Strona 1 z 2

Wskazówka temp. a wentylator

PostNapisane: środa, 28 marca 2007, 22:59
przez peter321
Czy w silniku 1.4 E7J wentylator chlodnicy ma jedna predkość czy dwie
Podczas jazdy wskazówka(zima lato) jest minimalnie poniżej
środka skali w wentylator załacza sie o pięc kresek wyzej czy tak jest też u Was?

PostNapisane: czwartek, 29 marca 2007, 05:45
przez _ONE_
wentylator ma 2 prędkości...

PostNapisane: czwartek, 29 marca 2007, 07:52
przez siwy261976
podczas jazdy dodatkow masz chłodzienie powietrzem, jak tylko sie zatrzymam to zaraz ze 2 kreseczki w górę :) to normalne

PostNapisane: czwartek, 29 marca 2007, 16:34
przez Masaccio
U mnie zima czy lato dojdzie do środka i tak zostaje :)

PostNapisane: sobota, 31 marca 2007, 00:01
przez peter321
Na wskazniku temperatury jest 5 sebmentow
Podczas normalnej jazdy wskazówka jest minimalnie ponizej srodka
pod drugą kropką(segmentem) czy jak to zwał
wentylator sie włacza jezeli wskazówka dochodzi prawie do 3 kropki
to kiedy załacza sie 2 predkość wentylatora i jak to sprawdzic
wiem ze przy piatej kropce tam gdzie jest ytyle kresek zapala sie temp.
krytyczna
i drugie pytanie wentylator chodzi kiedy jest zapłon i kiedy jest wyłaczony
jak długo moze chodzic wentylator po zgaszeniu silnika u mnie chodził
fakt jezdzilem w korku ale prawie 5 minut po zgaszeniu silnika chociaz
wskazówka dochodziła tylko do 3 segmentu (kropki)

PostNapisane: sobota, 31 marca 2007, 08:45
przez Lucass
Dwubiegowy wentylator jest w wersji z klimą.
Włączanie wentylatora odbywa sie za poprzez sygnał z ECU (komputera).
W wersji jednobiegowej poprzez przekaźnik, w zależności od sygnału podawanego przez czujnik temperatury. Moc silnika 100W
W wersji dwubiegowej z klima poprzez dwa przekaźniki i rezystancję.
I bieg 95-99*C
II bieg 99-102*C
po zatrzymaniu silnika 100-103*C, maks 12 minut, z małą prędkością, jeżeli w 5 minut przed zatrzymaniem silnika temp osiąga 103*C. Moc silnika 340W.
Czujnik temperatury podwójny rezystancyjny. Pierwszy obwód przekazuje sygnał do ECU poprzez styki 13 i 73 (optymalizacja pracy silnika i sterowanie wentylatorem) i sygnał do lampki kontrolnej na desce (118*C) styk 9.
Drugi obwód steruje bezpośrednio wskaźnikiem temperatury na desce.
W przypadku niesprawności czujnika ECU zapewnia stałe włączenie wentylatora.

8)

PostNapisane: sobota, 31 marca 2007, 19:08
przez branio
No,no... Łukasz :) 8)

PostNapisane: sobota, 31 marca 2007, 19:26
przez Lucass
8) 8) 8)
:lol: :lol: :lol:




zanabyłem sobie książkę o Megance i drugą o Clio i dobieram co akurat potrzebne :lol: :lol: :lol:

PostNapisane: sobota, 31 marca 2007, 19:52
przez branio
WKiŁ :?: :?:

PostNapisane: sobota, 31 marca 2007, 20:55
przez Lucass
Jasne! :D