Strona 1 z 3

Problemy z zasilaniem --> wiekszy alternator ??

PostNapisane: niedziela, 11 marca 2007, 15:40
przez fiXXXer
Witam po dlugiej przerwie.

Jako ze mam juz dosc siadania napiecia w instalacji, rozladowywania akmulatora itd. spowodowane poborem z wzmaczniacza CA chce podzialac dosc radykalnie i wrzucic wiekszy alternator.

Bylem pewny iz w serii 1.4 (1999) bedzie jakis maly alternatorek, ktory jest powodem wszystkich klopotow. Wywnioskowalem tak po seryjnym 28Ah akmulatorze jaki byl w aucie (obecnie woze 55Ah), tak wiec bylem pewny ze jest max 35 amperowy alternator.

Szukalem na allegro i z tego co znalazlem wychodzi ze do kangoo 1.4 sa standartowe 75A Valeo!! I sie pogubilem.. Ma ktos moze jakies dane dotyczace montowanych do 1.4 alternatorow i czy wymianial ktos na wiekszy z jakiegos innego modelu by pasowalo.

Uprzedzam ze wina nie jest cienki kabel - wymienilem przy zmianie wzmaka z 10mm^2 na 35mm^2 i dalej sa spaki napiecia przy mocnym basie..

Nawet przy mocniejszym przyduszeniu hamulca na postoju czy otwieraniu szyb to swiatla mijania wyraznie slabna..

PostNapisane: niedziela, 11 marca 2007, 16:23
przez Lucass
Może to Cię poratuje.
Obrazek
To co prawda o megance ale silniki w miarę kompatybilne :wink:

PostNapisane: niedziela, 11 marca 2007, 17:44
przez _ONE_
ARAIR w 1.4 jest 75A... Valeo A11VI87

PostNapisane: niedziela, 11 marca 2007, 19:12
przez Bogdan
.. tak na ile mnie głowa puszcza to wydaje mi się ze problem nie jest w mocy alternatora , jest on wystarczajacy by naładowac nawet ten 55Ah akumulator i zapewnic energię dla dopalacza przy załozeniu że akumulator ma ta podaną sprawność i regulator napięcia działa poprawnie , a ilość przejechanych kilometrów pozwala na naładowanie akumulatora . Tak bedzie jezeli przejedziesz 15 minut a przez 30 będziesz czerpał energie na postoju i jeszcze z akumulatora który z 55Ah ma juz np.20Ah ja bym podłaczył voltomierz do akumulatora załaczył silnik i powoli obciażenie i obserwował co wzkazuje woltomierz , jezeli wskazania bedą pomiedzy 13 a 14V tzn. ze masz bilans dodatni i akumulator jest ładowany , na końcu załacz dopalacz i zobacz ile wskazuje woltomierz , oczywiscie przy wiekszych obrotach silnika
powodzenia - Bogdan

PostNapisane: niedziela, 11 marca 2007, 20:21
przez fiXXXer
Dziekuje za porady..

A przygasanie światel przy otwieraniu szyb / wciskaniu hamulca na biegu jałowym ?

Normalne obiawy ??

PostNapisane: niedziela, 11 marca 2007, 20:29
przez zuwik
A popatrz na szczotki, może się przetarły?

PostNapisane: niedziela, 11 marca 2007, 21:29
przez Lucass
Teoretycznie może to być kwestia akumulatora. Pęknięta cela np, ale to wyjdzie przy pomiarze napięcia. No i istotne jaki "staż" ma akumulator.

PostNapisane: poniedziałek, 12 marca 2007, 16:27
przez kavka
A przygasanie światel przy otwieraniu szyb / wciskaniu hamulca na biegu jałowym ?

Też tak miałem w Roverze ... Akum był nówka a jednak na postoju jak łupnęło basem to przygasały mijanki , to samo z szybami .. też przygasało jak się je podnosiło . Poprostu chwilowy pobór jest na tyle duży że są spadki napięcia ... Ludka w swojej Thali ma taki akum że jak puścił suba to musiał szybko auto zapalać bo lampki przygasały masakrycznie :lol: :wink:

PostNapisane: poniedziałek, 12 marca 2007, 17:23
przez Masaccio
Trzeba kondensator do CA zamontować :lol:

PostNapisane: poniedziałek, 12 marca 2007, 18:15
przez Bullitt
A masę sprawdziłeś?