Strona 1 z 12

problem po kupnie

PostNapisane: niedziela, 2 września 2007, 12:39
przez Mowso
Przniosłem swoje wypociny z kupię

No i kupiliśmy - fajnie sie jeździ ładny i zadbany natomiast dziwne rzeczy po drodze - przy ostrym wdepnięciu na 4 albo 5-ce siakieś błędy wyskakują - pompa się zapala , świece i stop - po odpuszczeniu gazu od razu gasną praca równa na wolnych obrotach, jak powoli przyśpieszam to też się nic nie zapala spalanie fajne na oko - pewnie to wtryski znając mojego pecha ale na razie olewam - wymienie filtry i oleje i zobaczym dalej

aa i troszkę dłużej kręci na zapalaniu niż np Tadziowy

"A sprawdzaliście złączke potencjometra gazu"

nie ma jej u mnie z tego co widze :(

PostNapisane: niedziela, 2 września 2007, 13:22
przez kavka
W każdym dCiku sterowanie pompą jest za pomocą potencjometru a co za tym idzie musi być magiczna złączka :wink: Gdzieś był temat gdzie była dokładnie pokazana ... Spróbuje poszukać i wstawie tutaj .

EDIT:

Prosze bardzo post Lucassa i fotka :

http://www.kangoo.schron.pl/modules.php ... sc&start=0

Życze udanych poszukiwań :wink:

PostNapisane: niedziela, 2 września 2007, 15:42
przez Mowso
no właśnie wydaje mi się że już jej nie ma i zamiast złączki są już kable połaczone - ale dla pewności musiałbym rozkleić szkota :) - aa i jeszcze jedna rzecz - po otwarciu klapki z bezpieczników wydaje mi się że niektórych brakuje - tzn nie jest ich tyle co ikonek na plastiku - ma ktoś schemat jakie wartości mają gdzie być bo jakoś w instrukcji nie znalazłem :(

No i *** jeszcze fabryczne radio - nie mam kodu od kolesia bo już pojechał na wakacje i ma wyłączony telefon a mi po wyjęciu bezpiecznika chce kod oczywiście :( - jest jakiś domowy sposób na reset czy do elektronika trza jechać ??

PostNapisane: niedziela, 2 września 2007, 20:03
przez Lucass
Jeżeli radio jest oryginalne to w ASO ustalą Ci kod na podstawie VIN z dowodu rej.
Bezpiecznikami bym sie nie przejmował tzn brakiem niektórych. W zależności od wersji wyposażenia mogły nie być potrzebne
U nie dla naprzykładu wyglądają tak:
Obrazek
Strzałka sie nie przejmuj, dotyczyła innej bajki (nawiasem to wolny bezpiecznik przeznaczony do podłączenia oświetlenia wewnętrznego przyczepy camp.)

PostNapisane: wtorek, 4 września 2007, 17:24
przez Mowso
ok byłem u mechanika na czytanie błedów - niestety nie ma "clipa-a" a jakiś boshowski patent :) OBD chyba jakiś i pokazało błąd: "Kontrola ciśnienia w magistrali - Ciśnienie maksymalne przekroczone" - w czasie pomiarów ciśnienie były 2 wskaźniki - jakie być powinno i rzeczywiste - i to pokazywało prawidłowo. Mechanik jeszcze powiedział, że może szwankować czujnik ciśnienia w magistrali. Jutro Wiz ma mi potwierdzić czy jego czarodziej ma "Clipa" jak ma, to się bedziemy umawiać na podłączenie i dokładne sprawdzenie. Będe informował na bieżąco :)

PostNapisane: wtorek, 11 września 2007, 15:57
przez tomkangoo
Mowso napisał(a):ok byłem u mechanika na czytanie błedów - niestety nie ma "clipa-a" a jakiś boshowski patent :) OBD chyba jakiś i pokazało błąd: "Kontrola ciśnienia w magistrali - Ciśnienie maksymalne przekroczone" - w czasie pomiarów ciśnienie były 2 wskaźniki - jakie być powinno i rzeczywiste - i to pokazywało prawidłowo. Mechanik jeszcze powiedział, że może szwankować czujnik ciśnienia w magistrali. Jutro Wiz ma mi potwierdzić czy jego czarodziej ma "Clipa" jak ma, to się bedziemy umawiać na podłączenie i dokładne sprawdzenie. Będe informował na bieżąco :)

Wiadomo już co było przyczyną ?

PostNapisane: wtorek, 11 września 2007, 16:32
przez Mowso
nie byłem jeszcze w renault bo tylko okni mają clipa żeby porządnie zdiagnozować - będe sie umawiał pewnie w przysłym tygodniu albo później - teraz syn się urodził i nie ma czasu na nic :)

PostNapisane: wtorek, 25 września 2007, 10:27
przez Mowso
po zdiagnozowaniu clipem wyszły następujące błędy po kolei:

DF023 Obwód czujnika sygnału koła zamachowego:
1.def = zgodność
2.def = brak sygnału zęba
3-6.def = Błędna informacja z czujnika indukcyjnego koła zamachowego

Mechanik powiedział że to prawdopodobnie powoduje utrudnione zapalanie wiązka elektr. lub cewka przegrzana

DF084 Obwód czyjnika pozycji zaworu EGR
cc.1 = zwarcie przy +12v
co.0 = obwód otwarty lub zwarcie do masy
1.def = <próg min
2.def = >próg maks.

DF125 Obwód sterowania przekaźnikiem głównym
1.def = Przekaźnik włączony za wcześnie
2.def = Przekaźnik właczony za późno

DF027 Obwód Elektrozaworu EGR
i tu niestety sie nie wydrukowała strona z błędami :(
Mechanik powiedział żeby wyczyścić dokładnia zawór jak nie pomoże to możliwe że się kończy i trzeba bedzie wymienić :(

i niestety
DF137 Funkcja regulacji ciśnienia listwy
1.def = cisnienie <min
2.def = cisnienie >maks
3.def = <próg min.
4.def = >próg maks.
5.def = Natężenie prądu dla dużej dawki paliwa < min
6.def = Natężenia prądu dla duzej dawki paliwa >maks
7-8 - tak samo jak linijki wyżej

Mechanik stwierdził że na razie wtryskami sie nie przejmować jak coś to zrobić porządek z tym kołem zamachowym i EGR-em jeśli się bjawy będą dalej pokazywać to umówić się na test wtryskiwaczy - 3-4h i koło 200-300 zł ;]

Teraz proszę o rady :D jak sprawdzać, co można samemu a co mechanik tylko może

PostNapisane: wtorek, 25 września 2007, 10:55
przez branio
Czujnik sygnału koła zamachowego wyczyścić, czujnik nowy 127
ERG wyczyścić obowiązkowo. :)

PostNapisane: wtorek, 25 września 2007, 12:20
przez Mowso
branio napisał(a):Czujnik sygnału koła zamachowego wyczyścić, czujnik nowy 127
ERG wyczyścić obowiązkowo. :)


a gdzie jest czujnik koła zamach. ? bo rozumiem ze czujnik pozycji egr nowy ?? a egr już znalazłem manual w jakimś pogańskim języku :)