Strona 1 z 2

temperatura właczania GAZu w 1.4

PostNapisane: niedziela, 6 maja 2007, 16:03
przez miguello
Witam, od paru dni jeżdżę sobie na gaziku i jak narazie prawie bezproblemowo... Jest jeden problem... Rano gdy wyjeżdżam z garażu i temperatura silnika jest równa zeru... Mechanik ustawił tak ze gaz włącza się kiedy silnik nagrzeje się do 30 stopni, załącza się gaz i na jałowym biegu całe auto się trzęsie... ogólnie silnik a najbardziej to widać po dźwigni zmiany biegów... Kiedy temperatura wzrasta do ok. połowy (na wskaźniku na desce rozdzielczej jest temp bodajże płynu chłodniczego, ale ja to biorę jako temp. silnika :D ) problem znika i autko chodzi jak na benzynie... Narazie wyłączam gaz dopóki silnik się nie nagrzeje i włączam go ręcznie ale ma to być bezobsługowa instalacja i chce jechać do machera który mi zakładał ten gaz...

Czy ktoś ma w 1.4 (lub w innym) LPG i wie od jakiej temp. mu się włącza :?: :?: :?:

Ktoś na forum chwalił się że od 40 stopni więc dlatego moje podejrzenia padają na ta temperaturke

pozdrawiam

Re: temperatura właczania GAZu w 1.4

PostNapisane: niedziela, 6 maja 2007, 17:40
przez darecki
miguello napisał(a):
Czy ktoś ma w 1.4 (lub w innym) LPG i wie od jakiej temp. mu się włącza :?: :?: :?:


Mam sekwencje w 1.4 , włącza się przy 30 stopniach-nie ma różnicy czy chodzi na benzynie czy na gazie, nawet jakby równiej na gazie. Przy ciepłym silniku , po uruchomieniu , przełącza się po 30sek.

Re: temperatura właczania GAZu w 1.4

PostNapisane: niedziela, 6 maja 2007, 17:50
przez miguello
darecki napisał(a):nawet jakby równiej na gazie. Przy ciepłym silniku , po uruchomieniu , przełącza się po 30sek.



Jakoś mnie to nie cieszy :( :( :(
To MUSI byc kwestia gazu bo jak przy tej "trzęsawce" przełącze na benzyne to sie uspokaja... Mam nadzieje że to kwestia regulacji, bo mój staruszek boi się żeby się coś nie posypało w motorze...

Jak już raz się przestanie trząść i silnik się nagrzeje to tez LPG startuje po ok. 30 sek. i chodzi miodzio malina...

PostNapisane: niedziela, 6 maja 2007, 18:54
przez Lucass
Mam w 1,6. Przełącza sie przy 30 ale to można zmienić.

PostNapisane: niedziela, 6 maja 2007, 20:04
przez peter321
Tak jak pisze Lukass temperature przełączania można zmienić
u mnie np. temperatura ustawiona jest na 25 stopni
i przełacza sie bezproblemowo.
Kiedy jest ciepły i chwile stoi wyłaczony
to przełacza sie na gaz po 30 sekundach (jest to potrzebny czas na sprawdzenie przez komp. intalacji gazowej czy temp płynu jest w całym układzie stała tzn. czy reduktor jest tak samo ciepły jak cały silnik)
Proponuje ponowną wizytę na regulacje do tego zakładu gazowego gdzie
zakładałeś
Opisz co zrobili
W tej wersji silnika zalecana jest Montaż Lubryfikatora auta francuskie i japońskie mają delikatne głowice i wysoka temperatura spalania gazu i można powiedzieć nie słyzy im na długi czas
dodatkowe zamontowanie Lubryfikatora firmy FLASH-LUBE
specjalny pojemnik ze specjalnym płynem który dawkowany jest kroplowo
podciśnieniowo do kolektora ssącego
płyn smaruje zawory gniazda zaworowe i chłodzi je
Koszt ok 250,-(pojemnik z dozownikiem 0,5 litra płynu ,przewody,koncówki litr oleju(płynu) ok 80,-
Montaż bardzo prosty bez ingerencji w silnik wpina sie tylko jeden przewód
Czy warto znam 2 znajomych ktorzy po 70 ,100tys na gazie robili zawory
i gniazda - odpukac 160tys.km u mnie i kompresja i zawory ok ogładałem je .Decyzja nalezy do Ciebie

PostNapisane: niedziela, 6 maja 2007, 20:45
przez miguello
ooo THX za mega wyczerpująca wypowiedź... Wiem ze temperaturę można zmienić a moje pytanie miało mi powiedzieć czy te 30 stopni to nie za mało, ale widzę że wszyscy tak mają. Kwestia musi tkwić gdzie indziej, ale jutro pojadę do tego mechanika który zakładał instalacje i mu trochę pomędze... Mam nadzieje że to zrobi... najgorsze to że On tego nie zobaczy dopóki auto nie będzie zimne...

a ten Lubryfikator to musze zamontować już teraz czy mogę za jakiś czas... :?: :?: :?:

Ok jutro wizyta w warsztacie napisze co zrobili
pozdrawiam

PostNapisane: niedziela, 6 maja 2007, 20:59
przez Lucass
Może nie pali na wszystkie cylindry na zimno. Jak zwykle zestaw podstawowy do przejrzenia - świece, przewody WN, kontrola luzu zaworów. :)

PostNapisane: niedziela, 6 maja 2007, 21:22
przez 4467
Witam,ja mam trochę inny problem z gazem-po pierwszym przełaczeniu na gaz (rano) brakuje mu mocy (pedał do deski a auto ledwo 90 km na liczniku),problem znika dopiero po prawie pełnym zagrzaniu silnika(na gazie przejechałem 40 tys km) :?:

PostNapisane: poniedziałek, 7 maja 2007, 13:31
przez peter321
Tak jak pisze Lucass
Do przeglądu Podstawowy Zestaw Gazowy
Świece,Przewody,Regulacja Zaworów (szczególnie Zaworów!)
Czasami szukamy daleko, głeboko, a wiem z doświadczenia i przygód
z moim autem ze problemy sa niekiedy błache
Teraz juz wiem że kolegów doświadczonych z torbaczami warto słuchać, czytać :)
Zresztą taki cel ma to forum człowiek uczy się...........

Co do Lubryfikatora zamonuj jak najwsześniej
u mnie zamontowany był od początku
a ile masz zabawy jadac do mechanika i widzac jego zdziwienie kiedy liczy pojemniki na płyny chłodnica,spryskiwacz,hamulcowy,wspomaganie
a ten do ..... no właśnie do czego rzadko ktoś wie w czym motyw
z tym Flash Lube poczytaj w internecie czy warto ja uważam że tak
a no i ważna uwaga ten Płyn/Olej to nie MIXOL :) gdzies czytałem
że takim zamiennikiem można go zastapić to bzdura
Patent należy do Australiskiej firmy tu masz linka

http://www.flashlube.com.au/valvesaverf ... ochure.pdf

PostNapisane: poniedziałek, 7 maja 2007, 20:23
przez miguello
Noi byłem u machera który mi to cudo techniki zwane LPG zakładał, i On zrobił wielkie oczy podłączył go do kompa poklikał, popatrzał, podrapał się po głowie i doszedł do wniosku że trzeba wyregulować... Przekręcił jedną śrubę troszkę i na tle by było jego roboty... Wieczorkiem byłem na spociku i gdy sobie gaworzyliśmy to silnik zdążył ostygnąć i problem jak był tak JEST :( w piątek jadę do innego mechanika wymienić świece, kable NW + tak jak radziliście wyregulować zawory i mam nadzieję że problem zniknie...Jak nie to wrócę do tego cudotwórcy z dzisiaj i mu będę marudził...


pozdrawiam i dam znać jaki efekt tej wymiany :)