Strona 1 z 2

jaki olej do dci

PostNapisane: środa, 1 sierpnia 2007, 06:38
przez trabancik
cześć,
jakim olejem (nie pytam o napędowy)
karmicie serduszka swoich zwierzątek ?

moje wg wszelkich znaczków i wpisów nakarmione jest ELF syntetykiem 0W40

PostNapisane: środa, 1 sierpnia 2007, 16:44
przez AdiK
ELF 5W40 a latem 5W50, 0W jest troche za zadki.

PostNapisane: sobota, 25 sierpnia 2007, 19:40
przez morning
Ja również zapodaję od nowości ELF EXCELLIUM LDX 5W40
(1,5dCi)

Re: jaki olej do dci

PostNapisane: niedziela, 26 sierpnia 2007, 06:31
przez trabancik
trabancik napisał(a):...
moje wg wszelkich znaczków i wpisów nakarmione jest ELF syntetykiem 0W40


heh, zasugerowałem się marką zalecaną w książce... a zalany jest MOBIL 1 0W40

taka drobna różnica

PostNapisane: niedziela, 26 sierpnia 2007, 08:42
przez a-kwiaty
AdiK, czemu uwazasz, ze 0W jest za rzadki ?

PostNapisane: niedziela, 26 sierpnia 2007, 20:43
przez AdiK
0W potrafi przez uszczelniacze wyciekac zwlaszcza jak sie go wymienia co 30000km czego oczywiście nie polecam no i moze byc za rzadki dla turbiny

PostNapisane: poniedziałek, 27 sierpnia 2007, 16:17
przez darecki
AdiK napisał(a):0W potrafi przez uszczelniacze wyciekac zwlaszcza jak sie go wymienia co 30000km czego oczywiście nie polecam no i moze byc za rzadki dla turbiny

Ale pierwsza cyfra w oznaczeniu oleju oznacza gęstość oleju w niskich temperaturach (w tym przypadku chyba do -35). Za rzadki to może być olej np: 0w30 lub 5w30 - te powinno się stosować do +25. 0w40 lub 5w40 jak najbardziej się nadaje , chociaż ja we wszystkich samochodach jakie miałem jeżdze na 5w50 i jest ok :)

PostNapisane: poniedziałek, 27 sierpnia 2007, 16:59
przez a-kwiaty
pierwszy raz slysze zeby olej wyciekal przez uszczelniacze bo jest za rzadki. jesli gumki w uszczelniach sa twarde to kazdy wycieknie.
dziwna to teoria tym bardziej ze producent poleca oleje 0W

PostNapisane: poniedziałek, 27 sierpnia 2007, 17:08
przez a-kwiaty
druga cyfra w oznaczeniu oleju to jest lepkosc

PostNapisane: poniedziałek, 27 sierpnia 2007, 19:35
przez AdiK
To zalewaj 0W co 30tyś i zobaczysz efekty przy zmianie paska rozrzadu.