Strona 1 z 2
słaby silnik- Kangoo 1,2 16V +lpg

Napisane:
poniedziałek, 18 czerwca 2007, 16:13
przez helios
Witam wszystkich. Jestem tutaj nowy i pierwszy raz.
Może ktoś podpowie co robić najlepiej aby w serwisie mnie nie naciągnęli.
Posiadam Kangoo z silnikiem 1,2 16V + lpg sekwencja; przebieg 80 000 km
Problemy jakie sie pojawiły:
1/ słaby silnik
2/ trudno zapala gdy jest rozgrzany
3/ w trakcie przyśpieszania słychać zawory(?) - coś klekocze
4/ większe zużycie oleju - bierze olej
5/ większe zużycie paliwa
Z tymi problemami juz byłem w serwisie lecz tam jakby czekano na moją inicjatywę. Tzn powiedzieć im co mają zrobić.
Podziękowania dla tych co podpowiedzą i pozdrowienia dla wszystkich.

Napisane:
poniedziałek, 18 czerwca 2007, 17:12
przez jon104
Kiedy były regulowane zawory


Napisane:
poniedziałek, 18 czerwca 2007, 20:58
przez helios
Tym autem zrobiłem ok. 8000 km. Samochód kupiłem w autokomisie i nie wiem kiedy poprzedni właściciel ustawiał zawory. Czytałem na innych forach, że należy często regulować zawory. Czy występujące usterki jakie wymieniłem mogą być powodowane niewłaściwym ustawieniem zaworów? I tyle. Problemy znikną?

Napisane:
poniedziałek, 18 czerwca 2007, 21:10
przez gekim
z tego co wiem to w tym silniku nie reguluje się ręcznie zaworów

Napisane:
wtorek, 19 czerwca 2007, 21:24
przez helios
dziękuję. Właśnie, czy w silniku 1,2 16V helios reguluje się zawory?

Napisane:
środa, 20 czerwca 2007, 07:44
przez Demol
Witam,
Akurat w tym silniku reguluje się zawory, reguluje ręcznie co 15 000 km, a można i co 10 000km

.
pozdrawiam Demol,

Napisane:
środa, 20 czerwca 2007, 22:04
przez benski
Witam,
Ja też mam silnik 1.2 16V z LPG. Co prawda z roku 2003, ale różnic wielkich chyba nie ma. Zresztą o swoich przygodach z LPG w tym motorze już pisałem.
Ale po kolei.
W tym motorze zawory reguluje się ręcznie. Nie ma samoregulatorów. Regulacje przeprowadza się płytkami (tak słyszałem, bo sam jeszcze nie regulowałem)
Co do zapalnia.
Co to za instalacja gazowa? Sekwencja czy zwykła? I czy zapalsz na gazie czy na benzynie? Najlepiej oczywiście na benzynie.
Skoro autko z komisu, to w pierwszej kolejności wymieniłbym świece, przewody WN (choc te niekoniecznie gdy "na oko" są niezłe) i filtry: powietrza, gazu i oleju.
Dalej. Czy te objawy dotyczą jazdy na benzynie czy gazie? Jeśli jest to bez znaczenia, to można ustawić od początku mapę wtrysku: najpierw na benzynie, później na gazie. W przypadku gazu najlepiej na hamowni.
Martwi mnie jednak branie oleju w połączeniu z klekotaniem zworów. Może być, że poprzedni właściciel nie zadbał odpowiedni o instalację gazową i wypaliły się nieco ganizda zaworów. To właśnie daje takie efekty. Ale to już końcowy etap poszukiwań...

Napisane:
wtorek, 26 czerwca 2007, 19:11
przez helios
witam, dziękuję za wypowiedzi. Instalację gazową mam sekwencyjną.
Dzisiaj oddałem samochód do serwisu. Jutro się przekonam co stwierdzoino i co się poprawiło w związku z regulacją zaworów. Ale już wiem, że nie maja czym sprawdzić ciśnienia sprężania w cylindrach- nie posiadaja odpowiedniej końcówki do przyrządu. To na razie tyle.

Napisane:
środa, 27 czerwca 2007, 17:40
przez Lucass
helios napisał(a): nie posiadaja odpowiedniej końcówki do przyrządu.
A to Polska właśnie...
Ci co posiadali, zarabiają w euro albo w funtach...
A regulacja zaworów jest konieczna tak jak pisali poprzednicy ręcznie co 10-15 kkm
Ze słyszenia wiem, że 1,2 gazu nie lubi...

Napisane:
środa, 27 czerwca 2007, 18:02
przez branio
Lucass napisał(a): co 10-15 kkm
Ze słyszenia wiem, że 1,2 gazu nie lubi...
Bez przesady.Zrobisz raz to będziesz robił co 40000
Gadają do Ciebie
