Strona 1 z 1

Ciśnienie w układzie chłodzenia.

PostNapisane: poniedziałek, 14 maja 2007, 10:40
przez nowy_na_chwile
Witam - szukałem na forum ale za wiele nie znalazłem (może nie wiem jak szukać). Mam takie pytanko - po odpaleniu silnika (1.2 l) i odkręceniu korka zbiorniczka wyrównawczego płyn ucieka tzn. szybko idzie do góry i wypływa przez zbiorniczek (widac także bąbelki - nawet sporo bo troszkę chlapie). po chwili poziom płynu opada i jest OK.....po jakimś czasie znowu to samo.
Przy zakręconym korku słychac spod niego syk.

Oleju w płynie nie ma, wody w oleju też nie, nie czuć spalinami ze zbiorniczka - to chyba wyklucza uszczelkę pod głowicą - - co to może być? czy Kangoo tak mają????

PostNapisane: poniedziałek, 14 maja 2007, 20:48
przez pavca
Układ chłodzenia pracuje pod ciśnieniem, więc w momencie odkręcenia korka płyn się cofa. Nie powinno się robić takich eksperymentów na ciepłym (gorącym) silniku. Pamiętaj że układ chłodzenia pracuje w okolicach 100 stopni C i tylko to ciśnienie powoduje że płyn się nie gotuje :) W chwili spuszczenia przez Ciebie ciśnienia to się właśnie dzieje i chyba stąd biorą się te bąbelki, albo z tego że pompa miesza ciecz chłodzącą jeśli silnik jest zimny.
To tak na chłopski rozum :)

PostNapisane: poniedziałek, 14 maja 2007, 22:35
przez dominik
Układ odpowietrzony :?: