Strona 1 z 2

bagnet oleju

PostNapisane: piątek, 16 marca 2007, 12:52
przez siajeczka
od pewnego czasu za¶wieca mi siê czasami kontrolka ci¶nienia oleju jak silnik jest na luzie dodam gazu i ga¶nie olej ¶wie¿o wymieniony. ponad to z³ama³ mi siê bagnet od oleju i nigdzie nie mogê dostac mo¿e kto¶ mi co¶ doradzi mo¿e jaki¶ planik to sam zrobiê bagnet mam kangoo 1.4

PostNapisane: sobota, 17 marca 2007, 08:55
przez Lucass
Za rzadki olej :?:
Albo czujnik ciśnienia walnięty.
Nie wiem jak w 1,4 ale u mnie dostęp do bagnetu jest tylko od spodu samochodu i to raczej na kanale więc gdyby mi się złamał to po prostu zaślepiłbym otwór.

Re: bagnet oleju

PostNapisane: sobota, 17 marca 2007, 10:08
przez woojtas
siajeczka napisał(a):od pewnego czasu zaświeca mi się czasami kontrolka ciśnienia oleju jak silnik jest na luzie dodam gazu i gaśnie olej świeżo wymieniony. ponad to złamał mi się bagnet od oleju i nigdzie nie mogę dostac może ktoś mi coś doradzi może jakiś planik to sam zrobię bagnet mam kangoo 1.4

Przypuszczam ze u ciebie jest problem z czujnikiem cisnienia oleju.
Nie stawial bym na zuzyty czy uszkodzony silnik.
Jesli chodzi o bagnet to sprobuj w autoryzowanym serwisie.
Cos takiego powinni miec.

PostNapisane: sobota, 17 marca 2007, 20:30
przez radzik
albo co ciekawe przy wymianie oleju został dobrany zły filtr i mocowanie filtra dochodzi do końca i blokuje przepływ oleju. Spotkałem się juz z taka sytuacją

PostNapisane: niedziela, 18 marca 2007, 09:24
przez siwy261976
w maluchu miałem podobny problem, ale tam zawieszała sie sprężyna która sterowała (stawiałą opór lub nie) tłoczonemu olejowi, małe obroty to spężynka cisneła mocno i kołnież sie dociskał i ciśnienie było odpowiednie na wysokich obrotach sprężyan czasem się zawieszała i nie wracała na wolnych przekrój "przewodu"sie zwiekszył ciśnienie spadało a dodanie gazu załatwaiło sprawę no chyba że sprężynak sie nie chciała odwiesic :)
może i tu jest jakiś regulator ciśnienia (nie tylko czujnik) w jakiś sposób ciśnienie musi byc regulowane bo przecież na wykokich obrotach będzie nadmiernie rosnąc (ale gdzie takie ustrojswo by miało sie w tym silniczku znajdowac to nie mam pojecia - przykor mi
2 opcja - szlag trafił tuleje na czopach wału itd duży różnica średnicy paneki i czopu = duży luz i ciśnienie trzyam tylko na wysokich obrotach - oby kangór miał regulator bo to zdecydowanie mniej kosztowne i łatwiej pewnie samemu naprawic niż zrobic wymiane panewek i przy okazi całej reszty

PostNapisane: niedziela, 18 marca 2007, 09:44
przez branio
siwy261976 napisał(a):oby kangór miał regulator

Jak każde auto,ma :)

PostNapisane: niedziela, 18 marca 2007, 22:20
przez darecki
Lucass napisał(a):Nie wiem jak w 1,4 ale u mnie dostęp do bagnetu jest tylko od spodu samochodu i to raczej na kanale więc gdyby mi się złamał to po prostu zaślepiłbym otwór.

Dziwne , teść ma 1.6 i można sprawdzić stan oleju od góry-ale fakt dostęp jest słaby. A masz wyświetlacz poziomu na desce-bo serwis stwierdził , że w 1.6 nie występuje?

PostNapisane: poniedziałek, 19 marca 2007, 10:14
przez Lucass
Jasne że mam!
U mnie jest jeszcze LPG i klima. Chłodnica klimy skutecznie blokuje dostęp do bagnetu, filtra oleju itp. Mało tego! Od góry go nawet wogóle nie widać. Koledzy na spocie śląskim mieli wczoraj okazję się przekonać :?

Re: bagnet oleju

PostNapisane: poniedziałek, 19 marca 2007, 20:43
przez Rafal_B
darecki napisał(a):Dziwne , teść ma 1.6 i można sprawdzić stan oleju od góry-ale fakt dostęp jest słaby. A masz wyświetlacz poziomu na desce-bo serwis stwierdził , że w 1.6 nie występuje?

To serwis, niech przetrze oczy i zobaczy. W moim 1.6 (2002) był wyświetlacz... Pokazywał się zawsze napis: "OIL O.K.". Po jakimś czasie stwierdziłem, że to podejrzane aby poziom cały czas był "O.K." i przy wizycie w ASO poprosiłem aby pokazali mi bagnet, bo sam nie mogłem go zlokalizować. Faktem jest, że aby go wyjąć trzeba mieć nie rękę, ale rączkę i do tego najlepiej pokrzywioną. Pamiętam, okazało się, że poziom jest faktycznie "O.K." a i do tego olej po 3/4 przebiegu pomiędzy wymianami był żółciutki, jak nowy.

PostNapisane: poniedziałek, 19 marca 2007, 21:23
przez Lucass
Gdzieś było ale co tam :wink: :lol:
OIL OK zapala się na dole a u góry pokazują się kółeczka (kwadraciki raczej) i kreseczki o takie np:
oooooo, ooooo_, oooo_ _ itd
Im więcej kresek tym mniej oleju choć powód do niepokoju to chyba dopiero jakieś 4-5 kresek. Ale konieczność dolania pojawia się w momencie gdy jest tylko OIL bez OK :)