Strona 1 z 2

jak zidentyfikować kabelki w zegarach?

PostNapisane: środa, 3 stycznia 2007, 13:37
przez benski
Witam,

Sprawa dotyczy oświetlenia i kontrolek deski rozdzielczej.

Jak dojść do tego, który kabelek jest od czego?
Ponieważ mam zgazyfikowanego Kangurka, to pomyślałem sobie, że przecież można ożywić kontrolkę pracy silnika na gazie. Bo taka jest, w prawym, dolnym rogu. Pod jakim napięciem pracują świecące kontrolki diodowe? pewnie ok. 1,2-1,5V. Czy tak?

Czy ktoś bawił się tym pękiem kabli dochodzącym do deski? Jak zidentyfikować połączenia do poszczególnych kontrolek? Sam schemat elektryczny to trochę mało (przynajmniej dla mnie).

Pozdrawiam w Nowym Roku.

PostNapisane: środa, 3 stycznia 2007, 13:59
przez Lucass
No właśnie! Z ust mi to pytanie wyjąłeś. No może z pod klawiatury.
Mam ten sam problem. Tzn może nie jest to problem ale temat do przemyśleń. Napięcie na wejściu diod oscyluje w granicach 2,2-2,8V i rzeczywiście miło byłoby mieś sygnalizację na desce a nie pod nią. Trzeba tylko znaleźć odpowiednie piny w kostce (którejś). I tu zaczynają się schody. Przydałby się schemat bo bez tego to szukanie po omacku a w torbie niestety jest do wersji starszej, która ma podświetlanie żarówkami. Nie wiem też czy napięcie wejściowe na zegary to standardowe 12V, które później opornikami jest zmniejszane do potrzebnej wartości, czy wchodzi już właściwe z ECU.
Może ktoś z kolegów ma schemacik do 2003 :arrow:
Jak nie to będzie trzeba bawić się miernikiem.
W każdym razie jak coś ustalę to dam znać :)

PostNapisane: środa, 3 stycznia 2007, 14:09
przez Bullitt
Miałem 3 czy 4 schematy i zaden nie podpasował do mojej deski... Tam gdzie sprawdzałem na sterowaniu było 12V

PostNapisane: środa, 3 stycznia 2007, 14:13
przez Lucass
No bo właściwie to najlepszy byłby nie tyle schemat co rozpiska pinów - ten do tego, ten do tamtego.
Ale spoko!
DAMY RADĘ! :wink: :lol:
Bawię się właśnie z zegarami więc 2 godziny zabawy w tę czy w tamtą... :lol:

PostNapisane: środa, 3 stycznia 2007, 14:18
przez Bullitt
Rozpiski pinów sie nie zgadzały. Ale co to za przeszkoda :wink:

PostNapisane: piątek, 5 stycznia 2007, 15:13
przez Lucass
No i bez schematu ciężkawo niestety :cry:
Sprawdzałem napięcia na pinach i są baaaaardzo rózniaste. Trudno wyczuć jakie powinno być na kontrolkach i czy na wszystkich jednakowe. A szkoda byłoby coś spalić próbując po omacku. W dodatku ikonkę "GAZ" podświetlają dwie diody, podejrzewam różnych kolorów, z czego jedna to pewnie tryb normalny, a druga zapala się przy rezerwie.
No nic, temat będzie dalej gryziony :twisted:

PostNapisane: niedziela, 7 stycznia 2007, 09:05
przez sw
Gdzieś w torbie widzialem rozpiske pinów, ale nie sprawdzalem czy jest prawidłowa (potrzebowałem do wykrycia przewodu czujnika drogi).

PostNapisane: niedziela, 7 stycznia 2007, 13:38
przez Lucass
Jest do Kangoo I :(

PostNapisane: niedziela, 7 stycznia 2007, 15:29
przez sw
Sprawdź dobrze, widzialem rozpiske z komputerem pokladowym, a to jest chyba dopiero w II.

PostNapisane: niedziela, 7 stycznia 2007, 17:02
przez Lucass
:oops: zgadza się :D