednej, która wypada. Z jednej strony osi przyklejona jest wskazówka, z drugiej delikatne plastikowe kółko zębate, do którego nie ma "manualnego" dostępu bo jest pod elektromagnesem. Elektromagnesu nie wyjmiesz bo musiałbyś przerwać przewody. Zapomniałem dodać, że kółka przekładni są plastikowe, osie metalowe. A cały mechanizm jest wlutowany w płytkę drukowaną ale od jej niezadrukowanej strony. Drukowana strona przykryta jest czymś w rodzaju pokrywy z tarczami zegarów. Tej pokrywy nie zdejmiesz bo wskazówki. Jak wyciągniesz wskazówkę razem z ośką to szlag trafi przekładnię bo się w środku rozsypie. A poza tym przyklejona jest tak, że prędzej ją złamiesz niż wyjmiesz. Myślałem o tym, żeby zmienić te pomarańczowe LEDy na niebieskie ale odpuściłem. Zastosuję inną technologię 8)
Ale jak bardzo chcesz to próbuj. IMHO jedyna droga to usiłować wyciągnąć wskazówki. Powodzenia! Jak coś daj znać jak poszło :)



Aha, w razie gdyby co to zegary kupisz na allegro za 150-300 zł :wink: :lol: